سازندگان درام اجتماعی و جنایتکارانه «ریکا» قصد دارند فصل دوم این مجموعه پربیننده آفریقای جنوبی را تولید کنند.
کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۸
نویسنده مهکامه درودی | گروه رسانه

فصل اول مجموعه با استقبال بالای منتقدان و تماشاگران در آفریقای جنوبی و بقیه کشورهای قاره آفریقا روبه‌رو شد. روهان دیکسون، خالق ریکا اعلام کرد این روزها مشغول نگارش فیلمنامه اپیزودهای فصل دوم است و به‌زودی کار نوشتن آن تمام خواهد شد. او نویسنده فیلمنامه فصل اول هم بود. براین اساس، کلید فیلمبرداری ریکا ۲ تا یک ماه دیگر زده می‌شود. قرار است این فصل برای پخش تلویزیونی در روزهای پایانی سال جاری میلادی آماده شود.

کیم انگلبریچت و یان گلن، دو بازیگر اصلی فصل اول در فصل تازه، نقش‌های قبلی‌شان را تکرار می‌کنند. در فصل اول این مجموعه درام، ریکا گاما (با بازی انگلبریچت) که اسیر گذشته پنهان خود است در تعقیب یک قاتل سریالی در شهری کوچک است. دکتر اسپیلمن (با بازی گلن) کسی است که تجربیات کاری را در اختیار ریکا قرار می‌دهد. او از روش‌هایی استفاده می‌کند که به ریکا کمک می‌کند تا بتواند به درون و روح جنایتکاران سازمان یافته شهری در دل جامعه شلوغ آفریقای جنوبی نفوذ کرده و به این طریق با آنها مقابله کند. در داستان فصل دوم این درام اجتماعی انگلیسی زبان، یک‌سری حملات خشونت آمیز و مرگ‌آور در سطح شهر بندری دوربان صورت می‌گیرد. این تحرکات پای شخصیت ریکا را به ماجرا وارد می‌کند.

او با کمک گرفتن از چند مامور زبده در یک تیم جدید، ارتباطی مرموز بین جنایتکاران و یکی از قاتلان نامزدش پیدا می‌کند. تحقیقات ریکا او را به درک این کشف تلخ می‌رساند که گروهی از قاچاقچیان انسان در تدارک فرستادن تعدادی از اهالی بندر به چند کشور غربی هستند. قرار است این افراد بی‌گناه به تعدادی از سرمایه‌داران و بورژواهای اروپایی فروخته شوند.

به گفته دیکسون: «داستان فصل دوم و هیجان‌انگیزتر از داستان نسخه اصلی است و تماشاچی خود را به مرزهایی فراتر خواهد برد. این داستان چالش برانگیز از یک سو بینندگان را هیجان زده خواهد کرد و از سوی دیگر، پرسش‌هایی اساسی در رابطه با نوع مناسبات جهانی مطرح خواهد کرد. این بار ریکا در مکانی کار و فعالیت می‌کند که موضوعاتی چون قاچاق انسان، فروش غیرقانونی اعضای بدن، خرید و فروش مواد مخدر، حضور یک قاتل زنجیره‌ای جدید و فحشا در آنجا وجود دارد و او باید با آنها مقابله کند.»

این تهیه‌کننده و برنامه‌ساز تلویزیونی از خشنودی و هیجان‌زدگی خود برای تولید ریکا ۲ صحبت می‌کند و می‌گوید تلاش همه جانبه‌اش برای خلق داستانی اجتماعی و جذاب از سوی منتقدان و تماشاگران بی‌جواب نمانده است.

او ادامه می‌دهد: «استقبال خوب و بالای عمومی از ریکا نشان داد که راه درستی رفته‌ام و مسئولیتم برای خلق یک مجموعه جذاب که حرفی هم برای گفتن دارد، دو چندان افزایش یافته است. حالا می‌دانم که باید دقیق عمل کنم و دوستداران بی‌شمار مجموعه را ناامید نکنم.»

رسانه‌های آفریقای جنوبی می‌نویسند ریکا تاکنون به بیش از ۱۴۷کشور دنیا فروخته شده و انتظار می‌رود فصل دوم آن با توجه به شهرتی که مجموعه پیدا کرده به تعداد بیشتری از کشورهای دنیا فروخته شود. ریکا در مراسم جوایز فیلم و تلویزیون آفریقای جنوبی موفق به دریافت چهار جایزه شد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها