رئیس‌کل دادگستری زنجان

تعیین تکلیف اراضی کشاورزی بدون سند در زنجان

پرونده‌های جریانی موضوع قانون تعیین تکلیف راجع به اراضی کشاورزی ساختمان‌های فاقد سند تا پایان اسفند ماه تعیین تکلیف شوند.
پرونده‌های جریانی موضوع قانون تعیین تکلیف راجع به اراضی کشاورزی ساختمان‌های فاقد سند تا پایان اسفند ماه تعیین تکلیف شوند.
کد خبر: ۱۳۹۹۰۱۱

به گزارش جام جم آنلاین زنجان ؛ رئیس‌کل دادگستری زنجان صادقی‌نیارکی در جلسه هیئت تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی استان زنجان،گفت : استان زنجان علی‌رغم اقدامات خوب و ارزشمند و کسب موفقیت در برخی از بخش‌ها در صدور سند اراضی در بخش‌هایی با عقب‌ماندگی مواجه است که این امر بایستی مورد توجه مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بنا بر اعلام مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تعداد قابل توجهی از پرونده‌های جریانی موضوع قانون تعیین تکلیف راجع به اراضی کشاورزی که اخیرا تشکیل و در حال رسیدگی در هیئت‌های حل اختلاف است، تاکید کرد: با پیگیری اداره‌کل ثبت استان و واحد‌های ثبتی تابعه و تلاش قضات عضو هیئت بایستی تا پایان اسفندماه این پرونده‌ها تعیین تکلیف شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: موضوع قانون تعیین تکلیف و صدور سند برای ساختمان‌ها و اراضی فاقد سند رسمی اطلاع‌رسانی دقیقی از قانون مذکور و سامانه‌های مربوط به آن که در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره‌کل ثبت استان موجود است با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیمای مرکز استان انجام شود، چون با این اقدام از بروز اختلاف و مشکلات خود مردم جلوگیری خواهد شد و این به نفع خود مردم است.

این مقام عالی قضایی در استان با اشاره به اینکه یکی از اشکالات مهم امور ثبتی نبود آگاهی مردم از وجود قانون مذکور و عدم تشکیل پرونده برای تعیین و تکلیف و سندار کردن آن‌ها است، افزود: برخی اشکالات مربوط به واحد‌های ثبتی است که انتظار داریم این واحد‌ها اقدامات لازم برای اصلاح و بهبود عملکرد در خصوص تشکیل و تکمیل پرونده‌های قانون تعیین تکلیف در سامانه قانون مذکور انجام دهند.

صادقی‌نیارکی گفت : در صورت نقص مدارک ارسالی اشخاص برای صدور سند نسبت به تایید آن اقدام کرده و پرونده به هیئت‌ها ارجاع نشود که این امر موجب کاهش آرای منفی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها