رسانه های رژیم صهیونیستی از حمله یک گروه هکری به سیستم های کامپیوتری و اطلاعاتی موسسه علوم کاربردی این رژیم خبر دادند.
کد خبر: ۱۳۹۷۸۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، گروه هکری «دارک بت» مسئولیت هک سیستم‌های رایانه‌ای مؤسسه علوم کاربردی «تخنیون» در شهر حیفا در سرزمین های اشغالی را برعهده گرفته است.

این گروه هکری در قبال خودداری از انتشار فایل ها و اطلاعات این موسسه، ۸۰ بیت کوین (بیش از ۱.۷ میلیون دلار) باج خواسته و اعلام کرده اند که در صورت دریافت نکردن این مبلغ، اطلاعات یاد شده را در معرض فروش می گذارند.

گروه «دارک بت» در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم آپارتاید (اسرائیل) باید بهای اشغال، جنایات جنگی علیه بشریت، کشتار مردم و نابودی آینده آنها را بپردازد.

آنها در این بیانیه به سران رژیم صهیونیستی هشدار دادند که فقط ۴۸ ساعت فرصت دارند و پس از پایان این مهلت، ۳۰ درصد جریمه (به این مبلغ درخواستی) اضافه می شود و پس از پنج روز، اطلاعات را برای فروش عرضه خواهند کرد.

موسسه مزبور نیز حمله سایبری به سرورهای خود را تایید کرد و افزود که در حال بررسی وضعیت است و درحال حاضر سیستم های کامپیوتری را آزمایش می کند.

«هائیل منشاری» کارشناس فنی و یکی از بنیان گذاران واحد جنگ شاباک (سازمان امنیت داخلی رژیم اسرائیل) گفت: به خاطر داشته باشیم که تخنیون صرفا یک موسسه آموزشی نیست، بلکه یک موسسه پژوهشی -تحقیقاتی نیز هست، بنابراین لازم است میزان آسیب وارده را بدانیم و بررسی کنیم که آیا سیستم های تحقیقاتی در موسسه آسیب دیده اند یا نه.

موسسه هک شده رژیم صهیونیستی نیز در پیامی خطاب به دانشجویان، اعلام کرد که این مؤسسه ارتباط اینترنتی رایانه‌ها را قطع کرده، اما دانشجویان نباید این سیستم ها را از برق جدا کنند، امتحانات در روز جاری برقرار است ولی برای روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

زیرساخت های متعدد رژیم صهیونیستی بویژه در ماههای اخیر هدف حملات متعدد سایبری قرار داشته است و هکرها یا این زیرساخت را از کار انداخته یا اطلاعات آنها را در اختیار خود گرفته اند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها