بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ والیبال بانوان باشگاه‌های کشور

پایان غم‌انگیز «سریک»

بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ والیبال بانوان باشگاه‌های کشور با قهرمانی پیکان تهران به پایان رسید. خودروسازان جمعه گذشته در فینالی حساس به مصاف تیم سریک گنبد رفتند و در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر پیروز این میدان شدند.
بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ والیبال بانوان باشگاه‌های کشور با قهرمانی پیکان تهران به پایان رسید. خودروسازان جمعه گذشته در فینالی حساس به مصاف تیم سریک گنبد رفتند و در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر پیروز این میدان شدند.
کد خبر: ۱۳۹۷۶۶۱
نویسنده ​​​​​​​سارا گودرزی - گروه ورزش

تیم‌های پیکان و سریک گنبد در پایان مرحله مقدماتی با ۱۳ برد و یک شکست و به ترتیب با ۴۱ و ۳۹ امتیاز به عنوان تیم‌های اول و دوم جدول به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند.

پیکانی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی با دو پیروزی برابر ذوب‌آهن اصفهان به دیدار نهایی صعود کردند، اما جدال سریک گنبد با سایپای تهران در سه مسابقه پیگیری شد و با این‌که سایپا در دیدار نخست در گنبد فاتح میدان شد اما نارنجی‌پوشان در دو مسابقه بعد در تهران و گنبد نتیجه را به سریک واگذار کردند.

پیکان با این قهرمانی نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا شد. این مسابقات اردیبهشت سال آینده به میزبانی ویتنام برگزار می‌شود. خودروسازان پیش از این سال ۹۶ برای اولین بار قهرمان لیگ ایران شده بودند. اما تیم سریک گنبد در حالی به عنوان نایب قهرمانی لیگ والیبال بانوان رسید که اولین حضورش در این مسابقات را تجربه می‌کرد. تیم سریک که با حمایت سردار آزمون، مهاجم تیم‌ملی فوتبال در لیگ والیبال شرکت می‌کرد مقتدرانه به فینال رسید.

گنبد از قطب‌های اصلی والیبال در ایران به شمار می‌رود و استعدادهای زیادی در این رشته دارد. خانواده سردار نیز که همگی والیبالی هستند با هدف توسعه هر چه بیشتر والیبال زنان در گنبد با هزینه شخصی اقدام به تیمداری در این رقابت‌ها کرد.

تیم والیبال زنان سریک گنبد عصر جمعه در فینال رقابت‌های لیگ‌برتر در حالی به مصاف پیکان رفت که به نتیجه دلخواهش نرسید. آسیب‌دیدگی دو نفر از مهره‌های کلیدی این تیم و نداشتن فرصت کافی برای ریکاوری حاشیه‌هایی بود که باعث شد گنبدی‌ها در این بازی حساس شرایط سختی داشته باشند. سودابه باقرپور، عضو تیم‌ملی والیبال زنان ایران که در لیگ ۱۴۰۱ برای سریک بازی کرد از حواشی این دیدار جنجالی می‌گوید.

از نتیجه بازی فینال راضی بودید؟

مسابقه خوبی بود اما حق سریک قهرمانی بود. ما واقعا بدشانسی آوردیم. اگر با ترکیب کامل به میدان می‌رفتیم الان قهرمان لیگ ما بودیم. متاسفانه دو نفر از بازیکنان اثرگذار ما در آستانه فینال مصدوم شدند و این موضوع آسیب زیادی به تیم زد.

خلیل آزمون، مدیرعامل تیم سریک می‌گوید فینال در زمان نامناسبی برگزار شده و پیکان در شرایط نابرابر قهرمان لیگ شد. شما هم این موضوع را تایید می‌کنید؟

بله همین طور است. ما تا روز دوشنبه هفته گذشته درگیر بازی پلی‌آف بودیم. سه بازی سخت انجام دادیم که دو نوبت آن پنج گیمه شد. اصلا فرصت ریکاوری نداشتیم. به فدراسیون گفتیم بازی فینال را چند روز عقب بیندازند تا استراحت کوتاهی کنیم و در این فاصله بازیکنان مصدوم ما هم به تیم اضافه شوند اما آنها در جواب به ما گفتند که خودتان بر سر این موضوع با پیکان توافق کنید. فدراسیون واقعا در این مورد کوتاهی کرد. آنها مسئول برگزاری مسابقات بودند و باید به این مساله رسیدگی می‌کردند. پیکانی‌ها ۱۰ روز استراحت کردند و آماده فینال شدند. اما ما فقط سه روز فرصت ریکاوری داشتیم. بازی سوم پلی‌آف ما قرار بود روز یکشنبه هفته پیش برگزار شد اما فدراسیون چون ویدئو‌چک نداشت بدون هماهنگی با ما آن را به روز بعد انداخت. ولی به بازی فینال که رسید گفتند خودتان بروید زمان فینال را مشخص کنید!

با این همه اما سریک در اولین تجربه حضورش در لیگ ثابت کرد یک تیم حرفه‌ای است.

همه این اتفاقات به دلیل حمایت خانواده آزمون بود که همه‌شان از جنس والیبال هستند. آنها تیمی را ساختند که همه جوره حرفه‌ای بود. چه به لحاظ فنی و امکانات و چه به لحاظ مالی. من این همه سال است در لیگ ایران بازی می‌کنم اما کادری به این انسجام ندیدم.

خلیل آزمون بعد از حواشی فینال گفته که دیگر حاضر نیست در لیگ والیبال زنان تیمداری کند.

جدا از اتفاقاتی که در بحث فنی برای ما افتاد از سوی مسئولان برگزاری برخورد بدی با آزمون شد. او مدیرعامل تیم سریک بود اما اجازه ندادند در سالن باشد و مسابقه ما را که با پوشش کامل بود ببیند و او را از سالن بیرون کردند. کجای این ورزش کسی را مثل ایشان پیدا می‌کنند که از جیب خودش برای ورزش زنان خرج کند و در مقابل با او این قدر نامحترمانه برخورد کنند. ورزشی که نه حق پخش دارد و نه تبلیغی برای آن می‌شود. آزمون و خانواده‌اش به دلیل عشق و علاقه‌شان به والیبال از زنان حمایت کردند. والیبال ایران باید آزمون را روی سرش بگذارد.

واکنش فدراسیون والیبال به جدال پرحاشیه

خلیل آزمون و سایر عوامل تیم والیبال سریک گنبد در حالی عملکرد فدراسیون والیبال را در خصوص دیدار فینال لیگ زنان نقد می‌کنند که فدراسیون ادعای آنها را قبول ندارد.

فریبا محمدیان، نایب رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به حواشی به وجود آمده به جام‌جم می‌گوید: تاریخ بازی فینال از دو هفته قبل مشخص شده بود. با وجود این ما هیچ مخالفتی با تعویق بازی فینال نداشتیم. مذاکرات لازم را با مسئولان پیکان انجام دادیم اما آنها گفتند هزینه‌های مربوط به هتل و بلیت رفت و برگشت بازیکنان را به شهرهایشان پرداخت کردند و نمی‌توانند آن را جا‌به‌جا کنند. با توجه به این موضوع از مدیرعامل سریک خواستیم شخصا با تیم پیکان وارد گفت‌و‌گو شود شاید خودشان مشکل را حل کنند که این کار را هم نکردند.

وی ادامه داد: از دوستان تقاضا داریم آیین‌نامه مسابقات را مطالعه کنند تا با آگاهی بیشتری اظهارنظر کنند. در بازی پلی‌آف، گنبد میزبان بود و خودش باید بحث ویدئوچک را حل می‌کرد. چون نتوانستند ویدئو‌چک را روز یکشنبه آماده کنند بازی به روز دوشنبه موکول شد. فدراسیون در این خصوص نقشی نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها