قیمت ورق استیل بگیر ممکن است که به دلیل خاصیت آهنربایی، کمی بالاتر از دیگر ورق‌های‌ استیل باشد. شرکت‌های زیادی از جمله مرکز ایران متال مارکت این ورق‌ها را روانه بازار می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۹۷۲۰۶

اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری‌ درباره قیمت ورق استیل بگیر بدست آورید، در این مقاله همراه ما باشید.

قیمت ورق استیل بگیر

ورق‌های استیل به دو دسته ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر تقسیم بندی می‌شوند. تفاوت آن‌ها در خاصیت مغناطیسی‌شان می‌باشد که ورق‌های استیل بگیر خاصیت مغناطیسی داشته و جذب آهن ربا می‌شوند.

قیمت ورق استیل بگیر ممکن است که به دلیل خاصیت آهنربایی، کمی بالاتر از دیگر ورق‌های‌ استیل باشد. شرکت‌های زیادی از جمله مرکز ایران متال مارکت این ورق‌ها را روانه بازار می‌کنند. اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری‌ درباره قیمت ورق استیل بگیر بدست آورید، در این مقاله همراه ما باشید.

انواع ورق استیل بگیر

ورق استیل بگیر، خود انواع گوناگونی دارد که باتوجه به نوع آن کاربردهای مختلفی را نیز داراست. این محصول در اصل به سه دسته ورق استیل ۴۳۰، ورق استیل ۴۱۰ و ورق استیل ۴۲۰ تقسیم‌بندی می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق استیل بگیر، باید تمامی ویژگی‌ها و انواع گوناگون آن‌ها را مورد بررسی قرار‌ داد.

ورق استیل ۴۳۰

ای‌اس‌تی‌ام استانداری‌ست که بر اساس آن، ترکیبات شیمیایی و ویژگی‌های مکانیکی انواع آلیاژهای مقاوم به حرارت که در اشکال شیت و پلیت می‌توانند در تولید مخازن‌ تحت فشار و همچنین سایر کاربردها مورد استفاده قرار گیرند، لیست شده است. مای‌ام‌اس، دیگر استانداردی‌ست که توسط اعضای انجمن مهندسین حوزه‌های صنعتی گردآوری شده و شامل آلیاژهای ضد زنگی‌ست که در صنعت هوافضا می‌توانند، کاربردهای زیادی داشته باشند. در این استاندارد AMS ۵۵۰۳ همان ورق استیل ۴۳۰ می‌باشد.

ورق استیل ۴۳۰، فاقد نیکل در ترکیبات شیمیایی خود می‌باشد. همین امر باعث می‌شود تا زمینه این آلیاژ فریتی شده و به آن خواص مغناطیسی بخشیده شود. از بین عناصر آلیاژی، کروم، فریت‌زا، و نیکل آستنیت‌زا می‌باشند. به همین علت آلیاژهای حاوی کروم مثل ورق استیل ۴۳۰ دارای خاصیت مغناطیسی و آلیاژهای حاوی کروم، نیکل مانند گرید ۳۰۴ دارای خواص غیرمغناطیسی هستند. قیمت ورق استیل بگیر باتوجه به میزان خاصیت مغناطیسی بودن می‌تواند متغیر باشد.

مشخصات مکانیکی ورق استیل ۴۳۰

ویژگی‌های مکانیکی ورق استیل ۴۳۰، رابطه مستقیمی با ترکیبات شیمیایی آن دارد. به عنوان مثال، محتوای ۰.۱۲٪ کربن در این آلیاژ، منجر به کمتر شدن میزان الانگیشن آن در مقایسه با آلیاژهای زنگ نزن کم، کربن می‌شود. میزان ازدیاد طول ورق استیل ۴۳۰ ۲۲٪ در هر ۵۰ میلی‌متر است و این مقدار برای استنلس استیل ۳۰۴L معادل ۴۰٪ در هر ۵۰ میلی‌متر می‌باشد.

چنانچه تنش اعمالی به ورق استیل ۴۳۰ بیش از حد برگشت پذیر باشد، تغییر شکلی که ایجاد می‌شود، به صورت برگشت ناپذیر خواهد بود. با بالا رفتن این تغییر شکل، استحکام ورق استیل ۴۳۰ نیز زیاد می‌شود. نهایتاً میزان نیرو به بالاترین سطح خود می‌رسد. این مقدار نیرو، تقسیم بر سطح مقطع، تحت عنوان «استحکام کششی» شناخته می‌شود. از طرف دیگر، استحکام تسلیم، معادل تنشی‌ست که مقدار تغییر شکل پلاستیک در آن کم می‌باشد. استحکام کششی و تسلیم، با استحکام به طور مستقیم در ارتباط‌اند و میزان الانگیشن یا ازدیاد طول، نشانگر شکل‌پذیری ورق استیل ۴۳۰ می‌باشند. باتوجه به ویژگی‌ها و خواص گفته شده، قیمت ورق استیل بگیر از نوع ۴۳۰، قابل توجیه خواهد بود.

ورق استیل ۴۱۰

استیل ۴۱۰، فولادی ضد زنگ از خانواده مارتنزیت‌ها است که از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به ضخامت ۳، به معنای قابلیت سخت‌پذیری آن‌ها در عملیات حرارتی اشاره داشت.‌بهترین تعریفی که برای این نوع ورق‌ها بیان می‌شود این است که این نوع ورق، جزء ورق‌های استیل بگیر بوده و دارای کاربردهای گوناگونی در صنایع می‌باشد. این جنس از ورق‌ها به دو دسته از جنس‌های ساده کربنی و زنگ نزن تولید می‌کنند.

ورقه‌های ساده کربنی خود به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شوند؛ این در حالی است که در پروسه تولید نوع گرم آن، از فرآیند نورد در دمای بالا استفاده می‌کنند و ورق‌های سرد حاصل نورد ورق‌های گرم در دماهای بسیار پایین می‌باشند که در حالت کلی، در قیاس با ورق‌های گرم دارای ضخامت کم‌تری هستند. قیمت ورق استیل بگیر از نوع ۴۳۰، باتوجه به روش تولید و گرم یا سرد بودن آن، متغیر است.

مشخصات مکانیکی ورق استیل ۴۳۰

از مهم‌ترین ترکیبات شیمیایی ورق ۴۱۰ عبارت‌اند از :

  • ۰.۱۱٪ کربن

  • ۰.۴٪ سیلیسیوم

  • ۱٪ منگنز

  • ۵.۱۲٪ کروم

 به طور کلی این نوع ورق استیل مقاومت زیادی در برابر خوردگی، استحکام از خود نشان می‌دهد و با‌توجه به استانداردهای روز دنیا آنالیز می‌شود. قیمت ورق استیل بگیر ۴۳۰، با خواص خاص خود و مقاومت بالا، مقرون به صرفه می‌باشد.

طبق تعریف استاندارد DIN، ورق استیل ۴۱۰ را به نام فولاد ۱.۴۰۰۶ تعریف کرده‌اند. همچنین این نوع، جزء دسته فولادهای ضد زنگ است که با مشخصات X12cr13 معروف می‌باشد.

این نوع استیل، در حرارت‌های پایین به خوبی شکل گرفته و به دلیل ترکیب با عناصری مثل کروم منجر به چگالی ۷/۸ می‌شود. مشاهده قیمت ورق استیل ۴۳۰

 

ورق استیل ۴۲۰

ورق استیل ۴۲۰ یک نوع استیل با کربن بالاست که حداقل محتوای کروم آن ۱۲٪ می‌باشد. مانند هر ورق استیل دیگری، استیل ۴۲۰ نیز می‌تواند از طریق عملیات حرارتی سفت و سخت شود. در صورت جلا دادن، مقاومت در برابر فلز و شکل پذیری خوبی در آن ایجاد می‌شود. قیمت ورق استیل بگیر نوع ۴۲۰ به دلیل مقاومت بالا، می‌تواند کمی بالاتر از دیگر فلزات باشد.

 

مشخصات ورق استیل ۴۲۰

عامل‌ دیگری که در قیمت ورق استیل بگیر تاثیر دارد، درجه حرارت آن است. درجه حرارت برای این آلیاژ تباید از ۳۷۰ درجه سانتی‌گراد بیشتر شود. این عامل را باید مد نظر قرار گرفت، که این نوع ورق استیل حتما از قبل باید پخته و پس از جوشکاری، آنیل کاری شود. آلیاژ ۴۲۰، توانایی فرم پذیری خوبی در وضعیت آنیل دارد و می‌تواند تا RHC 50 نیز سخت‌ شود. بیشترین استقامت فرسودگی این فراورده زمانی آشکار می‌شود که رویه آن جلا داده یا سخت شود. از دیگر مشخصات این ورق که همواره در اولویت است، برش‌های متنوع آن از جمله است. از فولاد زنگ نزن ۴۲۰ ،مواقعی که استقامت به فرسودگی و استقامت به زنگ زدگی به طور همزمان احتیاج باشد، به کار برده می‌شود.

 

ایران متال مارکت

شرکت متال مارکت قصد دارد تا با واردات و مشارکت در تولیدات داخلی، جنس مورد نیاز شما را با نازل‌ترین قیمت آماده کند و در سراسر ایران ارسال نماید. با خرید از این مرکز می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خرید خود را با کیفیتی دقیق انجام داده‌اید و همچنین پایین‌ترین قیمت را به نسبت کیفیت بالا دریافت کرده‌اید. برای خرید و استعلام قیمت ورق استیل بگیر می‌توانید با مشاورین این مرکز در ارتباط باشید.

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، قیمت ورق استیل بگیر باتوجه با نوع، وزن و طول آن متغیر است. خرید این محصول باید متناسب با کارایی و استحکام مورد نیاز انجام پذیرد؛ از همین رو لازم است تا با مشاورین و متخصصین در حوزه فروش مواد و محصولات فولادی و صنعتی مشورت کنید. در این لینک می توانید تفاوت ورق استیل بگیر و نگیر را مشاهده کنید. 

 

سوالات متداول

قیمت ورق استیل بگیر چقدر است؟

قیمت این محصول باتوجه به نوع و ابعاد آن متغیر است.

کاربرد ورق استیل بگیر بیشتر است یا ورق استیل نگیر؟

باتوجه به خاصیت مغناطیسی ورق استیل بگیر، این نوع از ورق می‌تواند کاربرد بیشتری را دارا باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها