به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمدرضا خلجی بابیان اینکه باتوجه به اینکه یکی از شاخصههای شهر همدان در بحث صنایع دستی صنعت چرم سازی است، افزود: زمانی همدان به شهر دباغ خانهها مشهور بوده است.
وی تصریح کرد: از جمله عاملی که باعث شد چرم همدان دیده نشود، میتوان به عدم استقبال هنرمندان در حوزه برندسازی چرم اشاره کرد.
معاون میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه بازار چرم حوزه بسیار خوبی است و بسیاری از هنرمندان چرم همدان با برندهای چرم دیگر نقاط کشور در حال فعالیت هستند، یادآور شد: با توجه به برگزاری نشستی که درحوزه برند سازی با هنرمندان این حوزه داشته ایم، مقرر شد تا تمام تلاش خود را در حوزه برندسازی برای هنرمندان چرم انجام داده و وارد این حوزه شویم.
خلجی با اشاره به اینکه تعداد ۱۸۰ کارگاه مصنوعات چرم در استان همدان درحال فعالیت هستند و یک هزار و ۲۰۰ نفر در این رشته مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: برندهای چرم خوبی در استان همدان وجود دارد ولی باید در این حوزه بیشتر کار شود.
وی در ادامه با بیان اینکه صنعت چرم همدان سابقه درخشانی دارد، خاطرنشان کرد: رونق صادرات در این حوزه میتواند علاوه بر افزایش انگیزه تولیدکنندگان، زمینه ساز رونق اقتصادی در استان همدان شود.
معاون میراث فرهنگی استان همدان در پایان گفت: این محصول در کردستان عراق، ارمنستان، پاکستان، ترکیه و امارات بازار خوبی را جذب کرده است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد