«هفت» به تلویزیون بازمی گردد
معاون سیما در رادیو مطرح کرد:

«هفت» به تلویزیون بازمی گردد

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرحسین مدرس

رادیو هنوز هم مورد اعتماد است

امیرحسین مدرس از همان زمانی که برنامه «نیمرخ» را با حسین رفیعی اجرا می‌کرد و تکیه‌کلام‌های «موقشنگ و حرف‌جالب» را می‌زد، بین مخاطبان پرطرفدار شد. هم اجرای او و هم صدایش در تیتراژ سریال «متهم‌گریخت» به کارگردانی رضا عطاران، او را در تلویزیون ماندگار کرد.
کد خبر: ۱۳۹۴۴۸۶
نویسنده معصومه سلیمانی - گروه رسانه

تجربه بازیگری، اجرا، خوانندگی، نویسندگی و بسیاری فعالیت‌های هنری دیگر، در کارنامه او ثبت شده است. البته به نظر می‌رسد که او مدتی است از تلویزیون فاصله گرفته و در رادیوصبا برنامه اجرا می‌کند. «قندپارسی» و«قصه‌های ظهر صبا»، ازجمله برنامه‌هایی است که با گویندگی و اجرای مدرس از این شبکه پخش می‌شود. او معتقد است که رادیو هنوز هم مورد اعتماد است. هنرمندی مدرس را حالا بیشتر در رادیو می‌توان دید. به بهانه برنامه‌های این روزهای مدرس، با او گفت‌وگو کردیم.امیرحسین مدرس، بازیگر و مجری رادیو به جام‌جم می‌گوید: این روزها بیشتر وقتم را به پروژه یافتن و تصحیح و شرح نسخه‌های خطی اختصاص دادم که این کار را در حوزه‌های ادبیات (شعر و نثر)، معارف و هنر انجام می‌دهم. کتاب «وحی بر توفان» دربردارنده اشعار آقامحمد شیخا اولین کتاب منتشرشده از این پروژه است، کتاب‌های دیگری هم آماده چاپ است که به‌زودی منتشر خواهد شد. مدرس با اشاره به این‌که برنامه «به توان هفت» یک برنامه صمیمی است، می‌گوید: از آنجا که این برنامه روایتی نو از داستان‌های عامیانه است که با ترکیب سکانس‌هایی از فیلم‌های سینمایی تهیه می‌شود، برای شنوندگان خاطره‌انگیز است و به‌راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند چون گاهی قصه زندگی خود را در آن می‌شنوند یا پاره‌ای از تجربیات یا خاطرات خود را در آن می‌یابند.

ضرورت برنامه‌های طنز

مجری و بازیگر تلویزیون درباره کار در رسانه گفت: من اصولا همه کارهایی را که انجام داده‌ام دوست داشته و دارم اما در هر دوره‌ای فضا مناسب انجام یک فعالیت است. یک وقت‌هایی اجرا در تلویزیون یا بازیگری برایم جذاب است. وقتی دیگر در عرصه‌ای دیگر هرکدام مقتضیات و شرایط خاص خود را دارند. در رادیو شما با مقوله تصویر سر و کار ندارید. باید قادر باشید تصویرسازی کنید و این کار هم نیاز به ظرافت و دقت دارد. در رادیو یک مجری و گوینده باید به زبان‌فارسی اشراف داشته باشد و از آنجا که زبان فارسی آمیخته با زبان عربی است یک گوینده رادیو باید به ادبیات عربی تا حد قابل‌قبولی آشنا باشد و اما تصویر در سیما گاهی حسن محسوب می‌شود و شما را یک پله جلوتر می‌برد. به‌راحتی می‌توانید با کمک لحن و حالت چهره و زبان بدن پیام را منتقل کنید ولی گاهی همین تصویر خلاقیت را از شما می‌گیرد.

رادیو همچنان صمیمیت دارد

مدرس تاکید می‌کند: در کل رادیو را بیشتر می‌پسندم چون احساس می‌کنم رادیو هنوز صمیمیت دارد. روزگار همه چیز را تغییر می‌دهد ولی با همه اینها رادیو هنوز رسانه معتمدتری است که مخاطبانش را حفظ کرده و این بار مسئولیت را در رادیو دوچندان می‌کند. اگر به هر دلیلی مردم تلویزیون را نبینند بازهم ممکن است جذب رادیو شوند. یک نفر اگر رادیو را گوش نکند ممکن است اتفاقی در جایی باشد که رادیو را بشنود و جذب آن شود. پس رادیو باید بسیار مراقب باشد که از این صمیمیت و اعتماد کاسته نشود بلکه به آن افزوده شود.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها