حدیثه نوروزی، بهترین هندبالیست گوش‌چپ آسیا

وقتش که رسید، لژیونر هم می‌شوم

رقابت‌های جهانی هندبال آغاز شد

ویوویچ و شاگردان در سرزمین عجایب

«هندبال در حال تبدیل شدن به رشته‌ای همتراز بسکتبال و سپس والیبال از لحاظ همه‌گیری در سطح جهان است.» این ادعای فدراسیون جهانی هندبال در آستانه رقابت‌های جهانی بود. بزرگ‌ترین آوردگاه هندبال از روز گذشته به میزبانی مشترک سوئد و لهستان آغاز شد و تیم‌ملی ایران هم امروز از ساعت ۲۰و۳۰دقیقه مقابل تیم‌ملی شیلی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۹۴۲۴۴

رقابت‌های جهانی هندبال با حضور ۳۲ تیم در هشت گروه برگزار می‌شود. شاگردان وسلین ویوویچ برای حضور موفقیت‌آمیز در این رقابت‌ها تا پیش از اعزام چهار مرحله اردوی بزرگ و جامع و چندین مرحله اردوی کم جمعیت داشتند. این تیم در رقابت های جهانی سوئد و لهستان در گروه A با تیم‌های شیلی، مونته‌نگرو و اسپانیا همگروه است و مسابقات این گروه در سالن تائورون آرنا، کراکوف -لهستان انجام خواهد شد.

سابقه هفت باره

حریف امروز تیم‌ملی هندبال ایران تیمی از آمریکای جنوبی است، تیمی به نام شیلی که هرگز و در هیچ موقعیتی عنوان قهرمانی به دست نیاورده است. اگر هم عنوانی داشته به دو قهرمانی در تورنمنتی کم اهمیت در کشور بولیوی برمی‌گردد که فقط شیلی و دو تیم باشگاهی و ملی از همین کشور حضور داشتند. اما به نسبت ایران، بسیار باتجربه‌تر هستند. این تیم نخستین بار سال ۲۰۱۱ در رقابت‌های جهانی شرکت کرد و با احتساب حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ برای هفتمین بار چنین موقعیتی را تجربه می‌کند. بهترین مقام شیلی در این سال‌ها یک شانزدهمی در سال ۲۰۱۹ بوده است. تیم‌ملی هندبال ایران یک بار سابقه بازی در همین رقابت‌های جهانی مقابل شیلی را دارد که در آن مسابقه ۳۲ بر ۳۱ مقابل شیلی پیروز شد. این برای دومین بار است که دو تیم در رقابت جهانی مقابل هم قرار می‌گیرند.

اعزام پردردسر

تیم‌ملی بدون دردسر به کراکوف لهستان نرفت. پیش از اعزام دو نفر از بازیکنان تیم با مشکلات جدی روبه‌رو شدند. محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، پویا نوروزی‌نژاد، محمدرضا کاظمی، میلاد قلندری، محمد کیانی، یاسین کبیریان جو، سلامان بربط، علی کوهزاد، رضا یادگاری دهکردی، افشین صادقی، سید‌مهدی موسوی، محمدرضا اورعی، وحید مسعودی، مهرداد صمصامی، محمدمهدی بهنام‌نیا، شهاب صادق‌زاده و صابر حیدری اسامی نفرات انتخاب شده
وسلین ویوویچ برای اعزام به این رقابت‌ها هستند که البته ویزای محمدرضا کاظمی و محمدرضا اورعی با مشکلاتی همراه شد اما در نهایت به لهستان رفتند.

تجربه کم ایران

ایران یکی از کم‌تجربه‌ترین تیم‌های حاضر در رقابت‌های جهانی است. این رقابت‌ها وارد بیست و هشتمین دوره برگزاری خود شده و تنها حضور ایران به سال ۲۰۱۵ و به میزبانی قطر برمی‌گردد. تیم ایران در نخستین تجربه خود ۷ بازی کرد که حاصل آن ۵ باخت و ۲ پیروزی بود و در نهایت هم در جایگاه بیست و یکم جهان قرار گرفت. هر چند تیم‌های کم‌تجربه‌تری نسبت به ایران در این رقابت‌ها حضور دارند اما شاگردان ویوویچ در موقعیتی همچون سرزمین عجایب هستند. فضای جهانی هندبال برای این رشته در ایران هنوز ناشناخته است. البته شاید به لطف سرمربی مونته‌نگرویی ایران کمی از فضا تعدیل شده باشد.

گروه‌بندی تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی جهان

گروه A ایران، شیلی، مونته‌نگرو و اسپانیا
گروه B فرانسه، لهستان، عربستان و اسلوونی
گروه C سوئد، برزیل، کاپ وردا و اروگوئه
گروه D ایسلند، پرتغال، مجارستان و کره‌جنوبی
گروه E آلمان، قطر، صربستان و الجزایر
گروه F نروژ، مقدونیه، آرژانتین و هلند
گروه G مصر، کرواسی، آمریکا و مراکش
گروه H دانمارک، بحرین، تونس و بلژیک

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها