رئیس‌جمهور در مراسم تقدیر از بانوان مدال‌آور مطرح کرد

بانوان مدال‌آور، جلوه‌ای از شجاعت و قدرت‌ملی

ورزش زنان ایران گرچه با گذشت چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی، همچنان برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی با چالش‌های زیادی مواجه است، اما با وجود تمام نواقص، توانسته مقبولیت حجاب را نزد فدراسیون‌های جهانی جا بیندازد و آن‌ها را به استفاده از پوشش اسلامی متقاعد کند.
کد خبر: ۱۳۸۷۱۳۷

به‌گونه‌ای که حالا این زنان در برخی از رشته‌ها به مهره‌هایی قدر در ورزش دنیا تبدیل شده‌اند. اگر بخواهیم تحلیل درستی از عملکرد بانوان ورزشکار ایرانی در رویداد‌های آسیایی، جهانی و بازی‌های المپیک داشته باشیم باید گفت اوج شکوفایی و درخشش آن‌ها در میادین برون‌مرزی در یک دهه اخیر اتفاق افتاده و نتایجی که در سه دوره اخیر بازی‌های آسیایی و حضور پرتعداد در بازی‌های المپیک به‌دست‌آمده به‌روشنی گواه این ادعاست.

کما این‌که آمار مدال‌آوری زنان ورزشکار کشورمان نه‌تن‌ها در رشته‌های انفرادی بلکه در رشته‌های گروهی هم در حال پیشرفت است و جای امیدواری است که این قشر از جامعه در آینده نزدیک بتوانند سکو‌های بیشتری را از رقابت‌های بین‌المللی از آن خود کنند. حتی طبق آماری که وزارت ورزش و جوانان منتشر کرده، ورزش بانوان ایران در مقایسه با دولت قبلی، رشد دو برابری در کسب مدال داشته و طی یک سال گذشته به ۸۲۹ مدال در مسابقات خارجی رسیده و در بخش رقابت‌های داخلی هم این رقم چشمگیر بوده است؛ بنابراین فارغ از همه محدودیت‌ها باید به این نکته اشاره کرد که وزارت ورزش و جوانان در سال‌های شکوفایی ورزش زنان، تعامل خوبی با آن‌ها داشته و توانسته فضا را برای حضور آن‌ها در عرصه‌های مختلف فراهم کند. در همین فضا که برخی کشور‌ها در سطح بین‌الملل سعی دارند تصویری ضد زن از ایران به‌واسطه اتفاقات اخیر ارائه دهند، روز گذشته رئیس‌جمهور، میزبان زنان ورزشکار بود و از آن‌ها تقدیر کرد.

رئیس جمهور با بیان این‌که امروز بانوان قهرمان و مدال‌آور جلوه‌ای از شجاعت و قدرت ملی و مردمی هستند، افزود: حمایت از ورزشکاران به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور در دستور کار دولت است. به بانوان ورزشکار اطمینان می‌دهم دولت به‌طور جدی به‌دنبال رفع موانع پیش روی آن‌ها در زمینه‌های بودجه، امکانات و نیز اشتغال و مسائل معیشتی است.

رئیس جمهور کسب ۱۳۶۳ مدال و عنوان قهرمانی ورزشی در دولت سیزدهم را یک‌رکورد تاریخی و نشانه عزم و اراده جوانان ایرانی برای افتخارآفرینی توصیف و تصریح کرد: این اراده پولادین جوانان ما به‌ویژه دختران ورزشکار که در تلاشند در سطح بین‌المللی افتخار کسب کنند و پرچم پرافتخار کشورمان را در قله‌های افتخار و سربلندی به اهتزاز درآورند، در خور تحسین و تقدیر شایسته است.

وی با بیان این‌که در فرهنگ اسلامی ما برای تعالی و رشد انسان، میان زنان و مردان تساوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: شأن و جایگاهی که فرهنگ اسلامی برای زنان قائل شده، شأن و جایگاهی والا، با کرامت و عزتمندانه بوده که جلوه‌های زیبا و درخشان آن امروز در جامعه قابل مشاهده است و زنان و دختران نامدار و نام‌آور ما در عرصه‌های مختلف ورزشی، علمی، فرهنگی و هنری خوش می‌درخشند.

رئیسی با اشاره به اعتلای هویت، جایگاه و منزلت زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز در جوامع مختلف نسبت به مسأله زن افراط و تفریط وجود دارد، برخی زنان را در انزوا و برخی دیگر شأن زن را بازیچه هوی و هوس قرار داده‌اند که هردو مردود است، اما به برکت انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا، زن ایرانی مسلمان خودباور و خداباور، نه حاضر است در انزوا قرار گیرد و نه شأن و کرامت او بازیچه هوی و هوس شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی یک بانوی مسلمان ایرانی با چنین روحیه و باوری و همچنین حفظ شئونات ملی و دینی خود در سکو‌های افتخار و قهرمانی می‌ایستد، حتما موجب ناراحتی و عصبانیت دشمنان خواهد شد و به همین دلیل است که با بهانه‌های مختلف و با ادعای حمایت از حقوق زنان، حمله به باور‌ها و اعتقادات زنان ایرانی را در دستور کار قرار می‌دهد، بی‌آن‌که بگویند با شأن زن در جوامع خود چه کرده‌اند.
رئیس جمهور خطاب به بانوان ورزشکار مدال‌آور و افتخارآفرین گفت: به این میزان از موفقیت بسنده نکرده و حتما برای استمرار این مسیر پرافتخار تلاش کنید.

پیش از سخنان رئیس جمهور حمیدرضا سجادی، وزیر ورزش و جوانان گزارشی از حضور بانوان ورزشکار ایرانی در میادین و رویداد‌های ورزشی، تعداد مدال‌های کسب شده در دولت سیزدهم، بانوان مربی و ورزشکار لژیونر و داور و همچنین سهمیه‌های کسب شده در مسابقات و میادین جهانی ارائه کرد.
مهدیس مینایی‌پور و الناز دارابیان نیز به نمایندگی از بانوان ورزشکار و مدال‌آور، دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی جامعه ورزشی بانوان را تشریح کردند.

همچنین با حضور رئیس‌جمهور از بانوان افتخارآفرین و مدال‌آور در رشته‌های شمشیربازی، هندبال، تکواندو، قایقرانی، دو و میدانی، تیراندازی، وزنه‌برداری، ووشو، والیبال، کاراته، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، شطرنج، کوهنوردی، اسکی، تیروکمان و همچنین ملی‌پوشان ناشنوا و پارالمپیکی با اهدای جوایزی تقدیر شد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
برچسب ها: بانوان ورزش مدال
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها