کرملین از گفتگوی تلفنی امروز میان رییس جمهور روسیه با همتای ایرانی خود پیرامون تقویت همکاری های فیمابین و موضوع سوریه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۴۱۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رییس جمهور این کشور امروز چهارشنبه با همتای ایرانی خود تلفنی رایزنی کرده است.

دفتر ریاست جمهوری روسیه در این بیانیه ادامه داد: ولادیمیر پوتین و سید ابراهیم رئیسی رؤسای جمهور روسیه و ایران درباره موضوعات در دستور کار مسکو و تهران با تاکید بر تقویت بیشتر مجموعه همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط آمده است: روسای جمهور روسیه و ایران از اجرای مستمر پروژه‌های سودمند متقابل در بخش‌های انرژی، حمل و نقل و لجستیک حمایت کردند. پوتین و رئیسی همچنین تمایل خود را برای همکاری در زمینه عادی سازی اوضاع در سوریه و احیای تمامیت ارضی آن ابراز کردند.

کرملین ۲۱ آبان ماه هم در این باره اعلام کرده بود: پوتین و رئیس جمهور ایران بر تقویت همکاری ها در زمینه های سیاسی و اقتصادی از جمله در حوزه حمل و نقل، تاکید کردند.

رییس جمهور روسیه در گفتگو با همتای ایرانی خود، بار دیگر در خصوص اقدام تروریستی (در حرم مطهر) شاهچراغ در شیراز با ابراهیم رئیسی ابراز همدردی کرد.

پوتین و سید ابراهیم رئیسی توافق کردند که تماس‌ های میان نهادهای ایرانی و روسی تقویت شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها