انباری معمولا محلی برای نگهداری وسایل مازاد خانه به‌شمار می‌رود و شاید ماه به ماه به آن سر نزنیم. اما همین مکان که خیلی وقت‌ها از مکان‌های متروکه منزل به‌شمار می‌رود، می‌تواند به محلی خطرناک تبدیل شود‌. پس یکی از مکان‌هایی که باید نکات ایمنی را در آن رعایت کرد، انباری خانه است.
کد خبر: ۱۳۹۲۲۶۷
نویسنده محمد علوی - چاردیواری
در صورتی‌که بخشی از انباری را طبقه‌بندی کردید و لوازم اضافی را روی آن قرار می‌دهید، ‌از به‌هم‌ریختن آن خودداری کنید. ‌لوازم و وسایل بچه‌ها را در جایی قرار دهید که به‌راحتی در دسترس آنها باشد و از قرار دادن لوازم آنها در جاهای خطرناک خودداری کنید چراکه ممکن است فرزند شما در پی اسباب‌بازی یا دوچرخه‌اش به انباری خانه برود و با بیرون کشیدن این چیزها از زیر خروارها وسیله دیگر در انباری هم به خودش آسیب بزند و هم به وسایل خانه. البته به‌طور کلی از رفتن کودکان به تنهایی به انبار خانه جلوگیری کنید و تا جای ممکن خودتان وسایل مورد نیاز را از انباری خارج کنید. انباری جای بسیار خطرناکی برای کودکان است.
برای انباری خانه حتما از چراغ مناسب استفاده کنید که به اندازه کافی پرنور بوده و همه‌جا را به‌خوبی روشن کند. 
در راهروها و پله‌هایی که به انباری منتهی می‌شود هم از چراغ با نور مناسب استفاده کنید. یادتان باشد وسایلی مثل نردبان را در محلی ایمن قرار دهید و طوری به دیوار تکه دهید که خطر سقوط کاهش یابد. 
مطمئن شوید که مواد سمی و خطرزا مثل حشره‌کش‌ها، ضدآفت‌ها، حلال‌ها، رقیق‌کننده‌های رنگ، ضدیخ‌ها و ترپاتین به‌درستی برچسب بزنید و آنها را در محلی ایمن یا در کابینتی که دارای در قفل‌دار است، قرار دهید. ‌در انباری از کباب‌پز و سایر ژنراتورهای الکتریکی‌دار استفاده نکنید چرا که سبب تولید گاز منوکسیدکربن شده و خطر آتش‌سوزی وجود دارد.
هرگز از بخاری برای گرم کردن انباری‌هایی که پنجره ندارد، استفاده نکنید.
جای نگهداری مواد قابل‌اشتعال نظیر گازوئیل، نفت و بنزین در انباری نیست چرا که ممکن است موجب اشتعال شده و با توجه به این‌که در انباری خانه پر از مواد مازاد و احتمالا اشتعال‌پذیر است، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. 
به‌طور منظم انباری خانه‌تان را تمیز کنید. در انباری را همیشه قفل کنید و کلید آن را هم از دسترس افراد ناآشنا مخصوصا کودکان دور نگه دارید.
همه‌چیز را با طراحی مناسب سازماندهی کنید، طوری که نه‌تنها در دسترس شما باشد بلکه روی هم انباشته و شلوغ نباشد.
 
منبع: ضمیمه چاردیواری روزنامه جام‌جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها