آخرین جزئیات از مینی سریال «ترور» به کارگردانی سیروس مقدم

روایت سرداری یک سرباز

چند سالی است از شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد و در این مدت مستند‌هایی از زندگی، رزم و رهبری ایشان در میدان نبرد روی آنتن رفته است، اما بسیاری انتظار مجموعه‌ای نمایشی از زندگی این اسطوره داشتند.
کد خبر: ۱۳۷۱۴۲۲
نویسنده فاطمه عودباشی و نوشین مجلسی - گروه رسانه

به گزارش جام جم آنلاین، حالا حامد عنقا و سیروس مقدم دست به کار شده‌اند تا بخشی از زندگی حاج‌قاسم را به تصویر بکشند تا هم هواخواهان او را پای این قصه بنشانند و هم این شخصیت را برای کسانی که از منش و کردارش اطلاع صحیحی ندارند، معرفی کنند. قصه سریال «ترور» همان‌طور که از نامش پیداست، درباره ترور سردار است و نه زندگی شخصی او. البته تروری که قرار است ماجرایش محور این مجموعه تلویزیونی باشد، یکی از موارد نافرجامی است که در زادگاه سردار در کرمان رقم خورد. آن‌طور که شنیده‌ها حکایت می‌کند، نکته متمایز این قصه که روایتش را حول محور شخصیت حاج قاسم بنا کرده در این است که کسی قرار نیست نقش شهید سلیمانی را ایفا و به اصطلاح رخت او را به تن کند. فضا به‌گونه‌ای طراحی شده که در خدمت هر چه واقعی‌ترشدن فضای قصه است. برای دریافت جزئیات بیشتر و دانستن چند و، چون تولید این اثر، جام‌جم پیگیری‌هایی داشت که طی آن اطلاعاتی تازه به‌دست آورد. این اطلاعات را در گزارش پیش‌رو آورده‌ایم تا شما هم از نخستین کسانی باشید که درباره این سریال تلویزیونی که برای اولین‌بار به شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی در یک قصه تلویزیونی پرداخته است، بخوانید.

حاج قاسم سلیمانی، مرد بزرگی بود که نامش لرزه به تن هر دشمنی می‌انداخت و باعث وحشت آنان می‌شد. همان کسانی که هیچ‌گاه به خود اجازه ندادند سردار ایرانی را در داخل مرز‌های جمهوری اسلامی مورد هدف قرار دهند، چراکه نام این بزرگمرد چنان میان جهانیان شهره شده و لرزه بر تن دشمن خونخواه ایران و ایرانی انداخته بود که چنین جرأتی را از خود بروز ندادند. سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه بود که در ساعت ۱ بامداد روز ۱۳دی۹۸ توسط نیرو‌های ارتش تروریستی آمریکا در فرودگاه براثر اصابت سه موشک لیزری از پهپاد آمریکایی به همراه شهید ابومهدی المهندس و چند نفر از فرماندهان حشد‌الشعبی به شهادت رسید.


به گزارش جام‌جم، زندگی این سردار بزرگ پر از اتفاقات ریز و درشت است و حرف‌های ناگفته‌ای مانده که مردم از آن بی‌اطلاع هستند. گرچه در طول این سال‌ها مستند‌هایی با محوریت سردار سلیمانی ساخته شده، اما تا امروز اثر نمایشی درباره او ساخته نشده است. به همین دلیل مؤسسه فرهنگی ــ هنری اندیشه شهید آوینی همراه حامد عنقا، تهیه کننده دست به کار شد تا یک اثر شایسته را برای سردار دل‌ها تهیه کنند؛ اثری که مورد توجه مخاطبان سیما قرار بگیرد. بعد از انتشار خبر مینی سریال ترور با محوریت حاج قاسم سلیمانی که روز گذشته تیتر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها شد برای مخاطبان این سؤال پیش آمده که عوامل سازنده سریال ترور قرار است کدام بخش زندگی سردار سلیمانی را به تصویر بکشند؟

تاثیرات منطقه‌ای حاج قاسم

پیگیری‌های ما نشان داد در این سریال قرار نیست مخاطبان، زندگی شخصی حاج قاسم را تماشا کنند، بلکه بینندگان در این مینی سریال بیننده صحنه‌هایی خواهند بود که تأثیر منطقه‌ای حاج قاسم است. مینی‌سریال ترور، با موضوع ترور نافرجام شهید حاج‌قاسم سلیمانی تولید می‌شود؛ تروری که دو سال قبل از شهادتش در کرمان رخ داد. حالا سازندگان این اثر درصدد هستند تا بخشی از جایگاه رفیع و حساس این سرباز گرانقدر اسلام را به تصویر درآورند.

همچنین شنیده‌های ما حاکی از آن است که این اثر در هشت‌قسمت تولید می‌شود که در مرحله تولید قرار دارد. کارگردانی این سریال به‌عهده سیروس مقدم است که جزو کارگردانان شناخته شده سریال‌های تلویزیونی است. این کارگردان که بعد از گذشت این همه سال، رگ خواب مخاطب را می‌شناسد، این بار قرار است روایتگر سردار دل‌ها باشد. او تا امروز کارگردانی سریال‌های پرمخاطبی همچون پایتخت، پلیس جوان، اغما، به سوی افتخار، پیامک از دیار باقی، رستگاران، زیر هشت، مدینه، میکائیل و تا ثریا را به‌عهده داشته است.

بازیگرانی از کشور‌های مختلف

حال این سؤال برای مخاطبان شکل می‌گیرد که آیا گروه سازنده می‌خواهند از بازیگران چهره در این سریال استفاده کنند یا سراغ چهره‌های ناآشنا می‌روند. پیگیری‌های ما نشان داد گروه سازنده سریال ترور قرار است برای این سریال سراغ بازیگران چهره بروند.

البته فقط در فهرست بازیگران، هنرمندان ایرانی نخواهد بود و قرار است از حضور بازیگران کشور‌های اطراف هم بهره برده شود که آن‌ها هم جزو چهره‌های شناخته شده هستند. همچنین شنیده‌های ما به این موضوع منتهی شده که مینی سریال ترور قرار است برای سالگرد حاج قاسم آماده شود تا مخاطبان در سومین سالگرد سردار دل‌ها شاهد یک اثر شایسته باشند. گرچه تولید این سریال سخت و دشوار است، زیرا گروه سازنده فقط قرار نیست این سریال را در ایران ضبط کنند، بلکه برای بخشی از صحنه‌ها راهی کشور‌های منطقه خواهند شد.

هیچ بازیگری حاج‌قاسم نمی‌شود

این سریال که بیشتر به تأثیر منطقه‌ای حاج‌قاسم می‌پردازد و ماجرای ترور نافرجام او را روایت می‌کند، بیش از این‌که به‌صورت مستقیم به شخصیت سردار بپردازد، تاثیرات او را به نمایش می‌گذارد و اطرافیانش را در این راه نشان می‌دهد. شاید پرسش بسیاری از مخاطبان این باشد که پس نقش حاج‌قاسم را که می‌تواند در کارنامه هر بازیگری، یک نقطه عطف به حساب بیاید، چه کسی ایفا می‌کند؟ با توجه به فضای این سریال و تصمیم سازندگان در سریال ترور، هیچ بازیگری نقش شهید سلیمانی را بازی نمی‌کند و گفته می‌شود اگر در لحظاتی قرار باشد تصویری از او نشان داده شود از تصاویر آرشیوی در دل این روایت استفاده می‌شود.

منبع: روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها