سرمربی تیم‌ملی هلند در مسیر شکست‌ناپذیری قدم برمی‌دارد

فن‌خال و حسرت تاریخی لاله‌ها

اولین شگفتی مرحله‌حذفی با صعود مراکش به یک چهارم‌نهایی

شور صعود

بعد از بازی آخر مراکش در مرحله گروهی و قطعی شدن صعود این تیم به مرحله یک هشتم، وقتی از ولید رکراکی، سرمربی این تیم درباره آینده تیمش در جام پرسیدند، گفت که دوست دارد با شاگردانش همچنان به رویاپردازی در قطر ادامه دهد.
کد خبر: ۱۳۸۹۸۳۹
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

با مشخص شدن این‌که آن‌ها باید در مرحله اول حذفی مقابل اسپانیا قرار‌بگیرند، خیلی‌ها تصور می‌کردند که شاید باید این مرحله را پایان رویا‌های این تیم دانست. اما شیر‌های اطلس شب گذشته در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی شهر الریان بازی‌ای انجام دادند که شاید تا سال‌ها در ذهن و خاطره هواداران این تیم باقی بماند. شاگردان رکراکی با دفاعی منسجم و یکپارچه به قدری عرصه را بر شاگردان انریکه تنگ کردند که تعداد شوت‌های در چارچوب لاروخا بعد از ۱۲۰دقیقه به زور به تعداد انگشتان یک دست می‌رسید. با این‌که آمار می‌گوید بازیکنان اسپانیا در بازی دیشب ۱۰۱۹پاس بین هم رد و بدل کردند، اما باز هم ساختار دفاعی تیم رکراکی دست نخورده باقی ماند. از آن سو، حتی اگر بعضی از بازیکنان مراکش دقت و تجربه کافی داشتند، شاید بازی اصلا به ضربات پنالتی کشیده نمی‌شد؛ ضرباتی که موجب ظهور یک قهرمان برای مراکشی‌ها شد: یاسین بونو، گلر این تیم که هر سه ضربه پنالتی بازیکنان اسپانیا را مهار کرد و یک تنه تیمش را برای اولین بار به مرحله یک چهارم نهایی برد.

۰۱
ولید رکراکی با بردن مراکش به یک چهارم نهایی به یک افتخار بزرگ رسید. او حالا اولین مربی آفریقایی است که توانسته تیمش را به مرحله یک چهارم نهایی جام‌جهانی برساند.

۰۱
شاگردان لوئیس انریکه در بازی دیشب و در نیمه نخست فقط یک شوت به سمت دروازه مراکش زدند که این کمترین شوت در چارچوب در یک بازی جام از سال ۱۹۶۶ بود.

۰۴
مراکش با پیروزی در بازی دیشب، بعد از تیم‌های کامرون (۱۹۹۰)، سنگال (۲۰۰۲) و غنا (۲۰۱۰) به چهارمین تیم آفریقایی تبدیل شد که به مرحله یک چهارم نهایی جام‌جهانی صعود می‌کند.

۰۵
با حساب بازی دیشب که به پنالتی کشیده شد، پنج بازی آخر لاروخا در جام‌های مختلف همگی به پنالتی کشیده شده است که در سه بازی شکست خورده و در دو بازی هم پیروز شده‌اند.

۱۷
سرخیو بوسکتس با بازی مقابل مراکش به عنوان کاپیتان اسپانیا، تعداد بازی‌هایش در جام‌جهانی را به عدد ۱۷ رساند و از این حیث با ایکر کاسیاس و سرخیو راموس برابر شد.

۱۸
پدری، بازیکن ۱۸ساله اسپانیا که شب گذشته برای این تیم بازی کرد، عنوان جوانترین بازیکن تاریخ اسپانیا در جام‌های جهانی در مرحله حذفی از سال ۱۹۵۸ را به‌دست آورد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها