پاسخ‌های بی‌پرده ابراهیم قاسمپور، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال

سه‌نفر نوشتند و امضا کردند که کی‌روش بیاید

ابراهیم قاسمپور یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال است، کمیته‌ای که هیچکس نمی‌داند منحل شده یا به کارش ادامه می‌دهد. در حال حاضر تیم‌ملی بلاتکلیف است و هیچ بعید نیست مهدی تاج و فدراسیونش، بار دیگر پای کمیته فنی را به ابقا یا اتمام همکاری با کی‌روش باز کند. ابراهیم قاسمپور بازیکن اسبق تیم‌ملی که در جام‌جهانی1978 حضور داشت و از اعضای این کمیته در گفت‌وگو با روزنامه «جام‌جم» در این‌باره توضیحاتی می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۸۹۷۷۲
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش

تاج اعلام نکرد کمیته فنی منحل شده ولی به نظرم تقریبا منحل شده است. آنها هیچ ارزشی برای این کمیته و اعضایش قائل نشدند. بعد از حضور تاج سه نفر از اعضای کمیته فنی به باند و گروه تاج ملحق شدند. برخلاف تعهدی که داشتند عمل کردند. فدراسیون با آن دسته از اعضای کمیته فنی که با آنها همراه شدند، ادامه دادند. به نظرم تاج نه  ارزشی برای کمیته فنی و نه ارزشی برای احسان اصولی عضو هیات رئیسه فدراسیون قائل شد. ابتدا گفتیم اسکوچیچ برکنار شود. دلیل هم داشتیم. اصولی و همکارانش نظر ما را رد و اسکوچیچ را ابقا کردند. بعد تاج آمد و بدون مشورت کی‌روش را آورد. به نظرم احسان اصولی که روی اصولش پا گذاشت الان باید جوابگو باشد. 

اعضای کمیته فنی استیلی، مدیر روستا، پرویز مظلومی، عزت‌اللهی و محصص و من بودیم. می‌دانستند من، مدیر روستا و استیلی زیر بار چیزی نمی‌رویم به همین دلیل تاج با ما ارتباطی نداشت. میرشاد ماجدی هم که نظر مخالفش را در رسانه‌ها گفت. تاج با سه نفر دیگر ارتباط داشت و حتی اتفاق جالبی هم افتاد. او به آنها گفت موافق آوردن کی‌روش هستید؟ پس بی‌زحمت بنویسید و امضا کنید! تا جایی که می‌دانم آن سه عضو (مظلومی، عزت‌اللهی و محصص) نوشتند و امضا کردند. 

مردم نگران جام ملت‌ها هستند؟! فوتبال ما که نقشه نمی‌خواهد. این فوتبال بی در و پیکر خیلی به برنامه و نقشه نیاز ندارد. تاج چطور به فوتبال برگشت؟ مگر قلبش درد نمی‌کرد؟ کی‌روش چطور رفت و برگشت؟ مگر اخراج نشد؟ مگر به همه مسئولان ورزش ما دهن کجی نکرد؟ 8 سال با انواع ایرادهایش کنار آمدیم و آخرش یک [مربی]   ایرانی را کنار خودش نگذاشت. هر که را آورد بله قربانگوی خودش بود. 

آیا سجادی گفته که کی‌روش را نگه می‌دارد؟ در مملکت ما وظایف درست تعریف نشده. تصمیم‌گیری با بالادستی‌هاست نه با مسئولان. مثلا قاسمپور را می‌گذارند فلان جا، ولی قدرتی ندارد. آن فردی که مرا انتخاب کرده می‌گوید چه کنم. الان وزیر را کسی گذاشته که به او می‌گوید چه تصمیمی بگیرد. تاج قلب دردش خوب شد، آمد و هلوی پوست کنده را داد به کی‌روش که آخرش این شد. کاش با مربی ایرانی به جام‌جهانی می‌رفتیم. مگر سرمربیان اکثر تیم‌های جام‌جهانی وطنی نبودند؟ هر مربی‌ که باخت عذرخواهی و استعفا کرد منتها دوستان در تیم‌ملی شهامت استعفا هم نداشتند. 

قبل از جام‌جهانی اعتقاد ما بر این بود که بهتر است با مربی ایرانی به جام‌جهانی برویم. گفتیم نتیجه که نمی‌گیریم، حداقل مربی ایرانی باشد تا کسب تجربه کند. متاسفانه اعتمادی به داخلی‌ها نیست. الان هم بهتر است به جای مربی خارجی مدیر خارجی برای فوتبال‌مان بیاوریم. اگر مدیر خوب هم داریم اجازه نمی‌دهیم کار کند. مشکل ما جای دیگری است. 

معتقدم برای جام ملت‌ها باید مربی ایرانی انتخاب کنیم. نمی‌خواهم اسم ببرم ولی مربی خوب داریم. به اندازه خارجی‌ها هم به آنها فرصت دهیم. 8 سال به کی‌روش فرصت دادیم ولی همین فرصت در اختیار ایرانی‌ها بود؟ چرا به مربیان خودمان اعتماد نمی‌کنیم؟ به فوتبال آلمان نگاه کنید. 12 سال به مربی خودشان فرصت می‌دهند. به خدا که مربیان ما هم به روز هستند. مردم به این حرف‌ها توجه نکنند که می‌گویند مربیان ما علم ندارند. اگر قرار است خارجی بی‌ارزش بیاوریم همین داخلی‌ها را بیاوریم. اگر خارجی درجه یک و نامی می‌آوریم، شرایط فرق می‌کند. تازه بنده معتقدم برای فوتبال پایه باید مربیان بزرگ خارجی بیاوریم که یک اتفاقی آنجا بیفتد. 

قهرمانی جام ملت‌ها؟ تا الان هم هر بار که قهرمان شدیم یک جرقه بوده. یک نسلی از بازیکنان جفت و جور شده‌اند و ما به عنوان قهرمانی رسیده‌ایم. همین حالا تیم چهارم و پنجم آسیا هستیم و شانسی برای قهرمانی در جام ملت‌ها نداریم. دیگر نباید ادعا کنید آقایان. ما به اندازه عربستان خوب بازی کردیم؟ تازه هو شدند. ژاپن و کره و استرالیا را دیدید؟ ما دیگر در آسیا قدرت نیستیم. 

منبع:‌ ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها