با موافقت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور؛

احداث یک باب مخزن آب 50هزارمترمکعبی در یزد نهایی شد

یزد - معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد گفت: در نیمه اول سال جاری با پیگیری های مستمر، مجوز احداث یک باب مخزن آب 50هزارمتر مکعبی دیگر از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در محوطه مخازن ذخیره یزد نهایی شد.
کد خبر: ۱۳۸۵۲۰۶

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد،  علی ارمی با بیان این خبر اظهار داشت:با توجه به شرایط سخت تامین آب استان یزد و مشکلاتی که تاسیسات خط اول انتقال آب یزد را تهدید و گاها با خرابی و قطع جریان آب دچار می سازد افزایش حجم مخازن ذخیره آب استان به جد در برنامه کاری قرار گرفته است.

وی افزود: قرارداد جانمایی، طراحی و انجام مطالعات مرحله دوم مخزن مذکور توسط مشاور ذیصلاح در حال انجام می باشد که امید است حداکثر تا دوماه آینده فرایند برگزاری مناقصه مخزن با برآورد اولیه 1800 میلیارد ریال آغاز شود.

ارمی تصریح کرد: با احداث و راه اندازی این مخزن که در صورت تامین منابع مالی تا پایان 1403 به اتمام خواهد رسید حجم مخازن ذخیره استان در خروجی خط اول انتقال آب یزد به 300 هزارمترمکعب می رسد که تاثیر بسیار خوبی در افزایش تاب آوری و پایداری تامین آب استان دارد.

وی همچنین ازآغاز احداث یک باب مخزن 50هزارمترمکعبی خط دوم آبرسانی به یزد با 15درصد پیشرفت در محوطه مخازن ذخیره خبر داد و گفت: با اتمام این مخازن، کل حجم مخازن ذخیره یزد به 350 هزارمترمکعب خواهد رسید که در پیک مصرف آب شهر یزد حدود 24 ساعت تاب آوری را افزایش می دهد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها