حمله مجیدی به نیمکت‌های بزرگ امارات

ماموریت‌ممکن فرهاد

وعده افشاریان درباره سیستم کمک داور ویدئویی هم پوچ شد

لطفا VAR بیاورید!

از آبان ۱۴۰۰ و حرف‌های جنجالی فرهاد مجیدی در نشست خبری بعد از بازی استقلال با نساجی یک سال می‌گذرد. اما هیچ تغییری در وعده‌های توخالی مسئولان درباره سیستم کمک داور ویدئویی اعمال نشده است. حرف‌ها هنوز همان حرف‌ها و اعتراض‌ها هنوز همان است.
کد خبر: ۱۳۸۴۶۹۸
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش
یک پنالتی استقلال سوخت، پنالتی پرسپولیس دیده نشد، داور سر ما را برید، داور مسابقه نمی‌خواست ما برنده از زمین خارج شویم و... هربار آن‌ها را شنیده‌ایم و قرار است باز هم بشنویم. گرچه بیست و دوم مهر خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد که در دو یا سه روز آینده تصمیمات مهمی درباره سیستم کمک داور ویدئویی اتخاذ خواهد شد، اما گویا دو یا سه روز آینده آقای افشاریان سر آمدن ندارد و تمامی این وعده‌ها درباره سیستم کمک داور ویدئویی پوچ و بیهوده است.

از آبان تا آبان

آبان ماه ۱۴۰۰ و هفته پنجم لیگ‌برتر فصل گذشته فوتبال ایران بین فرهاد مجیدی، سرمربی سابق استقلال و علیرضا فغانی داور بازی استقلال و نساجی جنجالی رخ داد. پس از این بازی مجیدی در نشست خبری بعد از بازی گفت: «صحبتی با مسئولان دارم. جان مادرتان، جان بچه‌هایتان VAR بیاورید. الان تیم‌های درجه سه آسیا هم این تکنولوژی را دارند، اما در لیگ ایران اتفاقی نمی‌افتد.» این در حالی است که از آن روز یک سال گذشته، مجیدی در لیگ امارات است و بازی استقلال را فغانی قضاوت نکرده است، نظر دیگر مربیان هم مانند مجیدی است و هر روز اعتراض‌ها بیشتر می‌شود، ولی هنوز مسئولان با وعده‌های تو خالی سعی در گول زدن خود و مردم دارند.

وعده نیم فصل دوم لیگ برتر

هنوز فصل قبل لیگ برتر تمام نشده بود که با بالا گرفتن اعتراض‌ها توسط مربیان، اعلام شد در نیم فصل دوم لیگ جدید تمامی مسابقات به همراه کمک داور ویدئویی خواهد بود. اگر چنین وعده‌ای درست باشد، از چند ماه دیگر و با شروع نیم فصل دوم مسابقات، تمام مشکلات مربوط به داوری حل شده است و هیچ گزکی دست مربیان نیست. اما یقینا گویندگان این جمله نیز خودشان چنین ادعایی را باور ندارند، چون سیستم VAR نیاز به برخی مقدمات مانند آموزش داوران و بستر مناسب در ورزشگاه‌ها دارد. بر همین مبنا هربار با دادن چند وعده جدید سعی در شانه خالی کردن از مسئولیتی بزرگ دارند. از سوی دیگر حالا و با گذشت ده هفته از شروع لیگی که وعده‌اش را داده بودند، هنوز هیچ خبری از این تکنولوژی در لیگ برتر نیست و هر هفته جنجالی رخ می‌دهد تا نیاز به VAR بیش از پیش حس شود.

لیگ‌برتر کتک کاری

حالا تقریبا هر هفته شاهد دعوا و کتک‌کاری‌هایی هستیم که به سبب نبود سیستم کمک داور ویدئویی است. از جنجال ساپینتو و ماتا بر سر پنالتی‌های دیده نشده استقلال تا بیان جمله‌هایی مانند «می‌خواستند گردن تیم ما را بزنند» از زبان نکونام و رحمتی. از قلعه‌نویی تا گل‌محمدی و مطهری و حسینی. گویا صحبت کردن درباره داوری و ضعف‌هایش جزئی از بند قرارداد مربیان شده است و هیچ گریزی از آن نیست. با این حال وعده و وعید مسئولان درباره VAR تمامی ندارد و هربار با وعده پوچ دیگری می‌آیند و می‌روند. فرقی ندارد رئیس فدراسیون بگوید یا سخنگوی سابق و فعلی یا رئیس کمیته داوران. همه از تصمیمی مهم و بزرگ سخن می‌گویند که انگار آمدنی نیست و نفع عده‌ای هم در نیامدن آن است. دو سه روز نشد، عیبی ندارد آقای افشاریان، منتظر آمدن این فناوری در دو سه ماه آینده هستیم!

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها