نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان:

شهرداری همدان، ظرفیت ورزش محلات را احیا کند

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان:

اجرای پروژه پارک ملل نیازمند حمایت مسئولین

رییس و اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای اسلامی شهر همدان به همراه مدیرکل دفتر امور اقتصاد و دارایی استانداری، معاونین و مدیران شهرداری از پروژه‌های پارک ملل و سایت بازیافت همدان بازدید کردند.
کد خبر: ۱۳۸۴۵۰۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، در این بازدید، حمید بادامی نجات با اشاره به اهمیت نقش سرمایه گذاری شهری در توسعه و رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: چندین سال است که در خصوص حمایت از سرمایه گذاران شعار می‌دهیم اما در عمل متاسفانه به دلیل سنگ اندازی ها این مباحث محقق نمی شود.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل‌های شهری باید شناسایی شده و بعد از مشاوره با طراحان و کارشناسان مربوطه و امکان سنجی در سه حوزه گردشگری، اقتصادی و تجاری به کار گرفته شود، تاکید کرد: در مسیر سرمایه‌گذاری در راستای نیل به شکوفایی و رونق اقتصادی و اشتغالزایی حمایت و کمک استانداری ضروری است.

وی ادامه داد: باید در امر حمایت از سرمایه‌گذاران با تاکید استانداری تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با همکاری هم در این زمینه همت کرده و در راستای رونق اقتصادی استان گام برداریم.

بادامی نجات در بازدید از پروژه پارک ملل، با بیان اینکه اجرای این پروژه نیازمند کمک مسولین است، اظهار داشت: در این پروژه با مشکلات مالکیتی مواجه هستیم که می‌طلبد با حضور مسئولین مرتبط استانی در جلسه مشکلات آن بررسی شده و به سرانجام برسد.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در این خصوص اضافه کرد: پروژه پارک ملل به عنوان یکی از پروژه‌های جایگزین گردشگری و تفریحی قسمت جنوب شهر همدان (بلوار ارم و گنجنامه) می‌تواند نقش مهمی را داشته باشد .

وی اضافه کرد: این پروژه از سال ۸۷ تمامی مصوبات دولت ( کارگروه امور زیربنایی و گردشگری ) آن انجام و سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همدان به عنوان سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری انتخاب و توانسته قسمتی از پروژه را به سرانجام برساند اما ادامه آن نیازمند کمک مسئولین است.

بادامی‌نجات همچنین در خصوص پروژه عصر طلایی، اظهارداشت: این طرح از پروژه‌های محرک توسعه شهر همدان است که باید موانع پیشبرد آن رفع شود.

با اعلام اینکه کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان آمادگی همکاری و حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را دارد یادآور شد: اینکه ما از طرح ها و برنامه های سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم امری ضروری است اما این حمایت‌ها تنها با شعار محقق نمی‌شود بلکه باید در عمل دیده شود.

وی در بازدید از ساختمان برج مراقبت فرودگاه قدیم همدان اظهار داشت: این ساختمان یادگار جنگ جهانی دوم است که به ثبت ملی رسیده و ظرفیتی مغفول مانده در صنعت گردشگری این منطقه است که با معرفی آن می‌توان به توسعه این صنعت کمک کرد.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان اضافه کرد: برای احیا و مرمت این ساختمان طرح سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

سایت بازیافت زباله همدان در انتظار سرمایه‌گذار

وی همچنین در بازدید از سایت بازیافت زباله شهرداری همدان، گفت: این سایت بستر سرمایه‌گذاری در زمینه تفکیک و تبدیل زباله را دارد و شهرداری باید در این زمینه با ارائه طرح مناسب به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشد.

حمید بادامی‌نجات همچنین به ساماندهی ضایعات شهر تاکید کرد و افزود: شهرداری برای این موضوع باید اقدامات لازم را انجام دهد.

سرمایه گذاری راهکار رشد و توسعه اقتصادی شهر

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری همدان در بازدید از پروژه های پارک ملل با اشاره به نقش و اهمیت سرمایه‌گذاری در رونق اقتصادی استان، اظهار داشت: با رهنمودها و حمايت‌هاي استاندار همدان در زمینه سرمایه‌گذاری تصمیمات خوبی اتخاذ شده است كه براي محقق شدن آنها عزم همه مديران استان را مي‌طلبد.

سید مجتبی حسینی اضافه کرد: اگر سرمایه‌گذاری‌ها به رونق اقتصاد و خلق ارزش افزوده منجر شود؛ شهر و استان از آن منتفع می شوند.

حسینی سرمایه‌گذاری را یکی از راه‌های رشد و توسعه اقتصادی استان برشمرد و اظهار کرد: هدف سرمایه‌گذاری استفاده از منابع داخلي و جذب منابع خارجي در راستای افزایش درآمد و توليد است که ‌باعث رونق گرفتن واحدها، افزایش اشتغال و به تبع آن افزایش سطح رفاه و زندگی مردم می‌شود، بنابراین سرمایه‌گذاری از موضوعات مهمی که شهرداری همواره باید به آن توجه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در راستاي سرمایه‌گذاری شناسایی اولویت‌ها، پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط مدیران شهری به منظور تشویق سرمایه گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: بر این‌اساس شناسایی موانع سرمایه‌گذاری و مرتفع نمودن آنها نیز همانند شناسایی اولویت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری برای مدیریت شهری دارای اهمیت و تاثیرگذاری بالایی است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری همدان با اعلام آمادگی استانداری برای کمک به طرح‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی، یادآور شد: در راستای رونق اقتصادی و جلوگیری از راکد ماندن سرمایه باید با همت و همکاری هم سعی بر حرکت تک تک پروژه‌ها به سمت بهره‌برداری هر چه سریع‌تر داشته باشیم.

سایت زباله همدان تا صد سال آینده را پاسخگوست

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز در بازدید از سایت زباله همدان ضمن تشکر از زحمات مجموعه مدیریت پسماند شهرداری در ساماندهی این سایت، گفت: طی 7 سال گذشته سایت زباله ساماندهی شده و در حال حاضر و از وضعیت خوبی برخوردار است که می تواند تا صد سال آینده جمع آوری و دفن زباله های شهر را تامین کند.

مهدی حیدری با بیان اینکه می‌توان اقدامات عمرانی و سرمایه‌گذاری در سایت زباله انجام داد، افزود: لازم است برای مدیریت شیرابه‌های زباله‌ها نیز تصمیمات مناسبی اتخاذ شود چرا که شیرابه زباله به زمین نفوذ کرده و موجب آلودگی آب‌های سطحی می شود.

گفتنی است، مقرر شد جلسه‌ای با حضور مسولین دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان برای بررسی و رفع مشکلات پارک ملل تشکیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها