معاون گردشگری میراث فرهنگی استان زنجان:

ورود ۴۴ هزار گردشگر در ۶ ماهه اول سال به زنجان

رونق دوباره صنعت گردشگری در کشور و استان باعث شده تا در ۶ ماه اول سال جاری، ۴۴ هزار گردشگر، استان زنجان را مقصد سفر خود انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۳۸۴۰۶۳

جام جم آنلاین: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به کاهش چشمگیر شیوع ویروس کرونا و رونق دوباره صنعت گردشگری در سطح کشور و استان گفت: بر اساس آمار موجود از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال ۴۴ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی با سفر به استان حداقل به مدت یک‌شب در استان زنجان اقامت کرده‌اند.


شرفی با بیان اینکه بیشتر گردشگران خارجی که استان زنجان را مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند از کشور‌های عراق، ترکیه، روسیه و سپس شرق آسیا همچون چین، سنگاپور و ژاپن و همچنین کشور‌های اروپایی و اسلامی هستند اضافه کرد: این گردشگران بیشتر در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری اقامت داشتند.


وی با تاکید بر اینکه نظارت‌ها و کنترل‌های سازمان میراث‌فرهنگی نیز، باوجود کاهش گردشگر، چند برابر شده است ادامه داد: دستگاه‌های مختلف، نظارت‌های مخصوص خود را دارند و حتی در برخی موارد، نظارت‌هایی ترکیبی توسط ناظران در حوزه گردشگری و دستگاه‌های مختلف انجام می‌گیرد و گروه بازرسی فرستاده‌شده، ب‌صورت تصادفی بر روی تأسیسات گردشگری و کارکرد آن‌ها نظارت می‌کند.


شرفی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون چهار هزار و ۳۰۰ تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر، بوم‌گردی‌ها و سایر تأسیسات گردشگری زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای خدمات‌رسانی و اقامت مسافران و گردشگران پیش‌بینی و آماده‌شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها