معاون گردشگری میراث فرهنگی استان زنجان:

ورود ۴۴ هزار گردشگر در ۶ ماهه اول سال به زنجان

نوروز امسال بیش از ۷۹ هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگر پذیر زنجان بازدید کردند.
نوروز امسال بیش از ۷۹ هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگر پذیر زنجان بازدید کردند.
کد خبر: ۱۳۶۰۴۷۸
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: با اجرای طرح نوروزی از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین امسال ۷۹ هزار و ۸۳۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند که از این تعداد ۱۰۳ نفر بازدید کنندگان خارجی و ۷۹ هزارو ۷۳۰ نفر نیز گردشگران داخلی ثبت شده است.

ارجمند با اشاره به اینکه طی بازه زمانی یاد شده بیشترین بازدید کنندگان نوروزی به شهرستان خدابنده اختصاص داشته است، افزود: در این بازه زمانی  ۳۵ هزار و ۸۴۶ گردشگر از سه بنای این شهرستان بازدید کردند.

وی گفت : پس از آن زنجان به تعداد ۲۵ هزارو ۶۲۵ نفر بازدید کننده داخلی و خارجی از سه بنای تاریخی در رتبه دوم قرار گرفت، سلطانیه با تعداد ۱۷ هزار و ۷۱۵ نفر گردشگری داخلی و خارجی از سه بنای تاریخی و ابهر با ۶۴۷ بازدید کننده رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

این مسوول ادامه داد: بقعه قیدار نبی (ع) که در لیست اماکن مذهبی استان قرار دارد با ۱۹ هزارو ۳۵۰ بازدید بیشتربن استقبال گردشگران در این استان بوده است و  گنبد سلطانیه نیز ۱۶ هزار و ۲۳۱ بازدید کننده داشت که ۲۰ نفر از آنان گردشگران خارجی بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان سلطانیه بنای تاریخی چلبی‌اوغلو در مجموع ۹۵۶ بازدید داشت افزود: بیشترین گردشگر خارجی نیز به تعداد ۶۷ مورد در این بنا ثبت شده است.

به گفته ارجمند، مجموع آمار بازدید کنندگان از ۱۰ بنای اصلی و تاریخی استان فقط از طریق فروش بلیت بوده است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها