دست‌اندرکاران مجموعه «سلام‌برابراهیم» مهمان «جام‌جم» شدند

سلام بر شهیدی که زنده است

«آتش سرد» عنوان مجموعه تلویزیونی است که این شب‌ها از شبکه دو پخش می‌شود. شخصیت‌های اصلی این سریال، دو پدر هستند. نقش یکی از پدرها را عبدالرضا اکبری بازی می‌کند و دیگری را پرویز فلاحی‌پور.
کد خبر: ۱۳۸۲۷۵۸
نویسنده فاطمه عودباشی - گروه رسانه
نکته قابل توجه در این سریال به شخصیت‌های این دو پدر برمی‌گردد که یکی راه خلاف را انتخاب کرده و دیگری راه سالم را. همین موضوع منجر به فراز و نشیب‌های بسیاری میان آن‌ها می‌شود، زیرا آن دو، سال‌های بسیاری است که شریک هستند. سعید (اکبری) عهده‌دار امورات شرکت است و محسن (فلاحی‌پور) کار را به سعید سپرده است، اما بر اثر اتفاقاتی که پیش می‌آید محسن متوجه می‌شود سعید به لحاظ مالی کار‌هایی در شرکت انجام می‌دهد، به همین دلیل شروع به بررسی حساب‌های شرکت می‌کند. میان این دو شریک قدیمی اتفاقات ریز و درشتی می‌افتد که مخاطبان را درگیر قصه می‌کند، زیرا با تماشای این اثر شاهد تقابل خیر و شر هستند، اما این بار از زاویه نگاه دو پدر که هر کدام از آن‌ها روحیات متفاوتی دارند و همین قصه را تماشایی می‌کند.

این‌که یک مجموعه تلویزیونی به جای آن‌که شخصیت‌های اصلی را از میان جوانان انتخاب کند به سراغ دو هنرمند میانسال رفته، جای قدردانی دارد، زیرا کمتر در قصه‌های تلویزیونی شاهدیم پدران و مادران، محور اصلی سریال‌های تلویزیونی می‌شوند؛ بنابراین وقتی سازندگان یک اثر نمایشی سراغ چنین موضوعاتی می‌روند باید به فال نیک گرفت که توجه به این قشر از هنرمندان شده است، ولی مخاطبان انتظار داشتند تقابل میان خیر و شر به صورت مطلق دیده نشود. بلکه شخصیت‌های اصلی قصه که خاکستری هستند با گره‌هایی همراه شوند که برای مخاطبان قابل حدس زدن نباشد و تا پایان قصه درگیر این موضوع باشند که کدام یک از آن‌ها به دنبال خیر است و دیگری شر. البته نویسندگان و سازندگان این اثر نمایشی سعی کرده‌اند با قرار دادن خرده قصه‌ها، هم به تعلیق قصه اضافه و هم سریال را برای مخاطبان تماشایی کنند. ضمن این‌که تلاش دارند در قالب قصه، نکات آموزنده هم به مخاطبان منتقل کنند.

البته سازندگان سریال آتش سرد، آن را به گونه‌ای ساخته‌اند که همه اعضای خانواده در سنین متفاوت و با سطح سواد مختلف بیننده باشند. همچنین اخلاق، پوشش، دیالوگ‌های مناسب و... ازجمله نکاتی است که کارگردان و تهیه‌کننده به آن‌ها در سریال اهمیت داده است.

در مجموع سریال آتش سرد تعلیق‌های جذابی در قصه دارد و بیننده را درگیر می‌کند. از سوی دیگر، با این‌که آتش سرد نخستین سریال ابوفاضلی است، اما توانسته کار قابل قبولی ارائه کند. او قبل از ساخت این سریال، تله‌فیلم‌های زیادی را کارگردانی کرده است. تهیه‌کنندگی سریال هم به عهده علی مهام است که تا امروز سریال‌های ملودرام اجتماعی ساخته است. سریال آتش سرد به مسائل مبتلابه جامعه و مشکلات اقتصادی هم اشاره کرده که تماشای این موضوعات برای مخاطبان خالی از لطف نیست.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها