در بحبوحه تنش‌ها در شبه جزیره کره

کره شمالی باز هم موشک بالستیک پرتاب کرد

منابع خبری از شلیک موشک بالستیک کره شمالی در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین این کشور و کره جنوبی خبر دادند.
کد خبر: ۱۳۸۱۳۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی ژاپن شلیک کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، این شلیک موشک بالستیک در حالی انجام می‌شود که برای نخستین بار در ۴ سال گذشته یک ناو هواپیمابر آمریکایی برای مقابله با پیونگ یانگ وارد کره جنوبی شده است.

کره جنوبی درباره نوع این موشک بالستیک و میزان برد آن جزئیات بیشتری اعلام نکرده است.

پیش‌تر رسانه‌های دولتی گزارش داده‌اند که کره شمالی سندی را منتشر کرده است که در آن رویکرد خود به جنگ هسته‌ ای را تشریح می‌کند و هشدار می‌دهد که در صورت مشاهده تهدید‌هایی برای «رهبری ارشد» خود یا «اهداف استراتژیک مهم»، در استفاده از بمب اتم تردید نخواهد کرد.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری رویترز و بنابر گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های دولتی کره شمالی، این کشور طبق قانونی که به تازگی به تصویب رساند خود را رسماً کشوری با سلاح هسته‌ ای اعلام کرد.

در سال‌های اخیر به ویژه در سال جاری میلادی پیشرفت‌های هسته‌ای و تسلیحاتی کره شمالی، آمریکا و بسیاری از متحدانش را نگران کرده است. آمریکا تلاش دارد با تحمیل تحریم‌های گسترده مانع از گسترش توانایی تسلیحاتی پیونگ یانگ در زمینه هسته‌ای شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها