«بانوی حرم» ویژه‌برنامه‌ای است درباره بانوان که با شروع ماه صفر از هفتم شهریور تا پایان این ماه، هر روز ساعت۱۴ به‌صورت زنده از رادیو اربعین پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۰۴۱۲
نویسنده مینا نیکانیک - تهیه‌کننده رادیو اربعین
بخش‌های مختلف این برنامه شامل اطلاع‌رسانی آخرین خبر‌های مربوط به حوزه بانوان در ایام پیاده‌روی اربعین، مصاحبه با بانوان فعال، نخبه و جریان‌ساز در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی، ارتباط با مرز‌ها و موکب‌های مخصوص بانوان، پرداختن به توصیه‌های مورد نیاز بانوان و چگونگی تجهیز قبل از سفر و هر آنچه یک بانو قبل از آغاز سفر و حین سفر باید نسبت به آن آگاهی پیدا کند است. هرکدام از بخش‌های یاد شده توسط متخصصان مربوط به حوزه بانوان تحقیق و بررسی شده و در اختیار مخاطبان رادیو اربعین و برنامه بانوی حرم قرار می‌گیرد.

مهمانان ویژه این برنامه بانوانی فعال از خانواده معظم شهدا، حافظان و قاریان قرآن، کادر درمان اعم از پزشک و پرستار که در موکب‌ها فعالیت می‌کنند، هنرمندان آیینی، نویسندگان و فعالان رسانه‌های مکتوب و شنیداری عاشورایی، خادمین حرم‌های حضرات معصومین و امامزادگان، فعالان سینمایی که تجربه پیاده‌روی اربعین را داشتند، نخبه‌های علمی، فرهنگی و هنری زینبی، ورزشکاران و مدال‌آوران حسینی، آزادگان استادان حوزه و دانشگاه، مدیران دولتی در رده‌های مختلف اجتماعی، موکب‌داران و خادمین موکب‌ها، تجربه‌گران سفر اربعین، مبلغان اسلام در داخل و خارج از مرز‌ها و رهیافتگان به دین اسلام با الهام از حضرت زینب (س) هستند.
از دیگر بخش‌های برنامه ارتباط با مسئولان و گزارشگران در شهر‌های مرزی و مراکز استان‌ها و پاسخگویی و پیگیری سؤالات مردم درخصوص مسائل سفر با مدیران ستاد اربعین و دیگر مسئولان کشوری و لشکری است. خاطرات مردم از سفر پیاده به کربلا در ایام اربعین نیز از بخش‌های دیگر این برنامه است.

یکی از بخش‌های ویژه این برنامه «کودکان حرم» است که اجرای این بخش برعهده شیده معاونی، مجری پیشکسوت کودک و نوجوان است. در بخش کودکان حرم، معاونی قصه کوتاهی از امامان و رشادت‌های شهدا و ایثارگران برای کودکان می‌خواند و یک ارتباط تلفنی به صورت زنده با بچه‌ها برقرار می‌کنند تا از خاطرات سفر اربعین در کنار خانواده تعریف کنند. دیگر کودکان نیز با برنامه تماس می‌گیرند اشعار آیینی می‌خوانند، مداحی می‌کنند و از کار‌های خوب‌شان تعریف می‌کنند. در پیاده‌روی اربعین کودکان نیز کنار خانواده در این سفر معنوی حضور دارند و هدف کودکان حرم لزوم توجه به آیین‌های دینی جهت استحکام بنیان خانواده است.
تهیه‌کنندگی بانوی حرم بر عهده من، مینا نیکانیک، گویندگی آن بر عهده فاطمه نیرومند، گوینده کودکان حرم بر عهده شیده معاونی، مشاورت در حوزه محتوا بر عهده کامه وزیری، پژوهش، نویسندگی و هماهنگی آن بر عهده محبوبه نجفعلی و مسئولیت ارتباطات بر عهده آتناسادات محمدپناه است.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها