ایوان مک‌گرگور، بازیگر انگلیسی‌تبار سینما که در کنار فیلم‌های مستقل و متعارف در مجموعه علمی ـ تخیلی «جنگ ستارگان» هم بازی داشته، در یک همکاری با رسانه تلویزیون در درام سیاسی و اجتماعی «یک آقا در مسکو» بازی می‌کند. فیلمنامه این مجموعه اقتباسی از داستان پرخواننده آمور تاولس به همین نام است و مک‌گرگور در کنار بازی در نقش اصلی‌اش، یکی از تهیه‌کنندگان آن هم خواهد بود. بازیگر در یک آقا در مسکو در قالب شخصیت کنت آلکساندر روستوف ظاهر می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۰۰۱۷
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه رسانه

روستوف که یکی از ثروتمندان کشور روسیه در دوران قبل از انقلاب سوسیالیستی سال ۱۹۱۷ این کشور است، ناگهان وضعیت خود را دگرگون و کاملا برعکس می‌بیند. به قول ضرب‌المثل معروف «رسیدن به فرش از عرش»، این شخصیت با وقوع انقلاب روسیه از همه چیز به صفر و فقر مطلق می‌رسد.

یک قاضی دولت جدید انقلابی، روستوف را به اتاقک زیرشیروانی هتلی محقر تبعید می‌کند. در این محل است که روستوف دست به یک بازنگری در جهان‌بینی و زندگی‌اش می‌زند و ارزش‌های واقعی و والای انسانی، دوستی، رفاقت، خانواده و عشق را کشف می‌کند.

منتقدان ادبی از این داستان به‌عنوان راهی برای رستگاری اسم می‌برند و سازندگان مجموعه هم به‌دنبال آن هستند تا به روانکاوی آدم‌ها در شرایط سخت و متفاوت بپردازند. به گفته مک‌گرگور: «بلافاصله بعد از خواندن کتاب متوجه شدم با داستانی شگفت‌انگیز و فوق‌العاده روبه‌رو هستم و به‌شدت از بازی در چنین نقش باشکوه و متفاوتی خوشحال و هیجان زده‌ام.» تام هارپر، تهیه‌کننده اصلی این درام اجتماعی روانکاوانه هم چنین می‌گوید: «شش سال قبل وقتی برای اولین‌بار کتاب را خواندم، آن‌را متنی جذاب و اجتماعی و نادر دیدم که ارزش تبدیل شدن به یک اثر تصویری را دارد.

ابتدا در‌نظر داشتم آن‌را به‌صورت فیلمی سینمایی تهیه کنم، اما خیلی زود متوجه شدم ساختار کتاب بیشتر به درد مجموعه‌ای چند‌اپیزودی می‌خورد و فقط به این شکل می‌توان حق مطلب را درباره این اثر ادا کرد.»
ایوان مک‌گرگور از سال ۱۹۹۳ و همزمان با شروع کار بازیگری، همکاری‌هایی با تلویزیون، مجموعه‌ها و برنامه‌های آن داشته است. در کنار اهدای صدای خود به‌عنوان راوی چند مستند موفق، او در مجموعه‌های پربیننده‌ای، چون «اتاق مراقبت‌های ویژه» و «فارگو» بازی داشته است. تازه‌ترین همکاری او با قاب کوچک، درام علمی - تخیلی شش اپیزودی «اوبی ون کنوبی» است که اسپین آفی بر مجموعه فیلم جنگ ستارگان است و بازیگر دوباره لباس شخصیت اوبی ون کنوبی را به تن کرده است.

مک‌گرگور در سینما هم انیمیشن استاپ‌موشن «پینوکیو» را آماده نمایش دارد که در آن به‌عنوان صداپیشه با گیرمو دل‌تورو، فیلمساز مستقل مکزیکی‌تبار سینما همکاری کرده است.
 
روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها