قیمت خودرو امروز شهریورماه ۱۴۰۱ ثابت ماند. قیمت خودرو نوسان دارد. واردات خودرو می تواند در کاهش قیمت خودرو موثر باشد. هنگامی که نرخ دلار افزایش می یابد قیمت خودرو نیز گران می شود. آخرین قیمت خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید.
به گزارش جام جم آنلاین از مهر، قیمت انواع خودروهای تولید داخل امروز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد را در جدول زیر مشاهده میکنید که با توجه به آمار و قیمت نسبت به روز گذشته تغییری پیدا نکرد و ثابت ماند.
نوع خودرو | قیمت بازار (تومان) |
وانت آریسان | ۲۵۲,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند LX | ۳۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند EF۷ | ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند EF۷ دوگانه سوز | ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا (تیپ ۱) | ۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس ساده | ۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس دندهای توربو - ۶ دنده | ۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس اتوماتیک توربو | ۵۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو GLX ۴۰۵ | ۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو GLX ۴۰۵ دوگانه سوز | ۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو SLX ۴۰۵ | ۳۳۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس | ۳۰۸,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس دوگانه سوز | ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دندهای | ۳۹۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما | ۶۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ پانوراما | ۴۰۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۰۸ | ۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۵۰۸ | ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دانگ فنگ H۳۰ | ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر E۲ | ۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر پلاس دندهای | ۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر پلاس اتوماتیک | ۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۵ توربو (S۵) | ۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۷ توربو (S۷) | ۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی | ۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل | ۱,۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو کپچر | ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سوزوکی ویتارا اتومات | ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سورن پلاس | ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رانا پلاس | ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۷ توربو پلاس (S۷) | ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا دندهای | ۴۴۲,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا اتوماتیک | ۵۸۲,۰۰۰,۰۰۰ |
رانا پلاس پانوراما | ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۵ توربو (S۵) ۶ سرعته اتوماتیک | ۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC | ۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پراید ۱۱۱ | ۲۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پراید ۱۳۱ | ۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پراید ۱۵۱ | ۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا | ۲۰۱,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ | ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ پلاس | ۲۰۹,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا دندهای EX | ۲۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک دندهای | ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک دندهای R | ۲۰۴,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد | ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد گازسوز | ۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد دیزل | ۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
آریو | ۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
چانگان CS۳۵ | ۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا سراتو ۲۰۰۰ | ۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سیتروئن C۳ | ۱,۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا ۱۵۱ پلاس | ۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا صندوق دار پلاس | ۱۹۴,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا پلاس دندهای | ۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا s دندهای | ۲۱۲,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک اتوماتیک پلاس | ۳۰۶,۰۰۰,۰۰۰ |
شاهین G | ۳۵۸,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت پادرا پلاس | ۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک دندهای S | ۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بازار خودرو، یک بازار دلاری است. هنگامی که قیمت دلار افزایش پیدا کند، حاشیه سود در بازار خودرو افزایش پیدا کرده و قیمتها افزایشی میشود.
به گزارش تجارتنیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.
قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:
پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش میرسد.
پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه میشود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۴ میلیون تومان به فروش میرسد.
پژو ۲۰۷ اتومات هم اکنون در قیمت ۵۸۷ میلیون تومان خرید و فروش میشود.
تیبا هاچبک پلاس هماکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.
پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در قیمت ۲۹۷ میلیون تومان به فروش میرسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.
تارا اتوماتیک هم امروز با دو میلیون تومان افزایش نسبت به دیروز، در قیمت ۵۸۰ میلیون تومان خرید و فروش میشود.
مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارتنیوز گفت: به دلیل اینکه بازار خودرو، یک بازار دلاری است و واسطهگر حرف اول را در معاملات میزند، هنگامی که قیمت دلار افزایش پیدا کند، حاشیه سود در بازار خودرو افزایش پیدا کرده و در نتیجه، قیمتها افزایشی میشود.
او افزود: اما شرایط بازارهای کشور در هفتههای اخیر مثبت بوده و احتمال به نتیجه رسیدن در مذاکرات وجود دارد. در صورت توافق نیز، نرخ دلار کاهش چندانی نخواهد داشت. اما بازار از این کاهش تاثیر میپذیرد و با ریزش قیمتی ۱۰ الی ۱۵ درصد همراه خواهد شد.
چندی پیش نیز، فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارتنیوز گفت: قیمت خودرو در روزهای گذشته در حال نوسان بود و همچنان نیز ثباتی در بازار مشاهده نمیشود. قیمتها در این روزها به هر اخباری که منتشر میشود، واکنش نشان میدهند. به نظر میرسد بازار خودرو در روزهای آینده نیز به همین روند نوسانی خود ادامه دهد.
فارس نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره راهکارهای کاستن از قیمت خودروی داخلی تا ۲۰ درصد، توضیحاتی ارائه داد.
سید مصطفی میرسلیم در پاسخ به این سوال که آیا نمیتوان با تخصیص فولاد ارزان برای خودروسازان داخلی قیمت نهایی این محصول را برای مردم کاهش داد، گفت: خودروسازان ایراد میگیرند که ما فولاد را با قیمت بالا خریداری میکنیم ولی شما از ما توقع دارید خودرو ارزان شود که این مساله ممکن نیست. وی ادامه داد: برای حل این مشکل، بازار باید بتواند به طور آزاد کار خودش را انجام دهد. یعنی اگر خودروساز نمیتواند فولاد را با قیمت مناسب از تولیدکننده داخلی خریداری کند، میتواند آن را از تولیدکننده خارجی تهیه کند تا درنهایت خودروی خود را با قیمت مناسب به دست مردم برساند.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: اگر ما قبول کردیم که بازار خودرو باید رقابتی باشد، در مساله فولاد که ماده اولیه خودرو است نیز باید همینطور باشد، زیرا بخش مهمی از هزینههای تولید خودرو به همین مواد اولیه برمیگردد و هزینههای نیروی انسانی در مقایسه با آن خیلی کمتر است.
میرسلیم بیان کرد: قیمتی که هماکنون خودروسازان داخلی ارائه میدهند، با نمونههای خارجی قابل رقابت است ولی میتوان آن را تا ۲۰درصد نیز کاهش داد.
وی در مورد آخرین وضعیت تدوین آییننامه اجرایی واردات خودرو اظهار کرد: این آییننامه باید با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام موافق باشد و پس از تدوین در دولت بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی برسد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت باید در این آییننامه اجرایی بیاورد که واردات برای خودروهایی انجام بگیرد که موردنیاز عامه مردم است و نه خودروهای تشریفاتی.
میرسلیم افزود: همچنین واردات باید توسط کسانی صورت بگیرد که در کشور نمایندگی داشته باشند تا بتوانند خدمات پس از فروش را انجام دهند و مردم دچار مشکل نشوند.
وی با بیان اینکه واردات خودرو توسط خودروسازان داخلی نیز ایرادی ندارد، گفت: این کار به ذات فسادزا نیست ولی دولت باید مدیریت و نظارت کند تا در این امر فسادی رخ ندهد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد وضعیت خودروهای داخلی اظهار کرد: خودروی ملی میتواند رضایت جامعه را کسب کند ولی بحث بر سر کیفیت و قیمت آن است.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
علی میرزابیگی، در گفت و گو با «روزنامه جامجم»:
«جامجم» روشهای مواجهه با کودکان در فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای بزرگترها را بررسی کرده است
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد