فیلم سرقت‌ها، این روزها در شبکه‌های‌اجتماعی داغ و پرطرفدار شده است

اکران سریال زورگیری‌های خشن

در ماه‌های اخیر و همزمان با افزایش جرم سرقت در کشور به‌ویژه زورگیری و کیف‌قاپی، انتشار تصاویر سرقت‌های خشن و مقرون به آزار نیز در فضای مجازی گسترش یافته‌ است. آنچه در مورد سرقت‌های منتشرشده می‌توان گفت این است که سارقان بدون ترس از قانون از هر روش خشنی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و گاه قربانیان را تا یک‌قدمی مرگ می‌برند.
کد خبر: ۱۳۷۹۳۲۶
نویسنده لیلا حسین‌زاده - تپش

از انتشار فیلم زورگیری بزرگراه تا اتهام محاربه 
 یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های منتشرشده در فضای مجازی مربوط به زورگیری خشن از یک زن در اتوبان نیایش بود. در این فیلم یک‌دقیقه‌ای، دزد خشن درحالی‌که اتوبان ترافیک سنگینی دارد به سمت خودروی ۲۰۶ می‌رود و پس ‌از باز کردن در با تهدید قمه و چاقو، از راننده زن می‌خواهد گوشی و اموال باارزشش را در اختیار او قرار دهد. زن جوان مقاومت کرده، گوشی خود را به صندلی عقب پرتاب می‌کند. سارق که خود را در آستانه یک سرقت ناموفق می‌بیند به‌زور سوئیچ را از داخل خودرو بر‌می‌دارد و با بازکردن در عقب، گوشی را سرقت می‌کند و به سمت دیگر اتوبان می‌رود و سوار بر ترک موتور همدستش متواری می‌شود .با انتشار این تصاویر در هفته آخر مرداد ماه در فضای مجازی، سروصدای زیادی به پا و انتقادات بسیاری در مورد تامین امنیت به پلیس وارد شد. ۲۴ساعت بعد از انتشار تصاویر این سرقت در فضای مجازی، پلیس تهران اعلام کرد سارق و همدستش را دستگیر کرده‌، اما آنچه پس ‌از اطلاعیه پلیس مورد انتقاد کاربران فضای مجازی قرار گرفت این بود که سارق به 100فقره زورگیری در شهر تهران اعتراف کرده‌ و این‌که چگونه پس‌از 100سرقت و تنها با انتشار تصاویرش در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شده است. این زورگیر در حال حاضر با اتهام محاربه در آستانه محاکمه قرار دارد. 

سرقت گوشی‌همراه بازهم در بزرگراه نیایش
اتوبان نیایش که این روزها به بهشت زورگیران تهران تبدیل شده‌ است، یک هفته قبل نیز شاهد زورگیری خشن دیگری از سوی دو گوشی‌قاپ بود. براساس تصاویری که چهارشنبه‌شب گذشته در فضای مجازی منتشر شد دو زورگیر، سوار بر یک موتورسیکلت در ترافیک اتوبان نیایش از فضای باز چند سانتی‌متری شیشه یک دستگاه خودرو پژو که راننده آن زن بود، استفاده کرده و درحالی‌که زن جوان مشغول صحبت با تلفن‌همراه در ترافیک بود، گوشی او را به‌زور قاپیده و سوار بر موتورسیکلت از محل سرقت فرار کردند. صحنه‌های این سرقت خشن از سوی یک راننده که متوجه رفتارهای مشکوک دو پسر موتورسوار شده بود، ضبط و در فضای مجازی منتشر شد. پلیس هم بعد از انتشار این فیلم تحقیقات ویژه‌ای را برای دستگیری دزدان آغاز کرده است. 

زورگیری از مرد موتورسوار
یکی از تصاویر بسیار ناراحت‌کننده‌ که در فضای مجازی این روزها سروصدای زیادی به پا کرده‌، سرقت از مرد موتورسوار است. در این تصاویر که پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد، مرد موتورسواری درحال تردد در خیابان است که یکباره فردی به او نزدیک و سد راهش می‌شود. در ادامه، پنج مرد قوی‌هیکل به او حمله و با پهنای چاقو، ضرباتی را به مرد موتورسوار وارد می‌کنند. آنها سپس در روز روشن و درحالی‌که خیابان بسیار شلوغ است، کیف پسر موتورسوار را سرقت و به‌راحتی سوار بر دو دستگاه موتورسیکلت از محل فرار می‌کنند. انتشار این ویدئو نیز در فضای مجازی سروصدای زیادی به پا کرد و در ادامه دادستان تهران از بازداشت پنج سارق زورگیر خبر داد.

زورگیری خشن به روش خفه‌کنی
 یکی از خشن‌ترین روش‌هایی که زورگیران برای رسیدن به اهداف شوم‌شان استفاده می‌کنند، روش خفه‌کنی است. در این روش سارقان از پشت گردن طعمه را گرفته و آن‌قدر فشار می‌دهند تا مالباخته تسلیم یا بیهوش شود. اقدامی که می‌تواند باعث مرگ مالباختگان نیز ‌شود، اما زورگیران در آن لحظه فقط به اجرای موفق نقشه خود فکر می‌کنند. در اولین تصاویری که در فضای مجازی از روش خفه‌کنی منتشر شد، دزد جوان وقتی یک زن قصد داشت وارد خانه‌اش در محله سعادت‌آباد شود از پشت به او نزدیک شده و با گرفتن گردنش آن‌قدر گردن زن جوان را فشار داد تا زن جوان بیهوش روی زمین افتاد و سارق با برداشتن کیف متواری شد. بعد از انتشار این تصاویر، بسیاری از مرگ زن جوان در این حادثه خبر دادند اما ساعتی بعد مشخص شد این زن به‌علت فشار زیاد روی عناصر حیاتی گردنش بیهوش شده و با رسیدن به‌موقع آمبولانس و انتقالش به بیمارستان خوشبختانه زنده مانده‌ است. این زن در شکایتش به مأموران پلیس گفت: در حال رفتن به خانه بودم که نفهمیدم چگونه یک نفر از پشت، گردنم را گرفت. هر چه التماس کردم از دست او فرار کنم نشد چراکه مرد زورگیر بسیار قوی‌هیکل بود. وقتی به‌هوش آمدم متوجه شدم مرد زورگیر کیفم را که مقداری پول نقد و موبایلم در آن بود، سرقت کرده و من روی تخت بیمارستان هستم. وقتی از همراهانم پرسیدم چه شده‌است، گفتند از یک‌ قدمی مرگ بازگشته‌ام. در فیلم دیگری که از روش خفه‌کنی در فضای مجازی منتشر شد، دزد جوانی همراه همدستش که راکب موتورسیکلت بود در خیابان ولنجک تهران، از پشت به زنی نزدیک شده و پسر زورگیر با استفاده از روش خفه‌کنی زن جوان را بیهوش کرده و بعد اموال باارزش زن را در کسری از ثانیه سرقت می‌کند و متواری می‌شود. دقایقی بعد اهالی محل و رهگذران متوجه افتادن زن جوان در کنار پیاده‌رو شدند و موضوع را به پلیس و اورژانس اطلاع دادند و خوشبختانه این‌بار نیز طعمه زورگیران از مرگ نجات یافت. به‌ نظر می‌رسد درصورتی‌که برخورد قاطعی با زورگیران نشود، احتمال این‌که زورگیران در حین ارتکاب جرایم مرتکب قتل شوند، زیاد است.

منبع‌: ضمیمه تپش روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها