لوله پی وی سی و فاکتورهای موثر در قیمت آن

سال ها قبل، از لوله های فلزی و چدنی در صنایع مختلف استفاده می شد؛ اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و کشف پی وی سی، استفاده از لوله های پلیمری به جای لوله های فلزی و چدنی گسترش یافت.
کد خبر: ۱۳۷۷۵۵۷

سال ها قبل، از لوله های فلزی و چدنی در صنایع مختلف استفاده می شد؛ اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و کشف پی وی سی، استفاده از لوله های پلیمری به جای لوله های فلزی و چدنی گسترش یافت؛ زیرا لوله پی وی سی نسبت به سایر لوله ها از مزایای زیادی برخوردار هستند و در حال حاضر جایگزین لوله های سنتی شده اند و روز به روز استفاده از آن ها در میان مردم مرسوم تر می شود. در این مطلب می خواهیم در مورد ویژگی های لوله های پی وی سی و فاکتورهای موثر در قیمت آن صحبت کنیم.

لوله پی وی سی

لوله پی وی سی

لوله پی وی سی (PVC) که مخفف کلمه PVC (Polyvinylchloride) یا پلی ‌وینیل کلراید است. پلی وینیل کلراید پس از فرایند پلیمریزاسیون یک ماده دیگر با نام مونومر وینیل کلراید به وجود می‌آید. از آنجایی که این ماده از بلورینگی بالایی برخوردار نیست از استحکام و سختی بالایی برخوردار است و در ساخت لوله مورد استفاده قرار می گیرد که به این نوع از لوله ها، لوله های پی وی سی می گویند.

 

کاربرد لوله pvc

لوله های PVC کاربردهای زیادی دارند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصارف صنعتی
  • سیستم فاضلاب های خانگی
  • سیستم های فاضلاب شهری و صنعتی
  • شبکه های آبرسانی تحت فشار و کم فشار مزرعه
  • شبکه های برق به عنوان غلاف کابل های فیبر نوری و جریانهای برق به جهت عایق بودن این ماده
  • سيستم آبرسانی شهری، ساختمان
  • انتقال کابل‌های مخابراتی
  • سيستم هواکشی ساختمان
  • سيستم تخليه آب باران
  • استفاده در زهکشی زمین های کشاورزی
  • خطوط انتقال سیالات شیمیایی

لوله PVC

مزایای لوله پی وی سی بنیاد برق

لوله های پی وی سی به دلیل مزایای زیادی که دارند نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان به وفور استفاده می شوند. برخی از مهم ترین مزایای لوله های پی وی سی عبارتند از:

از امنیت قابل قبولی برخوردار هستند
 لوله‌های پی وی سی در حال حاضر یکی از روش های امن برای انتقال آب آشامیدنی به شمار می روند؛ زیرا لوله PVC از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است و به همین دلیل رشد باکتری روی آن دشوارتر است. همین مورد باعث شده است تا لوله پی وی سی به عنوان لوله آب بیشترین کاربرد را داشته باشد.

با محیط زیست سازگار هستند
یکی از مهم ترین مزایای لوله پی وی سی این است که با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد؛ زیرا لوله پی وی سی یک پلاستیک کم کربن است. به همین دلیل برای تولید آن به انرژی و منابع کمتری نیاز است.

سبک هستند
لوله پی وی سی یک محصول بسیار سبک است و همین موضوع باعث می شود که انرژی و هزینه کمتری برای حمل و نقل آن استفاده شود.

قابل بازیافت هستند
از دیگر مزایای مهم لوله های پی وی سی این است که معمولا 100% قابل بازیافت هستند. لوله پی وی سی را می‌توان تا هفت بار بدون از بین رفتن خصوصیات آن بازیافت کرد. قابل بازیافت بودن این لوله ها کمک زیادی به منابع طبیعی می کند.

از دوام زیادی برخوردار هستند
پی وی سی دارای دوام بالای بسیار بالایی است. به همین دلیل از این لوله ها به عنوان لوله فاضلاب هم استفاده می شود؛ زیرا لوله های فاضلاب باید از دوام و مقاومت بالایی برخوردار باشند.

 

نکات مهم هنگام خرید لوله پی وی سی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید لوله پی وی سی به آن توجه کرد این است که دارای گواهینامه استاندارد معتبر باشند. از طرف دیگر اگر این لوله ها قرار است برای فاضلاب مورد استفاده قرار بگیرد دارای استاندارد 9119 باشد که حتما روی لوله حک شده باشد. لوله هایی هم که برای ناودان ها و هواکش ها استفاده می شود باید استاندارد 12142 داشته باشند.

 

معایب لوله پی وی سی

در کنار تمام مزایایی که لوله های پی وی سی دارند دارای یک عیب هستند که باید به آن توجه داشت. در دماهای بسیار پایین لوله های پی وی سی آسیب پذیر هستند و احتمال شکنندگی آن بسیار بالا است. البته این مشکل نیز قابل حل است و می توان از لوله هایی با ضخامت بالا استفاده کرد یا آن ها را در عمق پایین تری قرار داد.

 

قیمت لوله پی وی سی

قیمت لوله پی وی سی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برخی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت لوله پی وی سی عبارتند از: جنس لوله، ضخامت لایه ها، قطر کلی لوله
قیمت روز این لوله ها بر اساس معیار طول محاسبه می شود. به همین دلیل قیمت یک لوله با سایز بزرگ نسبت به یک لوله پی وی سی با سایز کوچکتر کمتر است. البته باید توجه داشت که قیمت لوله پی وی سی نسبت به انواع لوله ها مناسبتر است و به همین دلیل اغلب کارفرمایان در ساختمان‌های اداری، مسکونی، تجاری و صنعتی ترجیح می دهند از این نوع لوله ها استفاده کنند.

لوله پی وی سی برق

خرید لوله پی وی سی از بنیاد برق

برای خرید لوله پی وی سی شما می توانید از خدمات بنیاد برق بهره مند شوید. گـروه تولیـدی بنـیاد بـرق با بیش از سه دهـه تجربه در زمینه تولید، توزیع و فروش ملزومات برقی شامل: انواع لوله یو پی وی سی خم سرد، لوله پی وی سی برق استاندارد، لوله یو پی وی سی، لوله برق، لوله پی وی سی برق، لوله برق پلی اتیلن، لوله فاضلاب، لوله upvc استاندارد، لوله upvc خم سرد، لوله خم سرد pvc، لوله برق pvc، لوله سه ستاره نسوز سمنان افتـخار همکاری با شرکت ها، سـازمان های دولتی و همچنین شبـکه گسترده ای از مشتریان در سراسر ایران را به همراه داشته است.

 همچنین این گروه با بهره گیری از کادری مجرب و کارآزموده و با تکیه بر توانمندی های بالقوه خود و همکاری با شـرکت های معتبر موفق شده است تا تولیداتی با کیفیت بسـیار مطلوب و قابل رقابت با محصولات خارجی را به بازار ایران عرضه کند.

برای استعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش فروشگاه مراجعه نمایید. همچنین در صورت نیاز می توانید با کارشناسان پشتیبان بنیاد برق در ارتباط باشید و از مشاوره قبل از خرید بهره مند شوید.

 

تماس با گروه تولیدی بنیاد برق

آدرس : تهران بزرگراه آیت ا… سعیدی ، چهاردانگه ، خیابان شهید آهوان ، خیابان حبیبی عدل ، پلاک 69

تلفن های دفتر کارخانه : ۵۵۲۵۲۰۴۰ – ۵۵۲۴۰۷۷۷ – ۵۵۲۴۷۲۳۰ – ۵۵۲۵۲۲۷۰ – ۵۵۲۵۲۲۷۱

فکس :     55254290 021

همراه : ۰۹۱۲۸۴۳۱۱۷۰ – ۰۹۱۲۹۴۰۰۳۱۶ – ۰۹۱۲۹۴۰۰۳۱۷ – 09125990685

آدرس سایت: https://bonyadbargh.com

آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bonyadbargh

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها