عبدالله بیان مدیر مخابرات منطقه البرزدرمراسم روز خبرنگار که در اداره کل مخابرات برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب قلم، فرهنگ و هنر در استان البرز تصریح کرد:اکنون بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی و تجاری استان تحت پوشش فیبر نوری است ضمن آنکه آماده واگذاری تعداد زیادی انشعاب در سراسر استان هستیم.
کد خبر: ۱۳۷۶۲۲۷

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

مدیر مخابرات منطقه البرزبا بیان اینکه بخش قابل توجهی از شبکه فیبر نوری استان احداث شده و انتظار می رود مردم از این شبکه برای فعالیت های اینترنت پرسرعت بیشتر بهره ببرند افزود:تا کنون بیش از  چهار هزارو ۶۲۶ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان البرز ایجاد شده و با تلاش های انجام شده  آمار واگذاری ها به حدود ۱۳ هزار خط رسیده است.

بیان با اشاره به اینکه بهترین راه تحقق دسترسی مردم به اینترنت استفاده ازفیبر نوری است خاطرنشان کرد:گسترش شبکه فیبر نوری نیازمند فرهنگ سازی میان مردم وهمکاری و مشارکت بیشتر سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت وسازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود.

 مدیر مخابرات منطقه البرز با بیان اینکه ایجاد فیبر نوری تا درب منازل و واحدهای مسکونی و تجاری کاملا رایگان بوده و به عهده شرکت مخابرات است یادآور شد: با نصب یک فیبر نوری در یک مجتمع انبوه سازی شده تمام مشترکان می توانند از خدمات ارتباطی  تلفن و اینترنت به سهولت استفاده کنند.

وی افزود:هزینه ایجاد و خرید تجهیزات فیبر نوری برای هر واحد مسکونی و یا تجاری بطور میانگین از یک و نیم میلیون تومان تا سه میلیون تومان متغییر است ،که شرکت مخابرات قصد دارد در ماههای آینده اقدام به اقساطی کردن پرداخت این هزینه نماید.

 

به گفته وی، اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان البرز ۳۷.۵ براوردشده  درحالی که امار کشوری ۳۴.۵ است و این استان درسال گذشته  رتبه اول کشوری  را دربخش خدمات مخابراتی کسب کرده است .

بیان خاطرنشان کرد:  اکنون یک میلیون  و ۱۰۳ هزار شماره تلفن ثابت دراستان  دایر است که بیش از هفت هزار شماره درسال جاری به مشترکان واگذار شده است .

وی اظهار داشت: در حوزه اینترنت «ای دی اس ال » نیز درسال جاری ۶هزار و ۷۳۰ مشترک جدید به این حوزه متصل شدند که اکنون این امار به ۲۰۳ هزار مشترک رسیده  است.

وی در خصوص آمار دایری «  vdsl»  در البرز اظهار داشت : اکنون حدود چهار هزار شماره در مخابرات این استان این حوزه فعال  است.   

مدیر مخابرات منطقه البرز  یادآور شد : استان البرز در شاخص فناوری اطلاعات ، نیز به لحاظ تلاش های صورت گرفته همواره جزو استانهای برتر کشور است.

وی افزود  : در اجرای طرح توسعه شبکه فیبر نوری و برخی خدمات مخابراتی نیازمند همکاری تنگاتنگ شهرداری ها  و سایر دستگاه های اجرایی هستیم.

وی همچنین به  سایر خدمات مخابرات استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۰۵  دفتر پیشخوان و مراکز مخابراتی  در این استان خدمات مختلف به مردم ارائه می دهند.

http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها