برگزاری جشنواره آش مهر ماه در زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

برگزاری جشنواره آش مهر ماه در زنجان

اولین دوره مسابقات آزاد کشوری :

زنجان میزبان مسابقات کشوری چاقوسازی

اولین دوره مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی در زنجان با هدف شناسایی استادکاران و نخبگان چاقوسازی برگزار خواهد شد.
اولین دوره مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی در زنجان با هدف شناسایی استادکاران و نخبگان چاقوسازی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۷۵۷۲۵
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ سید سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: با مشارکت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، خوشه چاقو و سایر دستگاه‌های اجرایی استان، اولین دوره مسابقات آزاد کشوری در رشته چاقوسازی برگزار خواهد شد.

صفوی با اشاره به اینکه چاقوی زنجان به‌عنوان میراث چندین هزارساله این استان شناخته می‌شود، افزود: بر این مبنا اولین دوره مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی در زنجان با هدف شناسایی استادکاران و نخبگان چاقوسازی برگزار خواهد شد.

وی، با تاکید بر ضرورت آموزش صنعت چاقوسازی به نسل جدید برای پیشگیری از مغفول ماندن این صنعت دیرینه اظهار داشت: به همین منظور در اولین گام ها، مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی در زنجان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز گفت: نخستین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته ملیله‌سازی خردادماه امسال توسط اداره فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌های دولتی در زنجان برگزار شد که امیدواریم مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی و با همکاری بین بخشی شهریور امسال برگزار شود.

محمدرضا انصاری اظهار داشت: چاقوی زنجان به‌عنوان یکی از اصیل‌ترین صنایع‌دستی این استان مطرح است و شهرت و آوازه این صنعت حتی در خارج از مرز‌ها نیز پیچیده است، هنری که قدمت چندین هزارساله داشته و همواره هنرمندان خوش‌ذوق را به اشتغال در این بخش جذب کرده و آنان توانسته‌اند باسلیقه خود فلزی که کاربردی ندارد را به‌عنوان یکی از پرکاربردترین وسیله‌ها تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ، نگهداری و احیای صنعت چاقوی زنجان باید با ترغیب و تشویق پیشکسوتان، جوانان و افراد علاقه‌مند به این رشته تلاش کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها