«جام‌جم» از ذائقه‌سازی در فضای‌مجازی و بلاگری گزارش می‌دهد

سرریز هفته‌های مُد پاریس و میلان به خیابان‌های تهران

نبض ذائقه‌ سازی در دست بلاگرهای مجازی

اگر در گذشته‌های نه‌ چندان دور برای ایجاد مدهای تازه به برخی از افراد و مدل‌ها پول داده می‌شد تا در جامعه بچرخند و با ذائقه‌ سازی و القای نیازهای تازه، این مدل‌های تازه را بین مردم باب کنند، حالا این ذائقه‌سازی و شکل‌ دهی به جریان مد و لباس از طریق بلاگرهای فضای مجازی هدایت می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۴۹۸۶
نویسنده زهرا چیذری - گروه جامعه

ویترین مغازه‌ها و بورس‌های مد و لباس مانند میدان هفت‌تیر، تنها برای ساعاتی از روز باز است و مدهای تازه را پیش چشم عابران قرار می‌دهد اما بلاگرهای اینستاگرامی در هر ساعتی از شبانه‌روز که شما حال‌وهوای گشت‌و‌گذار در صفحات اینستاگرام به سرتان بزند،‌ ویترین‌شان برقرار است و انواع و اقسامی از مدهای تازه را پیش‌رویتان به تصویر می‌کشند تا ذهن و ذائقه شما را به سمت و سوی این مدهای تازه پیش ببرند.

لباس‌هایی که اغلب پوشش مناسبی را ارائه نمی‌دهد و گاهی وقت‌ها نه فقط نمی‌توان نام لباس اسلامی و پوشیده را بر آنها گذاشت بلکه حتی به سمت و سوی عریانی و نیمه‌عریانی هدایت شده‌اند.
ماجرا به‌گونه‌ای پیش می‌رود که ذائقه نسل جوان به‌عنوان مخاطبان اصلی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در درست بلاگرهای فضای مجازی قرار گرفته و به آن شکل می‌دهند‌.

بر‌اساس ذائقه‌ سازی صورت گرفته، بسیاری از تولیدکنندگان مد و پوشاک هم برای آن‌که در این بازار رقابتی بتوانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند و بیشتر سود کنند، ‌لباس‌هایی را تولید می‌کنند که بر تن مانکن‌های زنده فضای مجازی می‌بینیم و حتی برای فروش بیشتر یا به‌عبارت دقیق‌تر فروشی فارغ از نظارت‌های معمول روی اصناف و البته بدون پرداخت مالیات و حقوقی از این قبیل، ‌بساط خرید و فروش‌شان را در فضای مجازی و صفحات اینستاگرامی پهن می‌کنند؛ فضای رها‌ شده‌ای که زیربنای بسیاری از چالش‌های امروز جامعه ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها