دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان

پر کشیدن ۹۰ بانوی معتاد متجاهر از دام اعتیاد

در مراسمی که در مرکز ماده ۱۶ استان البرز در مهرشهر برگزار شد تعداد ۲۵ نفر از ۹۰ بانوی معتاد متجاهر بهبود یافته این مرکز، با رهایی از دام اعتیاد به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۱۳۷۴۰۷۰

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این مراسم گفت: هدف این مرکز کمک به بهبودی معتادان متجاهر و کاهش هزینه‌های جامعه و دولت است.

سردار حسینی در خصوص بانوان بهبود یافته در مرکز ماده ۱۶ استان گفت: در حال حاضر ۹۰ نفر از بیماران این مرکز بهبودی خود را با بهرمندی از خدمات روانشناسی ٬ پزشکی و مدد جویی و با سپری کردن دوره شش ماهه بدست آورده اند که از این تعداد ۲۵ نفر که خانواه آن‌ها پذیرایشان بودند به آغوش خانواده بازگشتند و ده نفر از این افراد نیز که خانواده پذیرای آنان نبودند و هچنین ۴۵ نفر دیگر که اساسا خانواده آن‌ها شناسایی نشدند در همین مرکز نگهداری و پذیرای آن‌ها خواهیم بود.

وی همچنین افزود: در بهبودی این افراد از ابتدا تا انتها و مراقبت‌های پس از رهایی از دام اعتیاد و بازگشت به جامعه ۲۷ دستگاه تحت نظر استانداری البرز٬ دادستانی٬نیروی انتظامی ٬دانشگاه علوم پزشکی استان و بهزیستی همکاری و کمک کرده اند و امید است با توانمند ساختن این افراد علاوه بر بازگردانی آن‌ها به جامعه امید دوباره زندگی کردن و تلاش و مفید بودن را به آن‌ها هدیده بدهیم.

وی همچنین در خصوص اشتغالزایی این افراد اضافه کرد: در حال حاضر برای بانوان مرکز یک کارگاه قالی بافی٬خیاطی و یک کارگاه نانوایی نیز محیا شده است که با آموزشی که از طرف مربیان به آن‌ها داده می‌شود می‌توانند علاوه بر مهارت آموزی در آینده به اقتصاد خود و خانواده خویش نیز کمک کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص ظرفیت این مرکز نیز تصریح کرد: این مرکز در حال حاضر دارای ظرفیت ارائه خدمات به ۱۲۰ نفر می‌باشد و قرار است تا پایان شهریور ماه سال جاری این تعداد به ۲۰۰ نفر افزایش یاد.

http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها