پرونده های جوایز صادراتی سال 85 از اول تیرماه پذیرش می شود

مهر: پروندههای صادرکنندگان برای پرداخت جوایز صادراتی سال 85، از ابتدای تیرماه توسط سازمان توسعه تجارت ایران پذیرش میشود.
کد خبر: ۱۳۷۲۵۵

معاون کمک های فنی تجاری و حمایت از صادرات سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام آغاز پذیرش پروندههای صادرکنندگان برای پرداخت جوایز صادراتی سال 85 از ابتدای تیرماه، گفت: آغاز پذیرش پرونده های صادرکنندگان از ابتدای تیرماه بوده و تا ابتدای شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
محمدباقر مجتبایی در خصوص مصوبات اخیر شورای عالی صادرات غیرنفتی مبنی بر سیاست های کلی حمایت از صادرات در سال 86، افزود: حمایت از بنگاهها در جهت تولید صادراتی با نگاه بازارمحور، هدفمند نمودن جوایز و مشوق های صادراتی در قالب حمایت های مستقیم وغیرمستقیم، کمک به توسعه صادرات خدمات با الویت خدمات فنی مهندسی کشور، کمک به توسعه صادرات کالاها با ارزش افزوده بالاتر، ساماندهی نظام اطلاع رسانی از بازارها و فرصت های تجاری برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان از جمله این تصمیمات است.
وی تصریح کرد: همچنین شورایعالی صادرات کمک به تبلیغات عام محصولات ایرانی اعم از کالا و خدمات در بازارهدف، حمایت از اعزام هیئت های تجاری و بازاریابی، حمایت از حضور بنگاههای تجاری- صادراتی در نمایشگاه های خارج کشور، کمک به حفظ و ماندگاری در بازارهای هدفو حمایت از ایجاد خوشه های صادراتی را نیز تصویب کرد.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران، ایجاد شرکت های مدیریت صادرات خبرداد و اظهار داشت: شرکتهای مدیریت صادرات و کنسرسیوم های صادراتی از جمله دیگر اهداف سازمان توسعه تجارت است.
مجتبایی گفت: ترویج و حمایت از صدور کالا و خدمات با کیفیت مطلوب و مطابق با استاندارد جهانی و نیز حمایت از توسعه طراحی و بسته بندی کالاهای صادراتی از جمله رئوس سیاست های توسعه صادرات در سال جاری است.
وی از تصویب اختصاص 141.5 میلیارد تومان برای به ثمررساندن پروژه های مذکور در سال جاری خبرداد و گفت: این رقم در بودجه در نظر گرفته شده که بخشی از آن برای اجرای سیاست های فوق و بخشی برای پرداخت جوایز صادراتی سنوات قبل است.
برای پرداخت جوایز صادراتی سال 85 ، رقم 2 هزار و 520 میلیارد ریال نیاز است که این رقم برای سال جاری حدود 3 هزار و 280 میلیارد ریال پیش بینی می شود. همچنین 1415 میلیارد ریال برای تسویه جوایز صادراتی سال 84 و پرداخت جوایز صادراتی سال 85 در بودجه در نظرگرفته شده است.
در سال 1385، حدود 229 میلیارد ریال برای جوایز صادراتی سال 84 پرداخت شده که 209 میلیارد ریال آن پرداخت جوایز، کمکها و مشوقهای صادراتی کالا و خدمات بوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها