قیمت گوشت | قیمت گوشت امروز | جدول قیمت گوشت

قیمت گوشت در بازار | قیمت گوشت 15 تیر 1401

قیمت‌های گوشت گرم گوسفندی و گوساله امروز چهارشنبه پانزدهم تیرماه ۱۴۰۱ در بازار تهران اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۷۲۳۹۶

قیمت گوشت در بازار امروز چقدر شد؟ واردات هم نتوانست قیمت گوشت را کاهش دهد. قیمت گوشت در ماههای اخیر نوسان زیادی داشت.دلیل افزایش سرسام آور قیمت گوشت در بازار چیست؟ در ادامه آخرین قیمت گوشت در بازار را بخوانید.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بر اساس گزارش میدانی از سطح شهر تهران، قیمت گوشت گرم گوسفندی و گوساله امروز چهارشنبه پانزدهم تیرماه ۱۴۰۱ به شرح زیر اعلام می‌شود.

قیمت گوشت گوسفندی و گوساله

نوع گوشت گوسفندی قیمت هر کیلوگرم
راسته گوسفندی با استخوان ۱۶۵,۰۰۰ تومان
راسته گوسفندی بی استخوان ۲۴۷,۰۰۰ تومان
ران کامل ممتاز گوسفندی ۱۷۷,۰۰۰ تومان
ران پاک کرده گوسفندی با استخوان ۲۰۹,۰۰۰ تومان
کف دست گوسفندی با ماهیچه ۱۶۴,۰۰۰ تومان
سردست با گردن و ماهیچه گوسفندی ۱۳۷,۰۰۰ تومان
دمبالیچه گوسفندی ۹۹,۰۰۰ تومان
نیم شقه سردست گوسفند ۱۳۲,۰۰۰ تومان
گردن گوسفندی ۱۳۲,۰۰۰ تومان
شقه لاشه گوسفندی ۱۳۵,۰۰۰ تومان
نیم شقه ران گوسفندی ۱۳۷,۰۰۰ تومان
نوع گوشت گوساله قیمت هر کیلوگرم
ران گوساله ۱۶۵,۰۰۰ تومان
سردست گوساله پاک کرده ۱۶۷,۰۰۰ تومان
راسته پاک کرده گوساله ۲۱۹,۰۰۰ تومان
قلوه گاه گوساله ۱۴۸,۰۰۰ تومان
گردن گوساله ۱۳۲,۰۰۰ تومان
قلم گوساله ۱۶,۵۰۰ تومان
ماهیچه گوساله ۱۳۷,۰۰۰ تومان

قیمت گوشت قرمز ۱۳ تیر ۱۴۰۱

قیمت انواع گوشت قرمز امروز دوشنبه ۱۳ تیر نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی چند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت گوشت قرمز در ۱۳ تیر ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار):

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

قیمت گوشت قرمز همچنان گران

به نقل از همشهری‌ آنلاین، همزمان با تخم‌مرغ، گوشت قرمز هم در ماه‌های اخیر نوسان قیمت زیادی داشته، هرچند جهت حرکت پیکان قیمت این کالا در مقطعی رو به پایین بوده اما همچنان قیمت‌های بازار با قدرت خرید بخش زیادی از مصرف‌کنندگان متناسب نیست.

در خردادماه گوشت قرمز گوساله و گوسفندی هر دو در مقاطعی کاهش قیمت داشتند و گوشت گوسفندی به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان این کالا کاهشی تا ۳۰ هزار تومان در هر کیلوگرم را نیز شاهد بود که دلیل آن نبود استقبال مصرف‌کنندگان اعلام شد.

آخرین قیمت اعلام شده برای هر کیلو شقه گوسفندی ۱۵۵ هزار تومان و برای هر کیلو ران گوساله ۱۷۰ هزار تومان بوده است که همچنان برای بخش زیادی از مردم گران محسوب می‌شود.

این در حالی است که شرایط گوشت نیز از جهت تولید مازاد بر نیاز همانند تخم مرغ است اما مصرف‌کنندگان از این تولید بیش از تقاضا سودی نمی‌برند.

قیمت گوشت در بازار | قیمت گوشت 15 تیر 1401

در خرده‌فروشی‌ها هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی ۱۶۰ هزار تومان، هر کیلو ران گوسفندی ۱۷۵ هزار تومان، هر کیلو سردست گوسفندی ۱۳۵ هزار تومان و هر کیلو کف‌ دست با ماهیچه ۱۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

برای هر کیلو سردست گوساله قیمت ۱۷۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوساله ۱۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت گوشت گوسفندی چند؟

خبر آنلاین نوشت: رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت هر کیلوگرم شقه بره ماده گوسفندی بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

علی اصغر ملکی، از کاهش ۳۰ هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی در یکماه اخیر خبر داد و گفت: گوشت قرمز بیشتر از هر کالای دیگری روند کاهش قیمت را تجربه کرده است.

وی اضافه کرد: دلیل این اتفاق، کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا برای این کالا است.

ملکی گفت: قیمت گوشت گوسفندی در یکماه اخیر روند کاهشی داشته و حدود ۳۰ هزار تومان در این مدت کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم شقه بره ماده گوسفندی بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

ملکی ادامه داد: همچنین قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه گوسفندی نر بین ۱۷۰ تا ۱۷۵ هزار تومان است.

وی درباره اینکه پیش بینی می‌کنید در روزهای آینده چه اتفاقاتی برای بازار گوشت رخ دهد؟، گفت: قابل پیش بینی نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد. با توجه به گرمایش هوا و شرایط حاکم بر بازار فعلاً همه چیز در راستای کاهش قیمت هاست.

دلیل افزایش سرسام آور قیمت گوشت در بازار

همشهری نوشت: قیمت گوشت قرمز بعد از یک‌سال صعود با شیبی ملایم، از پاییز سال گذشته روند افزایشی پرشتابی به‌خود گرفت و در نیمه دوم سال به رقم‌های سرسام‌آوری رسید.

گوشت قرمز با وجود به نصف رسیدن تقاضای خرید، ماندن مازاد تولید روی دست دامداران و آغاز واردات از روزهای پایانی سال گذشته، همچنان گران و دور از دسترس بخش زیادی از اقشار جامعه است

در بیشتر خرده‌فروشی‌ها قیمت گوشت ممتاز گوسفندی و گوساله از کیلویی ۲۰۰هزار تومان فراتر رفت. گفته شد قیمت فروش عمده ران گوساله به ١٨٠هزار تومان، سردست گوساله به ١٧٠هزار تومان، فیله گوساله به ٣٣٠هزار تومان، راسته گوساله به ١٨٠هزار تومان، ران گوسفند به ١٨۴هزار تومان، سردست گوسفند به ١٨٠هزار تومان، گردن گوسفند به ١۴٢هزار تومان و راسته مغز بی‌استخوان گوسفندی به ۲۹۰هزار تومان رسیده است. این قیمت‌ها در حالی بود که تولیدکنندگان بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بودند دام سبک و سنگین تولیدی روی دست دامداران مانده و دولت با توجه به کاهش بسیار شدید تقاضای داخلی برای جلوگیری از زیان بیشتر تولیدکنندگان باید مجوز صادرات دام مازاد را صادر کند.

گفته‌های مسئولان اتحادیه تولید دام سبک و سنگین و همچنین شورای تامین دام حاکی از آن بود که تولید داخلی بیش از نیاز بازار است. با توجه به قیمت زیر ۷۰هزار تومانی هر کیلو دام در زمان فروش، علت گرانی گوشت را باید نه در بخش تولید بلکه در قسمت توزیع و خرده‌فروشی جست‌وجو کرد.

براین اساس، در آبان سال گذشته دولت مصوبه صادرات ۳۰۰هزار راس دام سبک و ۵۰هزار راس دام سنگین را صادر کرد اما ۴ماه پس از آن یعنی نیمه‌های اسفندماه به‌دنبال تداوم گرانی در بازار، مجوز صادرات دام لغو و مدتی پس از آن برخلاف پیش‌بینی‌ها مجوز واردات گوشت گرم نیز صادر شد. این در حالی بود که واردات گوشت منجمد از مدت‌ها قبل انجام و این نوع گوشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شد.

این اقدام با انتقاد تولیدکنندگانی مواجه شد که معتقد بودند دست‌هایی در کار بوده تا با گرانی عمدی گوشت در بازار برای واردات این کالا مجوز بگیرند و دولت دانسته یا ندانسته با این عوامل که از سوی تشکل‌های تولیدی مافیای واردات گوشت خوانده می‌شد، همراه شده است. تولیدکنندگان تأکید داشتند در مدت‌زمانی که صادرات در جریان بود قیمت گوشت در بازار داخلی افزایش نیافته و این نشان می‌دهد صادرات دام نقشی در بالا بودن قیمت گوشت در بازار داخلی ندارد.

اقدام دولت برای واردات گوشت گرم، اگرچه با انتقاد دامداران همراه بود اما مصرف‌کنندگانی که با قیمت‌های بسیار بالا قادر به خرید گوشت نبودند از آن استقبال کردند به این امید که دست‌کم در روزهای پایانی سال و شب عید قیمت گوشت در قصابی‌ها پایین بیاید، اما این اتفاق نیفتاد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران روز گذشته درباره اینکه با تمام اقدامات انجام شده از سوی دولت قیمت گوشت همچنان بسیار بالاست می‌گوید: قیمت گوشت در این هفته کیلویی ۱۰هزار تومان نسبت به هفته گذشته ارزان شده اما محاسبات دیگری غیر از قیمت خرید گوشت در تعیین نرخ فروش دخالت دارد که خریداران از آن بی‌خبرند.

اصغر ملکی با اشاره به حذف بخش زیادی از وزن دام در هنگام خرید از کشتارگاه و در خرده‌فروشی‌ها، می‌افزاید: به‌دلیل تعطیلی جگرکی‌ها در ماه رمضان، جگر گوسفندی روی دست قصابی‌ها می‌ماند و وقتی قیمت جگر به‌دلیل افت تقاضا کاهش پیدا می‌کند به یقین روی قیمت گوشت تأثیرگذار است. وقتی قیمت دنبه به کیلویی ۸۰هزار تومان می‌رسد کمک می‌کند که قیمت گوشت پایین بیاید، اما روزی که قیمت آن به ۴۰هزار تومان می‌رسد طبیعتا قیمت گوشت برای جبران این افت، افزایش می‌یابد، قیمت پوست نیز روی قیمت گوشت اثرگذار است و اینها فاکتورهایی است که باید با هم همخوانی داشته باشد. بازار هرکدام ملتهب ‌شود قیمت دیگری با شوک مواجه می‌شود.

او با بیان اینکه «تعیین قیمت گوشت داستانی برای خود دارد» می‌افزاید: گوسفند زنده‌ای که خریداری می‌شود در همان لحظه سر بریدن حداقل ۳کیلو از وزن آن کم می‌شود چون امعاء و احشای داخلی آن خارج می‌شود، کنسرو نیست که از جایی بخرند و در جای دیگر با همان وزن بفروشند و بگویند این قیمت خرید و این قیمت فروش است.

ملکی اضافه می‌کند: وقتی قصاب گوشت را از کشتارگاه می‌خرد قیمت اولیه‌ای دارد، قصاب بعد از فروختن پوست، کله، سیرابی و جگر به‌طور مثال می‌بیند که دنبه خریدار ندارد و در حالی که برای هرکیلو از آن ۷۵هزار تومان پرداخت کرده حالا باید آن را ۴۰هزار تومان بفروشد، این برای او ضرر است و این ضرر را به ناچار با کشیدن روی قیمت گوشت جبران می‌کند.

هم‌اکنون دامداران گوسفند را کیلویی ۷۰تا۷۵هزار تومان می‌فروشند. به‌گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران، قصابی‌ها هر کیلو گوشت گوسفندی را از کشتارگاه بین ۱۶۵تا۱۷۰هزار تومان خریداری می‌کنند درحالی‌که قیمت فروش هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه در قصابی‌ها ۱۸۵هزار تومان است.

این قیمت با توجه به ۱۰درصدی که خرده‌فروشان به‌طور مجاز می‌توانند روی قیمت مصرف‌کننده بکشند، زیاد نیست. هر کیلو گوشت منجمد در میادین میوه و تره‌بار نیز کیلویی ۱۱۵هزار تومان به فروش می‌رسد و کمترین قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در میادین ۱۱۷هزارتومان است، اما قیمت اجزای پرطرفدار گوشت چه در بخش گوسفندی و چه گوساله بسیار بالاتر از این است.

ملکی با اشاره به اینکه بیشتر مردم در تهران خواهان گوشت ممتاز هستند و قیمت این نوع گوشت بالاست، می‌گوید اگر دولت واردات را به روزهای پایانی سال موکول نمی‌کرد شاید قیمت گوشت می‌توانست از اینکه هست پایین‌تر بیاید اما واردات دیرهنگام انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها