قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۱۸۱۱ دلار و ۱۱ سنت رسید.
کد خبر: ۱۳۷۲۲۷۶

قیمت طلا امروز در بازار چند؟ قیمت طلا کاهش یافت. قیمت طلا همچنان به روند کاهشی خود ادامه می دهد. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری همچنان به روند کاهشی خود ادامه می دهد. در ادامه آخرین خبرها در مورد قیمت طلا را بخوانید.

به گزارش جام جم آنلاین از گسترش نیوز، علیرغم دو روز افزایش متوالی قیمت طلا، ارزش این فلز گرانبها امروز کمی کاهش یافت. دلیل این کاهش قیمت را شاید بتوان تیره و تار بودن آینده اقتصاد دنیا دانست.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۱۸۱۱ دلار و ۱۱ سنت رسید.

گزارش بالا رفتن نرخ اشتغال در آمریکا برای طلا بدین معناست که فدرال‌رزرو به سیاست‌های سخت‌گیرانه خود در مورد بالا بردن نرخ بهره ادامه خواهد داد. سیاستی که قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند با ادامه شرایط فعلی، قیمت این فلز گرانبها به پایین‌تر از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس برسد.

نرخ تورم هم هنوز در سراسر دنیا بسیار بالاست که باعث می‌شود سیاست افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی ادامه داشته باشد.

اطلاعات خوش‌بینانه اقتصادی ارزش طلا را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن از بین می‌برد، اما پیش‌بینی سخت‌تر شدن شرایط اقتصاد هم ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را در بلندمدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تیره و تار شدن دورنمای اقتصاد دنیا می‌تواند در کوتاه‌مدت از قیمت طلا حمایت کند. تورم بالا در تابستان جاری سرمایه‌گذاران را به سمت طلا سوق می‌دهد تا سرمایه‌گذاری ایمن‌تری داشته باشند. در تمام فضاهای تورمی وقتی مردم نگران از دست دادن اشتغال و ارزش ثروت خود هستند، طلا یک جایگزین منطقی برای پول جهت حفظ ارزش است.

اما درنهایت سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا قیمت طلا را پایین خواهد آورد.

کاهش قیمت طلا و افزایش قیمت دلار

قیمت طلا امروز دوشنبه کاهش یافت زیرا افزایش ارزش دلار آمریکا به تقاضا برای شمش با قیمت دلار لطمه زد و همچنین بر حمایت از تضعیف بازدهی خزانه‌داری غلبه کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۳۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۱ درصد کاهش به ۱۸۰۹ دلار و ۹۰ سنت رسید و این در حالی بود که در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به پایین‌ترین سطح ۵ ماهه خود یعنی ۱۷۸۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. طلای آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱۸۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

دلار نزدیک به بالاترین سطح دو دهه اخیر در نوسان بود و طلا را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، جذاب‌تر کرد.

بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده در روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید و قیمت شمش بدون بازده را افزایش داد.

بازارهای سهام آسیایی روز دوشنبه با احتیاط شروع کردند زیرا مجموعه داده‌های ضعیف ایالات‌متحده خطرات نزولی را برای گزارش حقوق و دستمزد این هفته ژوئن نشان می‌داد، در حالی که آشفتگی ناشی از رکود احتمالی همچنان باعث افزایش تسهیل در اوراق قرضه دولتی می‌شد.

دولت هند روز جمعه اعلام کرد، در حالی که دومین مصرف‌کننده بزرگ فلز گرانبها در جهان تلاش می‌کند تقاضا را کاهش دهد و کسری تجاری را کاهش دهد، تعرفه اولیه واردات طلا را از ۷.۵ درصد به ۱۲.۵ درصد افزایش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۸ درصد کاهش یافت و از ۱۰۵۰.۳۱ تن در روز پنج‌شنبه به ۱۰۴۱.۹ تن در روز جمعه رسید. دفاتر دولت فدرال ایالات‌متحده، بازارهای سهام و اوراق قرضه و فدرال رزرو امروز دوشنبه تعطیل خواهند بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹.۸۲ دلار رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۸۸۴ دلار و ۳۹ سنت و پالادیوم با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۹۴۸ دلار و ۵۰ سنت رسید.

سرافکندگی قیمت طلا؛ صعود نرخ دلار

قیمت طلا امروز جمعه کاهش یافت و در مسیر سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت زیرا سیاست‌های پولی تهاجمی بانک‌های مرکزی بزرگ و افزایش ارزش دلار آمریکا، سرمایه‌گذاران را از شمش به قیمت دلار دور نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۰.۶۰ درصد کاهش به ۱۷۹۶ دلار و ۹۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۵۹ درصد کاهش به ۱۷۹۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت طلا که به بدترین سه ماهه خود از اوایل سال ۲۰۲۱ رسیده است، در این هفته حدود ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

قیمت طلا کاهش یافت | قیمت طلا 14 تیر 1401

دلار نزدیک به اوج دو دهه اخیر ثابت بود و همچنان طلا را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند جذاب‌تر می‌کند. بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از روز پنج‌شنبه ۷ ژوئن بود.

داده‌های جدید ایالات‌متحده در ماه می نشان داد که سرعت تورم بی سابقه‌ای که فدرال رزرو را به سمت افزایش بیش از حد دیگر افزایش نرخ بهره در ماه آینده سوق می‌دهد، اندک است اما به این حس در حال توسعه افزود که ممکن است بدترین‌ها به پایان رسیده باشد.

نرخ بهره و بازده اوراق قرضه بالاتر، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد، که هیچ بازدهی ندارد. وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز اظهار کرد که طلا ممکن است حمایت ۱۸۰۱ دلار در هر اونس را بشکند و به ۱۷۸۴ دلار سقوط کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۰.۱۶ دلار رسید و در این هفته حدود ۴.۵ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از اواسط ماه می بوده است.

پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۹۶.۳۰ دلار رسید اما با چهارمین سقوط هفتگی متوالی مواجه است. پالادیوم با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۹۳۰ دلار و هشت سنت رسید اما در این هفته حدود ۲.۸ درصد افزایش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها