قیمت فروش دلار امروز (شنبه، ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱) در صرافی‌ های بانکی با ۶ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۹ تیرماه) ۲۷ هزار و ۷۳۳ تومان معامله شد.
کد خبر: ۱۳۷۱۸۹۲

قیمت دلار در صرافی های بانکی افزایش یافت. قیمت دلار امروز با ۶ تومان افزایش، ۲۷ هزار و ۷۳۳ تومان شد.  قیمت دلار با اعلام بازگشت طرفین مذاکرات هسته‌ ای بر سر میز مذاکره، افزایش یافت. قیمت دلار در بازار آزاد چقدر است؟ برای اطلاع از قیمت دلار با ما همراه باشید.

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، نرخ فروش یورو امروز در صرافی‌ های بانکی با ۹ تومان افزایش قیمت نسبت به روز کاری گذشته ۲۸ هزار و ۶۶۲ تومان معامله شد.

قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌ های بانکی امروز ۲۷ هزار و ۴۵۷ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۳۷۷ تومان اعلام شد.

علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۴۸۰ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۷۲۹ تومان بود.

این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸‌هزار و ۶۱۰ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۸۷۰ تومان اعلام شد.

همچنین، در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۸۱۰ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۵ هزار و ۷۵۱ تومان معامله شد.

افزایش دوباره قیمت دلار

قیمت دلار که با اعلام بازگشت طرفین مذاکرات هسته‌ ای بر سر میز مذاکره در هفته گذشته دچار افت قیمت شدیدی شده بود، پس از پایان این نشست‌های ۲روزه از مجدد افزایش قیمت داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به عقیده بسیاری از تحلیلگران و با توجه به نرخ رشد تورم نقطه به نقطه کشور درصورت افزایش انتظارات تورمی موجود در بازار احتمال افزایش قیمت دلار و نزدیک شدن مجدد نرخ این ارز به سقف تاریخی خود وجود دارد.

قیمت هر برگ از این اسکناس آمریکایی در روز پنج‌شنبه ۹ تیر حدود ۸۵۰ تومان افزایش داشت. با افزایش قیمت دلار ارزش سکه طلا نیز در بازار تهران افزایش چشمگیری را تجربه کرد.

قیمت دلار افزایش یافت | قیمت دلار در صرافی های بانکی

در همین راستا روز پنج‌شنبه گذشته هر قطعه از این فلز گران‌بها با حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. در هفته‌ای که گذشت قیمت دلار در معاملات آزاد بازار تهران دچار نوسانات قابل توجهی شد.

در نخستین روز‌های هفته گذشته نیز قیمت دلار در بازه مذکور حضور داشت، اما با انتشار خبر بازگشت طرفین قرارداد برجام بر سر میز مذاکره در دوحه، پایتخت قطر، روند کاهشی نرخ این ارز آغاز شد.

در این زمان بود که برخی از فعالان ارزی با در نظر گرفتن احتمال نتیجه بخشی مذاکرات دوحه گمانه‌هایی از بازگشت نرخ شاخص ارزی به سطوح قیمتی کانال‌های ۲۸ و ۲۹ هزار تومانی را نیز مطرح می‌کردند، اما در روز چهارشنبه ۸ تیر همزمان با پایان این نشست‌های ۲ روزه قیمت دلار شروع به افزایش کرد.

در این میان حسین امیر‌عبداللهیان، وزیر امور خارجه در روز پایانی این نشست‌ها برآیند تیم مذاکره‌کننده ایران نسبت به گفت‌وگو‌های دوحه را مثبت خواند. به عقیده فعالان بازار ارز در شرایطی که نرخ تورم نقطه به نقطه کشور تا انتهای خرداد ماه رقمی معادل ۵.۵۲ درصد محاسبه شده، با افزایش انتظارات تورمی احتمال رشد مجدد قیمت ارز نیز وجود دارد.

دلار در کانال 28 هزار‌تومان

رئیس کانون صرافان ایران گفت: قیمت دلار در صرافی‌ های رسمی به کانال 28 هزار تومان وارد شد.

کامران سلطانی‌زاده در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:‌ قیمت دلار امروز در صرافی‌های رسمی وارد کانال 28 هزار تومانی شده است و هر دلار به نرخ توافقی بین 28 هزار و 200 تا 28 هزار و 400 تومان معامله‌ می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دلار ارز مسافری نیز در کانال 27 هزار تومان بین 27 هزار و 200 تا 27 هزار و 500 تومان معامله می‌شود.

رئیس کانون صرافان همچنین گفت:‌ دلار در بازار غیررسمی نیز زیر 30 هزار تومان و در کانال 29 هزار تومان داد و ستد می‌شود.

وی افزود:‌ سهمیه دلار با کارت ملی برای هر نفر 2 هزار دلار یا یورو است که دلار با نرخ توافقی در کانال 28 هزار تومان معامله می‌شود و دلار برای مسافران خارجی با داشتن بلیت، پاسپورت،‌ ویزا به نرخ 27 هزار و 200 تا 27 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

سلطانی‌زاده گفت:‌ روند کاهشی نرخ دلار در بازار رسمی ادامه دارد و بازار هم اکنون با افزایش میزان عرضه و کاهش تقاضا روبه‌رو شده است و بیشتر مردم فروشنده دلار شده‌اند.

رئیس کانون صرافان ایران پیش‌بینی کرد: روند کاهشی نرخ دلار ادامه‌دار خواهد بود همچنین صادرکنندگان نیز از عرضه دلار صادراتی خود در بازار رسمی استقبال کرده‌اند.

اختلاف چند صد تومانی قیمت دلار در کانال‌های تلگرامی با کف بازار

گزارش های میدانی نشان میدهد که قیمت دلار در کف بازار با آنچه در کانال های تلگرامی پرمخاطب درج می شود، اختلاف ۵۰۰ تومانی دارد.

به گزارش تسنیم، در پی ریزش قیمت ها در بازار طلا و ارز، تعدادی از دلال های اصلی بازار به دلیل فرار از ضررهای سنگین سعی دارند با بالا اعلام کردن قیمت ها در فضای مجازی، مانع از کاهش بیشتر قیمت ها در بازار شوند.

برخی از کانال های تلگرامی با اعضای چند ده هزار نفری برای سومین روز پیاپی اقدام به درج نرخ غیر واقعی از بازار طلا و ارز میکنند؛ مقایسه قیمت های درج شده در این کانال ها با کف بازار نشان میدهد که قیمت دلار در کانالهای تلگرامی حداقل 400-500 تومان گرانتر درج می شود.

نگاهی به وضعیت اعلام قیمت ها در این کانال ها نشان میدهد که از دو روز گذشته تا کنون، شانتاژ گسترده و هماهنگی توسط این کانال های تلگرامی با اعضای چند ده هزار نفری در حال انجام است.

البته تجربه دفعات قبل نیز گواه همین مطلب است چراکه همواره در روزهای پرنوسان بازار، برخی از کانالهای تلگرامی بصورت هماهنگ قیمت های کاذب را درج کرده و با این کار سعی دارند مانع از ادامه روند نزولی قیمت ها در بازار شوند.

تعدادی از فعالان بازار می گویند: «از آنجایی که مخاطب این کانالهای تلگرامی زیاد است، قدرت شانتاژ بالایی هم دارند؛ چون بازار سنگین ریخته یک سری ضرری شدند با کمک شانتاژ کانال های درج نرخ تلگرام میخواهند مال بالاتر خالی کنند.»

مثلا الان که نرخ اعلامی این کانال ها برای دلار 30 هزار و 600 تومان است، دلار در سبزه میدان با 30 هزار و 200 تومان معامله می شود. ضمن اینکه دلار خرد نیز در معاملات خرد 30 هزار تومان قیمت خورده است.

یکی از صراف های بازار ارز در همین ارتباط می گوید: کانال های نرخ دلار در تلگرام طی سه چهار روز گذشته هماهنگ کردند و نرخ ها را بالاتر اعلام می کنند. 4-5 کانال معروف در تلگرام، منبع چک کردن نرخ توسط حدود 80-90٪ کسبه و تجار و بازاری ها هستند و هرکسی بخواهد دلار بخرد یا بفروشد به نرخ های این کانال ها حتما نگاه می کند.

او می گوید: چون افراد عادی به کف سبزه میدان و افشار دسترسی لحظه ای ندارند شانتاژ این باند های تلگرامی جواب میدهد!

به گزارش تسنیم، طبق اعلام دبیرکل کانون صرافان، با افزایش عرضه ارز از سوی صادرکنندگان در بازار متشکل ارزی، قیمت خرید و فروش ارز توافقی از صبح امروز وارد کانال 28 هزار تومان شده است.

این درحالی است که قیمت دلار در بازار آزاد نیز هم اکنون حدود 30 هزار تومان، است؛ فعالان بازار ارز پیش از این بارها گفته بودند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها در روزهای آینده وجود دارد.

صراف‌های عضو بازار متشکل ارزی می گویند: خرید و فروش در بازار به تعادل رسیده است؛ عرضه های ارز نیز بالاست و به تقاضاها پاسخ داده می شود. از صبح امروز میزان عرضه بیشتر از تقاضا بوده است.

فعالان بازار می‌گویند: اقدامات مثبت بانک مرکزی در بازار ارز و افزایش عرضه ارز از سوی صادرکنندگان در بازار موجب شد تا مدار قیمتی در این بازار نزولی شود؛ ضمن اینکه خبرهای مثبت از مذاکرات هسته ای و آغاز مجدد رفت و آمدهای سیاسی این خبر را در بازار مخابره کرده که احتمال کاهش بیشتر قیمت ها در روزهای آینده وجود دارد.

برهمین اساس نیز بر تعداد فروشنده های ارز در بازار افزوده شده است؛ صراف ها می گویند قیمت دلار در صرافی های مجاز بین 29 هزار تا 30 هزار تومان در نوسان است؛ نکته مهم در بازار این است که قیمت دلار در بین دلال های حاشیه خیابان فردوسی نیز در کانال 30 هزار تومان قرار دارد.

گزارش های میدانی از فردوسی همچنین نشان می‌دهد که اکثر صراف ها فروشنده هستند و فعلاً میل به خرید ارز وجود ندارد چراکه به اعتقاد فعالان بازار ارز، قیمت ها در آینده نزدیک بازهم کاهش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها