قیمت سکه | قیمت سکه امروز | جدول قیمت سکه

قیمت سکه افزایش یافت | قیمت سکه 10 تیر 1401

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۱۷۵۶

قیمت سکه امروز 10 تیر 1401 چند؟ قیمت سکه در صورت احیای برجام بیشتر از نرخ دلار کاهش خواهد یافت. افزایش قیمت سکه متاثر از قیمت دلار خواهد بود. حباب قیمت سکه در هفته ای که گذشت چقدر بود؟ افزایش یا کاهش قیمت سکه همواره برای مردم حائز اهمیت بوده است.

به گزارش جام جم آنلاین، امروز (۱۰ تیر ۱۴۰۱ ) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۴۵۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۳۵۰هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۳۰۰هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۱۰۰هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۹۸ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۴۳۲هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  15.400.000
سکه تمام طرح قدیم  14.450.000
نیم سکه بهار آزادی 8.350.000
ربع سکه بهار آزادی 5.300.000
سکه گرمی  3.100.000
اونس جهانی  هزارو 798 دلار و 47 سنت 
طلای ۱۸ عیار  1.432.400

 

پیش بینی قیمت سکه در صورت توافق برجام

عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت سکه امامی نسبت به نرخ دلار ممکن است افت بیشتری را تجربه کند.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت اونس طلا دیروز نسبت به روز دوشنبه ثابت بود اما قیمت سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار بر مدار صعود قرار گرفت. حباب سکه روز گذشته در محدوده ۹ درصد بود و ارزش ذاتی سکه نزدیک ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بدست آمد.

عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای، قیمت سکه امامی نسبت به نرخ دلار ممکن است افت بیشتری را تجربه کند.

به باور این دسته از معامله گران، بازار سکه نسبت به قیمت دلار اطمینان زیادی ندارد و به همین دلیل سعی می کنند بی گدار به آب نزنند.

فعالان بازار سکه می گفتند در صورتی که سکه محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را حفظ کند خبری از افت معنادار جدیدی در بازار نخواهد بود و بازار برای پیش روی در گام اول نیاز دارد که از مقاومت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کند.

3 عامل ریزش قیمت سکه

عده ای از سکه بازان معتقدند در صورتی که امروز قیمت دلار بالا نرود احتمال عقب نشینی سکه به دلیل حباب دو رقمی وجود خواهد داشت و ممکن است فلز زرد رنگ داخلی به سمت ابتدای کانال 15 میلیون تومان حرکت کند.

به گزارش اقتصادنیوز، حباب قیمت سکه همچنان بالا است و ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن فاصله چشمگیری پیدا کرده است. زیاد شدن حباب سکه باعث ترس خریداران فلز گران بهای داخلی شده است. آنها معتقدند در شرایط کنونی احتمال وقوع نوسان غیرمنطقی در بازار سکه وجود دارد.

روز گذشته قیمت دلار پایین آمد؛ از سوی دیگر قیمت سکه رفاه نسبت به قیمت روز پنجشنبه 600 هزار تومان کاهش را تجربه کرد. بازار جهانی طلا هم نوسان محدودی داشت. مجموع این عوامل باعث شد که قیمت سکه امامی نیز ریزش کند و در محدوده 15 میلیون و 400 هزار تومان معامله شود.

عده ای از سکه بازان معتقدند در صورتی که امروز قیمت دلار بالا نرود احتمال عقب نشینی سکه به دلیل حباب دو رقمی وجود خواهد داشت و ممکن است فلز زرد رنگ داخلی به سمت ابتدای کانال 15 میلیون تومان حرکت کند.

با این حال بیشتر تحلیل گران فنی باور دارند تا زمانی که قیمت سکه بالای سطح 14 میلیون و 800 هزار تومان قرار دارد، انتظارات افزایشی به طور معنادار کاهش پیدا نمی کند. این دسته از تحلیلگران باور دارند سکه برای اینکه بتواند بالا برود باید نرخ دلار یکبار دیگر آرایش صعودی به خود بگیرد.

پیش بینی قیمت سکه امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

اقتصاد نیوز نوشت: فلز زرد رنگ داخلی در آخرین روز معاملاتی هفته قبل مسیر رشد را دنبال کرد و بر روی ۱۴ میلیون و ۲۵ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت اونس طلا که در هفته گذشته تا نزدیک مرز ۱۸۰۰ دلار سقوط کرده بود در انتهای هفته قبل جان دوباره گرفت و از مرز یاد شده فاصله گرفت. با پیشروی فلز گران بهای جهانی به سمت هزار و ۸۵۰ دلار ، اندکی از انتظارات کاهشی کاسته شد.

در معاملات پشت خطی قیمت سکه افزایش یافت و به سمت ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان حرکت کرد. این قیمت در مقایسه با روز پنجشنبه بیش از ۱۰۰ هزار تومان رشد کرده بود. از نظر سکه بازان این امر می تواند نشان دهنده روند صعودی قیمت سکه در بازار امروز باشد.

قیمت سکه در سقف

عده ای از معامله گران با توجه به رشد قیمت دلار و قیمت اونس طلا در انتطار افزایش قیمت سکه در بازار امروز هستند اما عده ای دیگر معتقدند که سکه نیاز به اصلاح قیمت دارد.

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه روز گذشته به سقف کانال ۱۵ میلیون نزدیک شد. فلز زرد رنگ داخلی بعد از افزایش قیمت دلار وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد و تا پله هشتم این کانال پیشروی کرد.

قیمت سکه دیروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت اونس طلا هم دیروز به کمک قیمت سکه رفت. قیمت طلای جهانی دیروز در محدوده۱۸۷۲ دلار معامله شد.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر قیمت دلار و طلا

دیشب در معاملات پشت خطی قیمت دلار رشد کرد و طلا هم بر روی قیمت مذکور قرار داشت.

عده ای از معامله گران با توجه به این دو محرک صعودی برای قیمت سکه معتقد بودند که احتمال رشد در بازار همچنان وجود دارد.

از طرفی هم قیمت سکه در بازار بورس کالا به سمت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کرده است.

نزول قیمت سکه در بازار شبانه

با این حال قیمت سکه در معاملات پشت خطی دیشب نسبت به قیمت نقدی روز شنبه نزولی بود.

برخی‌از تحلیلگران بازار سکه معتقد بودند بعد از جهش یکباره قیمت سکه و رسیدن آن به نزدیک سقف کانال ۱۵ میلیون تومان ، احتمالا در بازار امروز این فلز زرد رنگ اصلاح خواهد شد تا مسیر حرکت بعدی خود را تعیین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها