گفتگو با پیرمرد خیری که به جای سفر دوباره حج، ۳زندانی را آزاد کرد

کاری کردم که هم خدا خوشش بیاید و هم بنده‌اش

در حالی‌که برخی در حسرت و رویای مشرف شدن به کعبه و زیارت خانه خدا هستند و سال‌ها انتظار می‌کشند تا شاید روزی جزو مسافران خوشبخت این سفر مبارک شوند، اما یک پیرمرد سخاوتمندانه از حج تمتع خود گذشت و با فروش فیش آن به مبلغ ۶۳میلیون تومان، به ستاد دیه استان یزد مراجعه و سه زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرد.
کد خبر: ۱۳۷۰۶۹۲
نویسنده لیلا حسین‌زاده - گروه حوادث
به گزارش جام جم آنلاین، اصغر مباشر همان خیر یزدی است که ۶۳ میلیون تومان پول خود را بخشید تا سه هموطن در بند را از زندان آزاد کند. او ۷۵ ساله و بازنشسته بانک است.
 
مباشر در گفتگو با جام‌جم در مورد اقدام خداپسندانه خود گفت: «سال ۸۳ یک بار با همسرم به حج تمتع مشرف شدیم و پس از آن دوباره نام‌نویسی‌کردم و سال ۹۵ خدا خواست و دوباره حج تمتع قسمتم شد، اما این‌بار تصمیم گرفتم به جای رفتن به حج، اقدامی انجام دهم که هم خدا خوشش بیاید و هم بنده خدا و برای همین تصمیم گرفتم زندانی آزاد کنم. به ستاد دیه یزد مراجعه کردم و نیتم را گفتم. آن‌ها هم پرونده سه جوان ۳۵، ۲۸ و ۲۱ساله را در اختیارم قرار دادند.
 
در مورد این سه جوان زندانی هم تمام استعلامات انجام شده بود و مشکلی از لحاظ کمک کردن به آن‌ها وجود نداشت و ما هم قبول کردیم. هر سه جوان مثل این‌که مشکل خانوادگی و مالی داشتند و امیدوارم پس از آزادی بتوانیم آن‌ها را در جایی مشغول به کار کرده و همچنین با وساطت، مقدمات آشتی آنان با همسران‌شان را فراهم کنیم.»
 
این تنها اقدام خیرخواهانه خیر یزدی نبود و او در سال ۹۵ هم یک درمانگاه با هزینه خود ساخت. «سال ۹۵ تصمیم گرفتم درمانگاه مخروبه‌ای را در یک زمین دولتی دوباره با هزینه خودم بازسازی کنم. به قیمت الان اگر حساب کنید، معادل شش میلیارد تومان هزینه ساخت چنین درمانگاهی می‌شود. آن زمان همه مصالح ارزان تمام شد، چون قیمت میلگرد ۱۲۰۰ تومان بود و الان ۲۰ هزار تومان شده است. یک کیسه سیمان ۸۰۰۰ تومان بود و حالا کیسه‌ای ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان است. همه چیز بسیار گران شده است. هم من و هم خانواده‌ام از این‌که قدمی برای بهتر شدن زندگی سه انسان و بازگشت مجدد آن‌ها به خانواده‌شان برداشته‌ایم، بسیار خوشحالیم و از نظر شرعی و دینی هم بسیار ثواب دارد.»
 
سید‌مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد درباره جزئیات بیشتر این خبر به جام‌جم گفت: پس از ورود پرونده‌های جرایم غیرعمد به دفتر ستاد دیه، بلافاصله تحقیقات را آغاز کرده و زندانیان غیرعمد را که در حیطه وظایف و اختیارات ما باشد، آزاد می‌کنیم. گاهی اوقات نیز پرونده در اختیار فرد خیر قرار می‌گیرد تا بر اساس نظر و انتخاب خود زندانی آزاد کند. این خیر عزیز یزدی نیز با طیب‌خاطر و شعف‌درونی به ستاد دیه مراجعه و سه جوان زندانی نفقه را با فروش فیش حج تمتع خود آزاد کرد.»
 
وی ادامه داد: «سال گذشته ۱۹۰ زندانی آزاد شد و امسال هم به برکت ماه رمضان، مردم حدود هفت میلیارد تومان به ستاد دیه کمک کردند که مبالغ اهدایی نیز بسته به نیت افراد از هزار تومان تا دو میلیارد تومان متفاوت است.»

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها