رشد ۴۱ درصدی صادرات استان زنجان
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان:

رشد ۴۱ درصدی صادرات استان زنجان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان

صادرات فلفل دلمه ای زنجان به روسیه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:سالیانه 4 هزار و ۵۰۰ تن محصول گلخانه‌ای در استان زنجان تولید می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:سالیانه 4 هزار و ۵۰۰ تن محصول گلخانه‌ای در استان زنجان تولید می شود.
کد خبر: ۱۳۶۹۹۶۷
به گزارش جام جم آنلاین زنجان ؛یوسفی پور گفت : مساحت کل گلخانه‌های استان زنجان ۳۸.۵ هکتار با تولید سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول است .

این مسئول با بیان اینکه بخشی از محصولات تولیدی در گلخانه‌های استان زنجان، صادر می‌شود افزود: بیشترین محصول صادراتی گلخانه‌ای استان شامل فلفل دلمه‌ای است که به کشور روسیه صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه صادرات فلفل تولیدی در گلخانه‌های استان زنجان از طریق گلخانه‌داران استان اصفهان و همدان انجام می‌شود، گفت: به دلیل اینکه این گلخانه‌داران تولید کننده عمده هستند و تعداد و سطح بالایی دارند صرفه اقتصادی برای صادرات محصول وجود دارد، اما در استان زنجان به دلیل اینکه گلخانه‌ها کوچک و میزان تولیدات کم است صادرات مستقیم برای گلخانه‌دار صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین محصولات گلخانه‌ای تولیدی در استان زنجان توت‌فرنگی است، افزود : این محصول صادرات چندانی ندارد و محصول تولیدی زنجان بیشتر در بازار تهران به فروش و مصرف می‌رسد.

یوسفی‌پور با اشاره به اینکه مجتمع گلخانه‌ای وحدت در سطح ۳۵ هکتار به صورت مدرن شیشه‌ای در حال احداث بوده و برنامه‌ریزی برای صادرات کل محصول است، گفت: امسال فاز اول این گلخانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود : مشابه گلخانه مذکور، گلخانه‌ دیگری نیز در سطح ۶۰ هکتار در شهرستان ابهر در حال احداث است و طبق پیش‌بینی‌ها تولیدات این گلخانه که بالغ بر ۱۶ هزار تن خواهد بود صادرات خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها