سخنگوی دولت از دستور رئیس جمهوری به معاون اول برای بررسی درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان در خصوص میزان دریافتی آنان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۹۷۵۰

حقوق بازنشستگان افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان در سال 1401 چقدر اضافه شد؟. افزایش حقوق بازنشستگان چه تاثیری در زندگی آنان دارد؟. حقوق بازنشستگان چند درصد افزایش خواهد یافت؟ حقوق بازنشستگان سال گذشته چقدر بود؟.

سخنگوی دولت از دستور رئیس جمهوری به معاون اول برای بررسی درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان در خصوص میزان دریافتی آنان خبر داد

به گزارش جام جم آنلاین، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«‏در پی درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان محترم درخصوص وضعیت دریافتی خود در سال جاری از رییس جمهور، آیت‌الله رئیسی به معاون اول دستور داد موضوع را با حضور نمایندگان بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی بررسی و پیشنهادات حمایتی خود را ارائه نمایند.»

افزایش حقوق بازنشستگان ابلاغ شد

معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیئت وزیران را درباره افزایش حداقل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان برای اجرا ابلاغ کرد.

دستور رئیسی برای حقوق بازنشستگان | افزایش دوباره حقوق بازنشستگان جدی است؟

هیئت دولت در جلسه چهارم خردادماه امسال و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴، افزایش مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان را تصویب کرد.

بر این اساس از اول فروردین‌ماه امسال، حداقل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه معادل حداقل حقوق موضوع مصوب نوزدهم اسفندماه سال گذشته شورای‌عالی کار خواهد بود و برای سطوح بالاتر از حداقل مستمری همانند بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمولان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری موضوع بند (۴) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه امسال کل کشور افزایش می‌یابد.

برای آن دسته از مشمولان سطوح بالاتر که مجموع دریافتی ماهانه آنها پس از افزایش موضوع این بند کمتر از یکصد میلیون ریال باشد، این افزایش تا سقف مزبور به اضافه شش میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خواهد بود.

همچنین بر اساس این مصوبه، کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد تمام مستمری‌بگیران واجد شرایط همانند بازنشستگان مدیریت خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

دستگاه‌های اجرایی مشمول بند (۴) ماده (۶۸) قانون مصوب جلسه ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ هیئت وزیران در خصوص افزایش حقوق مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان نیز پیش از این مشخص و طی نامه‌ای در هجدهم خردادماه امسال توسط «محمد مخبر» ابلاغ شده بود.

پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از ۲۵ خرداد

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران از پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از ۲۵ خرداد خبر داد و گفت: رقمی که از سوی دولت برای بازنشستگان سایر سطوح در نظر گرفته شده است مورد انتقاد ما قرار دارد.

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آغاز پرداخت حقوق بازنشستگان مربوط به خردادماه، اظهار کرد: حقوق بازنشستگان بر مبنای حروف الفبا آغاز شده است و این روند تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی در ارتباط با واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد، تصریح کرد: همان‌طور که وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است حقوق بازنشستگان از خرداد ماه افزایش پیدا خواهد کرد و بر همین اساس مابه‌التفاوت افزایش حقوق خردادماه به حساب بازنشستگان واریز می‌شود و در ماه‌های تیر و مرداد نیز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه واریز می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر افزایش 57درصدی افزایش پیدا خواهد کرد و این در حالی است که پیش از این قرار بود حقوق بازنشستگان سایر سطوح نیز بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار 38 درصد افزایش پیدا کند که متأسفانه این رقم به 10 درصد کاهش پیدا کرده است و مورد نقد و انتقاد بازنشستگان قرار دارد.

دهقان‌کیا افزود: ما همچنان تأکید بر اجرای مصوبه شورای‌عالی کار جهت افزایش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر و سایر سطوح هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به عدم اجرای مصوبه شورای‌عالی کار و افزایش 38درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح، قرار است فردا جلسه‌ای با حضور رؤسای 31 کانون بازنشستگی برگزار شود و در خصوص عدم اجرای مصوبه شورای‌عالی کار به افزایش 38درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تصمیم‌گیری شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: همچنین قرار است طی روزهای آینده جلسه‌ای را با کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار کنیم چرا که ما همچنان نسبت به عدم اجرای مصوبه شورای‌عالی کار منتقد هستیم.

اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداختی خرداد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت طی هفته‌های اخیر در خصوص اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها دستور کار شلوغی داشته است، گفت: منتظر طرح موضوع افزایش حقوق بازنشستگان در جلسه دولت هستیم و بازنشستگان عزیز کشورمان در خصوص افزایش حقوق و مستمری خود نگرانی نداشته باشند و بزودی پرداخت می‌شود.

اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداختی خردادبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت؛ حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی در خصوص زمان اعمال افزایش مستمری و حقوق بازنشستگان در سال جاری گفت: این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد، اما دولت طی هفته‌های اخیر در خصوص اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها دستور کار شلوغی داشته است و ما منتظر طرح موضوع افزایش حقوق بازنشستگان در جلسه دولت هستیم.

وی تاکید کرد: بازنشستگان عزیز کشورمان در خصوص افزایش حقوق و مستمری خود نگرانی نداشته باشند و بزودی پرداخت خواهد شد.

عبدالملکی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا این افزایش حقوق‌ها در پرداختی خرداد ماه اعمال خواهد شد، اظهار کرد: بعید است تا آن زمان این موضوع تعیین تکلیف نشود، مسلما در روز‌های آتی در جلسه دولت بحث افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان مطرح خواهد شد و امیدواریم در خرداد ماه این افزایش حقوق‌ها اعمال شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ اجرا می شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در توضیح مصوبات امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت : کمیسیون تلفیق تصویب کرد که از محل بند و تبصره ۲ لایحه بودجه همسان سازی بازنشستگان در سال آینده انجام شود.

وی افزود: همچنین مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تبدیل کارانه های پرستاری از سر جمع مالیات سیگار اختصاص پیدا کرد.

زارع اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ مقرر شد مربیان قرآنی تبدیل وضعیت شده که منابع این کار از سر جمع بودجه عمومی تامین می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای دانشجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ برای اشتغال زندانیان حین و بعد از حبس تصویب شد.

زارع همچنین گفت: در اجرای قانون «حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی و اصلاحات و الحاقات بعدی آن»، هیات امنای صندوق توسعه ملی مکلف شد تشریفات قانونی اعطای مجوز تنفس خوراک به طرح های موضوع قانون مذکور که دارای مجوز احداث (موافقت اصولی) از وزارت نفت هستند را به نحوی پیگیری نماید که مجوز تنفس خوراک مزبور حداکثر تا ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ صادر شده و به آنها ابلاغ شود.

وی ادامه داد: در مواردی که صندوق توسعه ملی سهم خود از صادرات نفت خام و میعانات گازی را به صورت حواله نفتی دریافت می کند، مجاز است حواله های مزبور را به عنوان تسهیلات، صرف تأمین منابع مورد نیاز طرح های تولیدی با اولویت طرح های پتروپالایشگاهی نماید و بازپرداخت اصل و فرع این تسهیلات به صورت ارزی خواهد بود. طرح های موضوع قانون مذکور در جز ۱، از زمان شروع عملیات اجرایی طرح های پتروپالایشگاهی، مشمول این حکم می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۶ انتشار یافته: ۲
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
۰
۰
هیچ دستوری نمیخواد فقط مصوبه غیرقانونی را ملغی کنند ایشان که مرد قانونند باید مر قانون رو رعایت کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
۰
۰
من که متوجه نشدم. هی حقوق بازنشستگان ۵۷درصد هی ۳۸و هی یکسان... سال داره تمام میشه ولی هنوز جلسات اضافه شدن بازنشستگان تمام نمی‌شه.حقوق من کم شده‌.. ولی اضاف نشده نشده..
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها