جذابیت «آشپزی با مامان»
گفت‌وگوی «جام‌جم» با دست‌اندرکاران فصل تازه مسابقه شبکه۵ سیما

جذابیت «آشپزی با مامان»

برنامه‌هایی تازه، روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود

دستپخت سیمای خانواده برای ایرانیان

شبکه یک پس از گذشت ماه رمضان و تعطیلات عید فطر برناه‌ةای تازه‌ای را روی آنتن می‌برد. نوید ما برای مخاطبان این شبکه، پخش مسابقات، مستندها و سری جدید برنامه‌های محبوب این شبکه است. مسابقه اتم، مسابقه رزم آوران، مستند - پرتره پورسینا و مستند مازرون از این هفته به‌عنوان برنامه‌های جدید در جدول پخش شبکه یک سیما جانمایی شدند.
کد خبر: ۱۳۶۵۳۰۸

به گزارش جام جم، سری تازه سیمای خانواده، صبح بخیر ایران‌، قسمت‌های جدید مسابقه دستپخت و مسابقه ایران هم مکمل برنامه‌های روتین این شبکه خواهندبود. البته برنامه پایش هم قرار است با فصلی تازه به آنتن برگردد. این برنامه هنوز در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و به زودی در جدول پخش جایی برای خود پیدا می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این برنامه‌ها، خواندن گزارش پیش‌رو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نمایش الگوها و تجربه‌های موفق

«اتم» مخفف الگوها و تجربه‌های موفق است. مستند مسابقه اتم، یک برنامه استعدادیابی نیست، بلکه داشتن دغدغه و پشتکار و نیز تعهد از ویژگی‌های اتم‌هاست. بعضی اتم‌ها نه تنها از فعالیتی که انجام می‌دهند درآمدی کسب نمی‌کنند بلکه در مواردی هزینه‌ها به دوش خودشان است؛ یعنی وجهی از مسؤولیت اجتماعی و از خودگذشتگی هم در کاری که اتم‌ها انجام می‌دهند، وجود دارد. برای اتم‌های برتر، داشتن شرایطی حائز اهمیت است که در داوری‌ها به آن دقت شده و خواهدشد؛ مردمی بودن، خلاقیت و مساله‌محور بودن و قابل تکثیر بودن ایده و الگو از شاخص‌های این برنامه است. فصل نخست اتم در سال گذشته پخش شد و حالا کاوه خداشناس با برنامه‌ای تازه، الگوها و تجربه‌های موفق ایرانیان را مرور می‌کند تا فصل ۱۴۰۰ اتم را به فصل دوم برنامه در سال ۱۴۰۱ وصل کند.اتم به تهیه‌کنندگی سیداحمد موسویان و کارگردانی سیدصادق شهربانویی، کاری از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیماست که پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۲۳ پخش خواهدشد.

«رزم آوران» به میدان آمدند

رزم‌آوران، اولین مسابقه رزمی-زرهی تلویزیونی است که با شیوه‌ای متفاوت و با استفاده از خودروهای جنگی، از جمله تانک و نفربر تولید شده‌است. رقابت گروه‌هایی از جوانان با تجهیزات نظامی مسابقه‌ای ساخته که یکشنبه‌ها‌ و سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه از شبکه یک پخش می‌شود. مسابقه رزم‌آوران محصول صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی است که عباس احمدزاده و مرتضی مقدس، تهیه‌کنندگان و محمد ندیمی و مجتبی‌نکو، کارگردانان این مسابقه جذاب هستند.

مسابقه‌ای برای ایرانیان
سری جدید مسابقه ایران با هدف معرفی هر چه بیشتر ایران به ایرانیان و افزایش اطلاعات عمومی بینندگان در حوزه‌های فرهنگ، جغرافیا، تاریخ، گردشگری، دفاع‌مقدس، مفاخر و دانشمندان و پیشرفت‌ها و توانمندی‌های کشور تولید شده و همه سوالات آن مربوط به ایران است. این مسابقه به تهیه‌کنندگی هاشم رضایت و اجرای سعید شیخ‌زاده کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که شنبه، دوشنبه و چهارشنبه‌ ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

دستپخت جدید شبکه یک
مسابقه دستپخت، فقط یک مسابقه آشپزی نیست. هدف از این برنامه، تقویت ارتباط خانوادگی و معرفی فرهنگ و غذاهای مردم استان‌ها و اقوام مختلف کشور است. نکات آشپزی، تزیین غذا، نظافت، مدیریت انتخاب و تهیه مواد اولیه، صرفه‌جویی در آب و انرژی و تفکیک زباله از دیگر آموزه‌هایی است که در این برنامه به آنها پرداخته می‌شود. سیدوحید حسینی، مجری و تهیه‌کننده این مسابقه است که پنجشنبه‌ و جمعه‌ هر هفته ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

سفر مردمان پارس به «ثریا»
از برنامه‌های دیگری که فصل تازه آن راهی آنتن شبکه یک سیما می‌شود، برنامه تحلیلی ثریاست که با هدف دیده‌بانی پیشرفت کشور و توجه دادن به فرصت‌ها و مزیت‌ها و راه‌های رفع نقاط ضعف و عبور از تهدیدهای بالقوه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و... طراحی شده و از این هفته پخش خواهدشد. ثریا به تهیه‌کنندگی و اجرای محسن مقصودی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.

صبح بخیری دیگر برای ایرانیان
صبح بخیر ایران در سال جدید دستخوش تحولاتی شده‌است. از جمله اضافه‌شدن بخش میز اقتصادی و دانش‌بنیان در هر برنامه با حضور مسؤولان و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، گزارش‌های مردمی، معرفی مشاغل، بخش مستند برداشت محصولات کشاورزی، تا تولید یک تیتراژ پرانرژی و در فضای موسیقی محلی ایرانی، بخش‌هایی است که در این فصل از برنامه، مخاطبان سحرخیز می‌توانند شاهدش باشند. این برنامه را می‌توانید شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۶ صبح ببینید.

سیمایی تازه از خانواده ایرانی
سیمای خانواده، باسابقه‌ترین برنامه خانواده سیماست و در این برنامه در کنار موضوعات هنری و خانه‌داری، مباحثی چون افزایش جمعیت، سلامت خانواده، تربیت فرزندان، معرفی کتاب و بازخوانی راه و رسم قهرمانان کشور از جمله شهدا، جانبازان و ایثارگران در کنار دیگر موضوعات مختلف مرتبط با خانواده در فضایی صمیمی و با حضور ترکیبی از مجریان جوان و مجری‌های نام‌آشنا به مخاطبان ارائه می‌شود. برنامه سیمای خانواده هر روز ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه روی آنتن می‌رود.

پایشی‌ها به گوش
یکی از برنامه‌های پرمخاطب شبکه یک سیما پایش است که حالا خبر آمده سری تازه آن روی آنتن می‌رود. البته این برنامه هنوز در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و به زودی با تغییراتی از جمله در حوزه مطالبه‌گری در حوزه اقتصاد کلان و شعار سال، تولید و پخش خواهدشد.

نوشین مجلسی - گرده رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها