سفیده‌ و زرده تخم‌مرغ وعده‌ای کامل از ویتامین‌های مهم، چربی‌های سالم، کمی مواد معدنی و سایر مواد مغذی برای شما به همراه دارد، به همین راحتی، بسته‌ای کامل اما کم کالری.
کد خبر: ۱۳۶۳۷۱۱
به گزارش جام جم آنلاین، هفت دلیل برای اینکه تخم‌مرغ را به منوی غذای خودتان برگردانید، عبارتند از:

بهبود سریع حالات روحی با مصرف تخم مرغخواص تخم مرغ برای بدن

تخم مرغ حاوی ترکیب مفیدی از اسید‌های چرب امگا ۳، روی، ویتامین‌های B و ید می‌باشد. مواد مغذیی که اگر با هم کار کنند با خستگی مبارزه کرده و حالات بد را بهبود می‌بخشند.

تخم مرغ برای تغذیه سیستم عضلانی

تخم‌مرغ‌ها یکی از بهترین منابع غذایی طبیعی هستند، بسته‌ای از پروتئین محافظ عضله در یک غذای کم کالری. ویتامین B۱۲ در تخم‌مرغ‌ها همچنین به انقباض عضله‌ها کمک می‌کند.

نکته: فریب کلمه طبیعی روی بسته‌بندی تخم‌مرغ را نخورید. تخم‌مرغ‌های طبیعی می‌توانند از مرغ‌هایی که با آنتی‌بیوتیک تغذیه شده‌اند و یا تغذیه آن‌ها به‌طور ژنتیکی مهندسی شده باشند، بوجود آمده باشند، دو چیزی که در تخم‌مرغ‌های ارگانیک ممنوع است.

محافظت در برابر سرطان با تخم مرغ

بر اساس مطالعه‌ای جدید، زنانی که میزان بیشتری کولین می‌خورند، ماده‌ی مغذی موجود در تخم‌مرغ‌ها، ۲۴٪ کمتر با احتمال ابتلا به سرطان سینه مواجهند. یک تخم‌مرغ بزرگ حدود ۳۰٪ کولین مجاز توصیه شده را در خود جای داده است.

نکته: بیشتر کولین در زرده‌ی تخم‌مرغ متمرکز شده است، پس مطمئن باشید که همه تخم‌مرغ را در املتتان داشته باشید.

تخم مرغ، غذای مغز

کولین موجود در تخم‌مرغ‌ها کمک می‌کند که حافظه‌ای هوشیارتری داشته باشید، در عین حال میزان استیل کولین را افزایش می‌دهد، یک ناقل عصبی که به مغز شما کمک می‌کند که اطلاعات را بهتر به خاطر سپرده و به یاد آورید.

همچنین تخم‌مرغ‌هایی که از مرغ‌های علفزار ند مقدار اسید‌های چرب امگا-۳ بیشتری دارد که به قوی‌تر کردن مغزتان کمک می‌کند.

تخم‌مرغ‌هایی که از مرغ‌های چمنزارند، سرشار از ویتامین E می‌باشند، دانشمندان بر این باورند که آن‌ها می‌توانند از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری کنند.

خواص تخم مرغ برای حفظ بینایی

تخم‌مرغ‌ها منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به پیشگیری از فساد قرنیه و آب مروارید کمک می‌کند.

نکته: برای یک خوراک محافظ چشم قدرتمندتر، کلم پیچ و اسفناج غنی از آنتی‌اکسیدان را با املتتان مخلوط کنید.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها