شهردار کرمان شرط گذاشت؛

اجرای تقاطع شهید حاج یونس زنگی‌آبادی منوط به تکمیل مطالعات است

شهردار کرمان،مطالعات پروژه تقاطع شهید حاج یونس زنگی‌آبادی(شرف‌آباد) را ناکافی دانست وگفت:اجرای این تقاطع منوط به تکمیل مطالعات آن است
کد خبر: ۱۳۶۳۶۰۱
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سعید شعرباف،در نشست علنی کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان که به‌منظور بررسی تقاطع شهید حاج یونس زنگی‌آبادی(شرف‌آباد) و با حضور چند تن از کارشناسان و اساتید دانشگاه در رشته‌های معماری شهرسازی و حمل‌ونقل و ترافیک،در محل ساختمان شورا برگزار شد،ضمن تشکر از شورا به‌خاطر برگزاری این جلسه‌،گفت:در این زمینه نظر اعضای شورا برای ما مطاع است،اما تا زمانی که به این یقین نرسیم که مطالعات کامل است،هزینه نخواهیم کرد.

وی افزود:امیدوارم این فرایند در مورد سایر پروژه‌های شهری هم ادامه پیدا کند.
 
شعرباف تصریح کرد:در مورد تقاطع‌های غیرهم‌سطح در کرمان یک موضوع غیرفنی وجود دارد و آن هم این است که یک پل‌ساز خوب در کنار شهرداری بوده که به‌صورت تهاتری،تقاطع غیرهم‌سطح می‌سازد و این مسئله باعث شده درواقع برای یک دکمه کت بدوزند.

شهردار کرمان ادامه داد:این موضوعی است که به لحاظ پرستیژ اجتماعی و شأنیت برای شهرداران مهم است و همه شهرداران را برای ساخت تقاطع غیرهم‌سطح وسوسه می‌کند.

شعرباف،خاطرنشان کرد:خیلی اوقات دلایل ساخت تقاطع‌های غیر هم‌سطح را نباید در موضوعات فنی جست‌وجو کرد؛حداقل در کرمان خاستگاه دیگری داشته است.

وی با اشاره به اینکه درخصوص تقاطع شهید حاج یونس زنگی‌آبادی(شرف‌آباد)،به یک تصمیم‌گیری چندمعیاره نیاز داریم،یادآور شد:در موضوعات مطرح‌شده،مرتب از معیارها و گزینه‌های جدید بحث می‌شود،الان هم گزینه‌ها و هم معیارها فراتر از نکاتی است که مشاور بررسی کرده است؛در حالی‌که به‌راحتی می‌توانستیم کار چندمعیاره‌ای انجام دهیم.

شهردار کرمان،با اشاره به معیار تبعات اجتماعی،افزود:خیلی از نکاتی که مطرح می‌شود،مطالعات تابع سفر مبدأ و مقصد است که در دنیا وجود دارد و می‌توانست در مطالعات گنجانده شود.

شعرباف،با اشاره به اهمیت مطالعات اقتصادی و تملک‌ها برای خیابان ۲۴ آذرو اثرات شهرسازی اجتماعی،خاطرنشان کرد:این مجموعه دیگر کمربندی نیست،یک بزرگراه است و چه بخواهیم یا نه،دارد آرام‌آرام در این شهر، نقش اجتماعی بازی می‌کند.

وی افزود:در بزرگراه شمالی شهر کرمان،در دوره گذشته پارک اجرا شده،این یعنی فضای اجتماعی دیده شده و باید در طرح‌هایی که برای این نقطه طراحی می‌شود،این نکته را لحاظ کنیم.

شهردار کرمان درخصوص نواقص مطالعاتی طرح،بیان کرد:گزینه‌ها کامل نیست؛امروز مطرح می‌شود ورودی بلوار جهاد را حذف کنیم؛چند گزینه شبیه‌سازی نشده؛گزینه‌های عدم اجرا تا دو سال آینده و ارائه جایگزین ترافیکی،دیده نشده و اگر این معیارها به‌روز شود، می‌توانیم تصمیم درستی بگیریم.

شعرباف،تصریح کرد:اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید حاج یونس زنگی‌آبادی،۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با این رقم می‌شود کل ناوگان اتوبوسرانی کرمان را نوسازی کرد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در مطالعات طرح جامع ترافیک نیامده و داده‌های آن مربوط به سال‌های ۹۳ و ۹۵ است،افزود:منابع نامحدودی نداریم و اجرای چنین پروژه‌ای باید در کنار سایر موضوعات ترافیکی شهر اولویت‌بندی شود.

شهردار کرمان،با بیان اینکه میزان داده‌ای که امروز مطرح می شود، برای ساخت پروژه‌ای با این حجم هزینه،کفایت نمی‌کند،یادآور شد:نظر اعضای شورا برای ما مطاع است،اما تا زمانی که به این اتقان نرسیم که مطالعات کامل است، هزینه نخواهیم کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها