مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح عملکرد 3ساله مجلس هفتم با تاکید بر این که مجلس همراه دولت ، مجلسی نیست که چشم بسته هر چه را که به ذهن دولت رسید، تصویب کند، گفت : در سال آخر تلاش می کنیم وحدت مجلس و دولت بیشتر شود.
کد خبر: ۱۳۶۲۰۵

غلامعلی حدادعادل که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2سیما حضور یافته و به سوالات مجریان این برنامه پاسخ داد، افزود: ما به مردم قول داده بودیم مجلسی بدون غوغا و جنجال داشته باشیم ؛ مجلسی که وقتی مردم مذاکرات آن را از رادیو گوش می کنند، دلهره پیدا نکنند، برای همین در 3سال گذشته مجلس تنش و ستیز ندیده است . حدادعادل همچنین در خصوص مصوبات مجلس در 3سال گذشته گفت : مجلس در تصویب لوایح سعی کرده است تا جهتگیری عمومی را رفع مشکلات مردم و مسائل معیشتی آنان قرار دهد.وی در پاسخ به این پرسش که بیش از 22 درصد طرحها و لوایح مصوبه مجلس اقتصادی است ، آیا می توانیم نتیجه بگیریم که مجلس هفتم ، مجلسی با رویکرد اقتصادی بوده است ، افزود: بله گفتمان حاکم بر مجلس هفتم گفتمان رفع مشکلات مردم است که در راس آنها مسائل معیشتی مردم بود.

رابطه مجلس و دولت اصولگرا

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رابطه مجلس و دولت اصولگرا نیز خاطرنشان کرد: این به معنای آن نیست که هر چه دولت به مجلس تقدیم کند، مجلس آن را تصویب کند، دولت هم چنین توقعی ندارد، مجلس در عین این که می خواهد از دولت پشتیبانی کند، با کارشناسی به طرحها و لوایح نظر می دهد و پشتیبانی مجلس از دولت به معنای این نیست که دولت هر کسی را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کرد، مجلس به آن رای دهد ، مجلس از اختیار خود استفاده می کند و ممکن است به شخصی رای ندهد.

تکلیف بنزین روشن می شود

وی در خصوص تکلیف بنزین و آیا این که بنزین امسال به سرو سامان خواهد رسید یا نه ، با تاکید بر این که سهمیه بندی اجرایی خواهد شد، خطاب به مردم متذکر شد: این اصرار مجلس در قضیه بنزین یکی از مظاهر اصولگرایی است اگر بنا بود اصولگرا نباشیم ، نباید این بحث بنزین را در سال پایانی مجلس مطرح می کردیم .رئیس قوه مقننه در پاسخ به این پرسش که چرا در کنار سهمیه بندی بنزین ، نرخ آزاد اعلام نمی کنید، گفت : اشکال این است که اگر بخواهیم یکباره قیمت بنزین را از 80تومان به 400تومان افزایش دهیم ، مطمئنا آثار تورمی زیادی به همراه خواهد داشت.

مجلس ، پادگان نیست

رئیس مجلس در پاسخ به این پرسش که لابی ها و فشارهای پشت پرده در تصمیمات نمایندگان در رد یا تصویب طرح یا لایحه ای چقدر تاثیرگذارند، خاطرنشان کرد: این طور نیست که کسی از بیرون تصمیم بگیرد و این تصمیم به هیات رئیسه ابلاغ شود و هیات رئیسه به نمایندگان دستور دهد. اینجا پادگان نیست ؛ عده ای وقتی نظرشان تامین نمی شود، از این صحبت ها می کنند.وی افزود: اطمینان می دهم این طور نیست که در مجلس اتاق پشت پرده ای باشد و سرنوشت مجلس را در دست بگیرد. بسیاری از اوقات نمایندگان موضوع را به مصلحت نمی دانند و در فراکسیون ها بررسی می کنند که فلان اقدام در شرایط کنونی به مصلحت نیست .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها