تبلیغات ویدئویی مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟

واقعیت این است که تماشای ویدئو برای مردم نه‌تنها سرگرم‌کننده است، بلکه آسان‌ترین روش را برای درگیرکردن فکر و ذهنشان در اختیار هر کسب‌وکاری می‌گذارد. طبق آمار 72 درصد مخاطبان ترجیح می‌دهند که از طریق ویدیو درباره محصول یا خدمتی آموزش ببینند. این به معنای اعلام آمادگی آن‌ها برای دریافت پیام برند شماست.
کد خبر: ۱۳۶۱۷۱۱
 
تبلیغات ویدئویی مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟
 
ویدئوها این قدرت را دارند که در یک زمان از دریچه چشم و گوش انسان به مغز او نفوذ کنند و فکر و ذهنش را در کنترل خود بگیرند. بازاریابان امروزی نیز با علم به این موضوع می‌توانند به ابزاری قدرتمند برای تبلیغ دست بیابند. البته نباید فراموش کنید که هر ویدئویی تأثیری که به دنبالش هستید را نخواهد داشت. این روزها ویدئوهای باکیفیت فراوانی در دنیای آنلاین وجود دارند که کار را برای دیگران سخت می‌کنند.

با دانستن چنین مواردی، اینکه چطور تبلیغات ویدئویی به‌روشی مؤثر در کسب‌وکارها عمل می‌کند، از موضوعاتی است که جای صحبت دارد. اگر شما نیز به چنین موضوعی علاقه دارید، با ما همراه شوید تا در این مبحث تبلیغات ویدئویی را در کنار مزایا و معایبشان، دلایل اهمیت و نحوه اجرای آن‌ها بررسی کنیم.


تبلیغات ویدئویی چیست؟


به زبان ساده ویدئوهای تبلیغی، محتواهایی در پلتفرم‌های آنلاین هستند که در قالب فیلم، وظیفه تبلیغات را برعهده دارند. مخاطبان آنلاین تبلیغات ویدئویی را بیشتر می‌پسندند و چون جنبه سرگرمی دارد، بیشتر تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند.

با این تفاسیر و از آنجا که مخاطبان، خود برای استفاده از این نوع تبلیغ رغبت نشان می‌دهند، بازاریابان زُبده این نوع محتواهای تبلیغاتی را از دست نمی‌دهند؛ اما اشباع دنیای آنلاین از انواع ویدئوها، این روند را کمی سخت می‌کند. کیفیت پایین گروهی از ویدئوها به نارضایتی افراد منجر می‌شود و از طرف دیگر افزایش تعداد این فیلم‌ها آن‌ها را از شرایط موجود شاکی می‌کند. چنین عکس‌العمل‌هایی به‌مرور از محبوبیت برندها می‌کاهد.

بنابراین در صورت ارزشمندی و مرتبط‌بودن این نوع از تبلیغات در نگاه مخاطب، موفقیت شما در بازاریابی ویدئویی‌تان تا حدودی تضمین می‌شود. همچنین به‌کارگیری نکاتی چون اجازه از مخاطب برای نمایش ویدئو و ساختن محتواهایی که فقط جنبه تبلیغاتی نداشته باشند نیز برای بهبود اوضاع مؤثر است. 
 

تبلیغات ویدئویی مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟


مزایا و معایب تبلیغات ویدئویی نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی

 

با پخش ویدئوهای تبلیغی می‌توانید به برند خود در دیده‌شدن کمک کنید؛ به این ترتیب نه‌تنها برند بلکه پیام، خدمات و محصولات برند نیز در نگاه مخاطب ظاهر می‌شوند. در کنار این روش استفاده از راه‌های دیگر برای تبلیغات و بهتر دیده‌شدن ویدئوی شما از اصول اساسی است.  

البته هیچ‌گاه پس از اجرای یک روش تبلیغی نمی‌توان میزان دقیق تاثیرگذاری آن را برای برندی سنجید؛ ولی با دانستن مزایا، معایب، روش اجرای آن طبق اصول و بر اساس برنامه‌ریزی می‌توانید تا حدودی نتیجه را بررسی کنید. پس از این مراحل متوجه خواهید شد که آیا بازگشت سرمایه از طریق تبلیغات ویدئویی در برند شما اتفاق می‌افتد یا اینکه باید روش‌های دیگری در پیش گرفت؟


مزایای تبلیغات ویدئویی


تبلیغات ویدیویی یکی از انواع پراستفاده تبلیغات هستند که می‌توانند تاثیرات مثبت زیادی را به همراه داشته باشند. در ادامه نگاهی کوتاه به چند مورد از این مزایا خواهیم داشت:

1.        ویدئوها مخاطب‌پسند هستند. همانطور که ذکر کردیم، ویدئوها برای مخاطبان جنبه تفریحی دارند. این اتفاق دقیقا می‌تواند در حکم اهرمی کمکی برای بازاریابان عمل ‌کند.

2.        ویدئوها به برند شما شخصیت می‌دهند. مخاطبان با دیدن ویدئوهای متحرک و زنده به‌جای تصویری مرده و بدون حرکت، با شما و برندتان ارتباط برقرار می‌کنند.

3.        ویدئوها ابزارهایی قدرتمند هستند. ویدئوهای باکیفیت این قدرت را دارند که مخاطبان را به همراهان دائمی برندتان تبدیل کنند. مخاطبان همیشگی خود در حکم مبلغان برند هستند و می‌توانند باعث ثبات و برزبان‌افتادن نامتان شوند.

4.        ویدئوها تاثیرگذاری عمیقی دارند. با تبلیغات ویدئویی آنچه می‌خواهید را در قالب آنچه مخاطب دوست دارد به او می‌دهید. شما پیامی را با مخاطب به اشتراک می‌گذارید که به‌طرز ناباورانه‌ای در حین برقراری ارتباط دیداری و شنیداری با او در ذهنش می‌ماند.

5.        ویدئوها به‌ اشتراک‌ گذاشته می‌شوند. طبق آمار، افراد بیشتر از هر نوع محتوایی، ویدئوها را به اشتراک می‌گذارند. این اتفاق به شما کمک می‌کند تا بدون پرداخت هزینه‌ای اضافه به افراد بیشتری معرفی شوید.


معایب تبلیغات ویدئویی


تبلیغات از نوع ویدیو هم مانند هر مفهوم دیگری در کنار مزایا، معایبی هم دارد. البته ویژگی مثبتی که می‌توان در این معایب درنظر گرفت این است که با کمی دقت و وسواس می‌توانید معایب را به کمترین میزان خود برسانید.
 

تبلیغات ویدئویی مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟


تمام ویدئوها امکان موفقیت ندارند


در میان این دنیای وسیع ارتباطات، به‌طور واضح انتظار می‌رود که هر فیلمی دیده نشود. به این مورد اگر ارزان و ساده‌شدن ساخت ویدئو را نیز بیفزایید، متوجه حجم فراوانی از انواع فیلم‌ها می‌شوید که دوروبرتان را پر کرده‌اند. با این تفاسیر درنظرگرفتن کیفیت در ساخت فیلم و تبلیغات کمکی، از تأثیری اساسی برخوردار است. شما از این طریق می‌توانید قدرت برتر میدان شوید و ویدیویی باشید که دیده می‌شود.


ویدئوها هزینه تولیدی بیشتر از روش‌های تبلیغی دیگر دارند


درست است که هزینه و زمانی که صرف تولید ویدئو می‌شود به نسبت قبل کاهش یافته؛ اما همچنان از تولید سایر روش‌های تبلیغات چون ایمیل یا بنر هزینه بیشتری می‌برد.  


ویدئوهای تبلیغاتی همچنان تبلیغ هستند


ویدئوهایی که کاملاً تبلیغاتی هستند و هیچ محتویات دیگری مثل آموزش را در خود جای نداده‌اند، کمتر مخاطب را به دیدن تشویق می‌کنند. طبق آمار بیش از 50 درصد افراد از دیدن ویدئوهای تبلیغاتی خودداری می‌کنند.


دلایل اهمیت تبلیغات ویدیویی


فوایدی که از ویدئوهای تبلیغاتی ذکر کردیم، خود به‌تنهایی عللی اساسی برای نشان‌دادن اهمیت آن‌ها هستند؛ اما آنچه در نهایت از چنین روشی عایدتان می‌شود، بیش از این فواید است. فروش بیشتر محصولات، ارائه بیشر خدمات و در کل رسیدن به هدف برند از مهم‌ترین دلایلی است که این نوع تبلیغات را ارزشمند می‌کند.

شما به‌راحتی مفاهیم دلخواهتان را به افراد انتقال می‌دهید و به آن‌ها می‌آموزید که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند. این ویدئوها در موبایل، در دسترس‌ترین ابزار الکترونیکی این روزها، به‌راحتی به دست همه می‌رسد و نتیجه‌ای عالی چون بازگشت سرمایه و پول را نصیبتان می‌کند.


نکات اجرای کمپین تبلیغات ویدیویی


کمپین‌های تبلیغاتی، از فعالیت‌های مختلف تبلیغاتی ساخته می‌شوند که به‌صورت همزمان و یکپارچه، پیام برندتان را به مخاطبان هدف می‌رسانند. هر برند با بازاریابی و تبلیغات، خود را از دیگران متمایز‌ می‌کند؛ اما برندی خواهد درخشید که  قوانین و فوت‌وفن‌های اجرای کمپین تبلیغاتی را رعایت کند. اجرای این برنامه برای انجام کمپین مناسب به نظر می‌رسد.

· امکانات، محصولات و خدماتی که قرار است در کمپین به کار بگیرید را بررسی کنید. فراموش نکنید که آنچه درباره‌اش صحبت می‌کنید، باید انجام شود.

· مخاطبان هدف برندتان را بشناسید و از علایق و خواسته‌های آن‌ها آگاه شوید. با این اوصاف متوجه خواهید شد که چه چیزهایی نیاز دارند.

· با تعیین اهداف کمپین خود روند کار مشخص می‌شود. افزایش فروش محصول و خدمات، برندسازی، افزایش آگاهی از برند و معرفی محصول جدید، نمونه‌ای از این اهداف هستند.

 کلام آخر

با تعیین مراحلی که ذکر شد آماده انجام کمپین هستید. برای انجام تبلیغات نیز، استفاده از مجموعه‌ای چون یکتانت، روال کار را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. در یکتانت امکان انجام انواع مختلف تبلیغ وجود دارد و کارشناسان مرکز روال کار را به‌درستی و با الگوی مناسب برند شما جلو می‌برند. این راه برای بسیاری از افراد پرمشغله یا افرادی که هنوز به روند کار آشنایی کامل ندارند، از آسان‌ترین راه‌هاست.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها