وزیر راه و شهرسازی گفت: سال ۱۴۰۱، سال عملیات و اجرای طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل و مسکن خواهد بود که مراحل اولیه آن در سال جاری آغاز شده است.
کد خبر: ۱۳۵۹۱۴۹
به گزارش جام جم آنلاین، «رستم قاسمی» در جلسه شورای معاونان، پس از دریافت گزارش عملکرد حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: هنگام تغییر دولت‌ها توقف چند ماهه در مسیر تغییر و تحولات، ایجاد می‌شود، اما امروز شاهدیم که همه معاونان تلاش و همت خود را برای پیشرفت نظام و کشور در آغاز به کار دولت سیزدهم انجام دادند.

وی با اشاره به مسئولیت مهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: اکنون بیش از ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد و عملیات ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی جدید نیز در سال آینده آغاز خواهد شد که این رقم با توجه به اقدامات استان‌ها دور از دسترس نیست.

قاسمی با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن گفت: مباحث مهمی مانند امور بانکی، الحاقات زمین، تغییر کاربری‌های زمین و ایجاد بانک زمین با همراهی سازمان ملی زمین و مسکن حل و فصل شده است.

وی با بیان اینکه طبق اطلاعات بانک زمین ۴۰ هزار پرونده در حوزه زمین وجود دارد که ارزش برخی از مبالغ قابل توجه هست، خاطرنشان کرد: موضوعاتی مثل قانون منع فروش زمین نیز که سال‌ها مانع دستیابی به منابع جدید بود، برطرف شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل اظهار داشت: در سال جاری گام‌های مهمی در این حوزه برداشته شد و پیشرفت‌های خوبی به دست آمد، اما مراحل اصلی باقی مانده و در سال ۱۴۰۱ شاهد بُعد عملیاتی و اجرایی طرح‌ها خواهیم بود.

قاسمی درباره اقدامات انجام شده برای نوروز ۱۴۰۱ و ایمن‌سازی سفر‌ها تصریح کرد: ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات مهم‌ترین مسئله سفر‌های نوروزی است و همه نهاد‌ها به ویژه حوزه راهداری باید برای اجرای آن تلاش کنند.

با متخلفان و گران‌فروشان برخورد جدی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت‌های نوروزی گفت: در برخورد با متخلفان در گرانفروشی و خدمات‌دهی به مسافران نوروزی هیچ رحمی نخواهیم کرد.

قاسمی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مناسب و روحیه خدمت‌گزاری به مردم خاطرنشان کرد: همه انتظارات مردم در موضوعات اجرایی و عملیاتی نیست بلکه بخشی از انتظارات، شیوه مناسب پاسخگویی و برخورد است بنابراین نگاه بالا به پایین در نحوه پاسخگویی برخی ایرلاین‌ها باید تغییر کند و همه، مردم را رئیس خود بدانند و پاسخگو باشند.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه‌های زیرساخت اشاره کرد و گفت: برای این بخش ۲ صندوق در حمل و نقل و مسکن ایجاد شده است که می‌تواند پشتوانه‌ای برای وزارت راه و شهرسازی باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی در ۲ حوزه مسکن و حمل و نقل، سنگین، اما شدنی است، گفت: برای اجرایی کردن طرح‌های بزرگ این ۲ حوزه به روحیه عملیاتی نیاز داریم و باید بوروکراسی و مراحل اداری زمان‌بر را حذف کنیم.

قاسمی با بیان اینکه ثروت در اختیار وزارت راه و شهرسازی زیاد است، افزود: باید با استفاده از این ثروت در اختیار با کسب مجوز‌ها و مصوبات لازم قانونی و با مولدسازی، زیرساخت‌های حمل ونقل از جمله آزادراه و بزرگراه را توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: پیشرفت فقط ۵۰ درصد کل آزادراه تهران- شمال پس از گذشت ده‌ها سال، نتیجه بسیار نامطلوبی است و تکمیل کل این طرح همچنین رفع نقاط پرحادثه باید تسریع شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول اساسی در روال اداری گفت: اجرای تصمیمات امروز فقط به یک اراده و پشتیبان قوی نیاز دارد و باید سیستم اداری وزارت راه و شهرسازی را متحول کنیم.

قاسمی مسکن و حمل و نقل را ۲ بال اساسی وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: اقدامات مهم در حوزه مسکن به عنوان پیشران اقتصاد کشور با وجود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی، ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع ودیعه و ۵۰ هزار میلیارد تومان قرض‌الحسنه برای بازآفرینی قطعا شدنی است.

وی از سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تحول در حوزه مسکن و حمل و نقل یاد کرد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها