«مشاور» شبکه جهانی جام‌جم بررسی می‌کند:

برنامه‌ها و حمایت‌های مجلس برای ایرانیان خارج از کشور چیست

نشست مدیر شبکه جهانی جام‌جم با جمعی از شاعران ایران و سایر کشورهای فارسی‌زبان، در محل سالن جلسات شبکه برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۵۸۳۴۱

به گزارش جام‌جم، در ابتدای این نشست که قزوه، رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان نیز حضور داشت، دکتر ملکی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: شعر و ادبیات و قدرت مسحورکننده آن یکی از ارکان اصلی تمدن ایران محسوب می‌شود. از این رو شعر را می‌توان شناسنامه ملی، تاریخی و فرهنگی ایران دانست.

مدیر شبکه جهانی جام‌جم دوری حدود ۷ تا ۱۰ میلیون ایرانی خارج کشور از وطن را یکی از مهم‌ترین عوامل بیگانه‌شدن بخشی از این هموطنان با هویت و نیز شعر و ادبیات و زبان فارسی دانست و افزود: همواره یکی از دغدغه‌های شبکه جهانی جام‌جم، پیوند میان ایرانیان و فارسی‌زبانان خارج از کشور با ایرانیان داخل کشور بوده است. شبکه جهانی جام‌جم در پی آن است تا کسانی را که در حوزه تمدن زبان فارسی هستند و شعر و ادبیات ایران را چون مرواریدی گرانبها دوست دارند، گرد هم آورده و از تولیدات و آفرینش‌های شاعران استفاده نماید.

دکتر ملکی در ادامه افزود: متاسفانه در کشور ما ایرانیانی که مهاجرت کرده‌اند هیچ‌گونه پیوندی با فرهنگ و هویت خود نداشته و نسل سوم و چهارم ایرانیان خارج کشور با مشاهیر علم‌وادب کشورمان آشنایی چندانی ندارند. آنها نه‌تنها شعر معاصر را نمی‌شناسند بلکه هیچ آشنایی هم با شعر بعد از انقلاب ندارند. این در حالی است که در کشور ما رهبر فرزانه انقلاب با دیدارهای مکرر خود با شعرا، اهمیت شعر به‌عنوان «معجزه آفرینش» را بارها متذکر شده‌اند.

در ادامه قزوه، رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان، ضمن تشکر و قدردانی بابت برگزاری این نشست، بر مستمر بودن این جلسات تاکید کرده و گفت: متاسفانه با این‌که شعر هنر اول ما است اما سازمان به نوعی از پرداخت به این مقوله غافل مانده است. از این رو ما تلاش داریم توجه به حوزه شعر و ادبیات را در شبکه‌های مختلف گسترش دهیم. این هدف با همت شبکه جام‌جم و تشکیل این جلسه آغاز شده و امیدواریم در مراحل بعدی در شبکه‌های دیگر نیز چنین نشست‌هایی برگزار شود.

وی افزود: برای بار نخست است که در حکم رئیس محترم سازمان، در کنار مرکز موسیقی به شعر و سرود هم اشاره شده است که این نشان از اهمیت و جایگاه شعر و سرود در دوره کنونی سازمان داشته و حاکی از توجه ویژه جناب دکتر جبلی به این موضوع است.

قزوه در ادامه تاکید کرد: ما تیم شعر و شاعری تشکیل داده و کار با شاعران را آغاز کرده‌ایم و از برگزاری این جلسات استقبال می‌کنیم. وقتی ایرانیان خارج از کشور متوجه اهمیت شعر و شاعری در رسانه شوند، آنها نیز در تولیدات مرتبط با شعر و ادبیات مشارکت خواهند داشت.

گروه رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها