در شلوغی کاری روزهای پایانی سال، درگذشت ناگهانی هنرمندی دیگر کام همگان را تلخ کرد. زنده‌یاد علیرضا غفاری، مجری و گوینده رادیو و تلویزیون که خبر درگذشت او شامگاه پنجشنبه‌شب گذشته رسانه‌ای شد؛ غم بزرگی برای خانواده، دوستان و همکارانش در آستانه سال نو است. او سال‌ها برنامه‌های مختلفی را در رادیو و تلویزیون اجرا می‌کرد و مدیر روابط‌عمومی نهادهای مختلفی بوده است. وی همچنین نویسنده کتاب‌های مختلفی بود، این اواخر هم به عنوان کارشناس برنامه «سینمایش» هر شب مهمان مخاطبان شبکه نمایش بود.
کد خبر: ۱۳۵۸۳۳۵

به گزارش جام جم، احمدرضا صدر، مدیر روابط‌عمومی معاونت صدا در این‌باره می‌گوید: «آقای غفاری گوینده شیفت پنجشنبه‌های رادیو پیام بود که قرار بود به رادیو بیاید، اما متاسفانه حادثه‌ای برایش پیش آمد و در اثر سکته قلبی جزو یادگارهای رادیو شد.»

مسعود نجفی، تهیه‌کننده برنامه سینمایش که آخرین حضور این هنرمند در تلویزیون بود، درباره رفاقت با زنده‌یاد غفاری و همکاری‌اش در این برنامه، به جام‌جم می‌گوید: «با مرحوم غفاری تقریبا از دوران نوجوانی که اوج علاقه‌ام به سینما بود، در اکران‌هایی که مجله گزارش فیلم ماهانه برگزار می‌کرد، آشنا شدم. یعنی این مجله پیش از اکران، فیلم‌ها را به نمایش درمی‌آورد و نشست‌هایی برای‌ فیلم‌ها برگزار می‌کرد که مجری نشست‌ها آقای غفاری بود.»

وی ادامه می‌دهد: «من از همان روزها با زنده‌یاد غفاری آشنا شدم و به اجرا و صدایش خیلی علاقه داشتم. زمانی که در جشنواره فیلم فجر مسوولیت داشتم، ایشان هر سال به عنوان منتقد حضور پیدا می‌کرد و با هم مراوده‌ای داشتیم.تا این‌که سال گذشته پیشنهاد برپایی اجرای نشست‌ها را به ایشان دادم و قرار شد یکی از سه مجری نشست‌های فیلم فجر باشد. روزهایی که اجرا برعهده او بود، بسیار دقیق پیش می‌رفت، از قبل درباره فیلم مطالعه می‌کرد و نشست‌ها را خیلی حرفه‌ای اجرا می‌کرد.»

نجفی می‌افزاید: «یکی از روزهای نشست ما که همزمان با فوت علی انصاریان شد، نشست فیلم «مصلحت» بود و قبلش ایشان از زنده‌یاد علی انصاریان یادی کرد و کلیپی از انصاریان پخش شد که خیلی اجرای ماندگاری بود. چون هر بار که همدیگر را می‌دیدیم، یاد آن اجرا که خیلی هم بازخورد داشت، می‌افتادیم.

وی درباره همکاری‌اش با زنده‌یاد غفاری در برنامه سینمایش که بهمن امسال پخش شد هم می‌گوید: «یک ماه پیش من ایشان را به عنوان کارشناس در این برنامه دعوت کردم و هر روز خیلی منظم و سر موقع به فیلم‌هایی که می‌دید، ستاره می‌داد و یک روز هم در برنامه حضور پیدا می‌کرد و درباره فیلم‌ها صحبت می‌کرد. باورم نمی‌شود حدود یک ماه پیش با ایشان همکاری داشتیم. حالا این هنرمند را از دست داده‌یم. آقای غفاری بسیار آدم حرفه‌ای و مسلط بود.من خیلی از فضائل ایشان را بعد از خبر فوتش شنیدم. نمی‌دانستم ایشان استاد دانشگاه است و شاگردان بسیاری تربیت کرده. از زمانی که من در فضای مجازی برای ایشان پست گذاشتم، بسیاری از شاگردانش پیام می‌دهند و از فضائل اخلاقی ایشان می‌گویند که با توجه به کسوتی که داشته، نشان از تواضع ایشان دارد. همیشه این تواضع در برخوردی که با زنده‌یاد غفاری داشتم، در ذهن من مانده است. امیدوارم روحش شاد باشد.

زینب علیپور طهرانی/رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها