تأمین کمبود مقطعی داروهای اعصاب و روان در همدان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خوشبختانه کمبود مقطعی داروهای اعصاب و روان تأمین شده و در حال حاضر مشکل و خللی در این رابطه نداریم.
کد خبر: ۱۳۵۵۴۵۵

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر قدرت اله رستمی در پاسخ به سوال کمبود برخی داروهای مغز و اعصاب در همدان اظهار داشت: داروی پرکتیسا برندی ایرانی از داروی متیل فنیدیت و ریتالین برند خارجی داروی مذکور است که داروی متیل فنیدیت در هفته‌های گذشته به دلیل تأخیر در تامین ماده اولیه در کل کشور دچار کمبود مقطعی شده بود اما خوشبختانه در اوایل هفته جاری (روز شنبه) برند ایرانی داروی مذکور در داروخانه‌های منتخب شهر همدان توزیع شد و برند خارجی دارو (به نام ریتالین) نیز وارد کشور شده و تا آخر هفته در داروخانه‌های منتخب استان توزیع خواهد شد.

وی همچنین افزود: داروی آلزیسکا برندی ایرانی از داروی ممانتین است که خود برند آلزیسکا فعلاً تولید ندارد ولی سایر برندهای ایرانی در داروخانه ها موجود و قابل استفاده برای بیماران مورد نظر در این گروه است که با این وصف خوشبختانه در حال حاضر کمبودی در تأمین داروهای مزبور نداریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه بیان کرد: لازم به توضیح است سامانه ۱۴۹۰ در ساعات اداری ۸ الی ۱۴ (به غیر از روزهای تعطیل) پاسخگوی سوالات دارویی مردم استان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها