معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هشتاد درصد مرگ‌ و میرها به علت بیماری‌های غیرواگیر اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۴۳۳۳۹۳

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر فاطمه ترکمان‌اسدی در آیین آغاز رسمی غربالگری سلامت(پرفشاری خون و دیابت) اظهار داشت: همزمان با همه کشور، کار تیمی اجرای غربالگری فشارخون و دیابت در استان آغاز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همه دغدغه ما در اجرای این پویش، کاهش مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیرواگیر است، افزود: دو عامل دیابت و فشارخون تاثیر بسزایی در بیماری‌های قلبی و عروقی دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ده درصد جمعیت بالای ۲۵ سال مبتلا به فشار خون هستند اما تخمین زده می‌شود که در جمعیت بالای ۲۵ سال ۳۵ درصد مبتلا به فشارخون باشند.

ترکمان‌اسدی با اشاره به اینکه یک میلیون و 220 هزار از جمعیت استان در پویش سلامت، غربالگری ‌می‌شوند، عنوان کرد: تا پایان پویش باید جمعیت را نسبت به خطرات فشارخون بالا آگاه کنیم و این مهمترین هدف پویش است و شناسایی و شروع مراقبت‌ها هدف بعدی پویش عنوان شده‌است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: تفاوت این پویش با پویش‌های گذشته در تشخیص زودهنگام و درمان قطعی است که تا حصول نتیجه، اجرای پویش را دنبال خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ هزار نفر تاکنون "ثبت مراقبت" شده‌اند، اظهار داشت: ۷۶۷ مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی آماده پذیرش افراد در این پویش هستند.

ترکمان‌اسدی در پایان خاطرنشان کرد: همه مراجعین در این پویش حتما باید به صورت ناشتا جهت تست قندخون مراجعه کنند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها