طبق گزارشی جدید یک گروه هکری در هند با نصب بدافزار در رایانه های قربانیانش برای آنها پاپوش دوخته و مدارک جعلی از ارتکاب جرم را در دستگاه هایشان ثبت می کند.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۸۲

به گزارش جام جم آنلاین، طی دهه گذشته یک گروه هکری مرموز افرادی در هند را هدف گرفته و با استفاده از قدرت های دیجیتالی خود شواهدی جعلی از فعالیت های مجرمانه را در دستگاه های آنها قرار می داد. گاهی اوقات این مدارک جعلی به مبنایی برای دستگیری قربانی تبدیل می شد.

طبق گزارشی که شرکت امنیت سایبری «سنتینل وان» منتشر کرده، این گروه از حقه های دیجیتالی برای نظارت و هدف گرفتن حامیان حقوق بشر، محققان دانشگاهی و وکلا در سراسر هند استفاده کرده است.

گروه مذکور که « مودیفاید الفنت» (Modified Elephant) نام دارد، بیشتر در حوزه جاسوسی فعالیت می کند، اما گاهی اوقات برای قربانیانش نیز پاپوش می دوزد.

محققان شرکت امنیت سایبری مذکور در این باره نوشته اند: هدف گروه هکری نظارت بلند مدت است که گاهی اوقات به نصب مدارک وشواهد (فایل هایی که قربانی را مجرم نشان می دهد) در دستگاه فرد منجر می شود.

طبق گزارش شرکت مذکور، هکرها از ابزارهای هک و تکنیک های نفوذ معمول برای دستیابی به رایانه قربانیان استفاده می کنند. به طور خاص این گروه از بدافزارهای دو برند «دارک کامت» و «نت وایر» استفاده می کند.

متاسفانه این تنها گروه هکری نیست که چنین اقداماتی انجام می دهد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها