پر شدن حافظه و فضای ذخیره سازی، از مشکلات رایج در گوشی‌ های آیفون است که در این خبر برخی از بهترین نکات و ترفند‌ها برای حل آن آورده شده است.
پر شدن حافظه و فضای ذخیره سازی، از مشکلات رایج در گوشی‌ های آیفون است که در این خبر برخی از بهترین نکات و ترفند‌ها برای حل آن آورده شده است.
کد خبر: ۱۳۵۲۸۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در حال بازی و یا استفاده از دوربین گوشی خود باشید، اما ناگهان با پیام «فضای ذخیره سازی پر شده است» مواجه شوید. این موضوع می‌تواند برای هر کاربری پیامی ناراحت کننده باشد.

مشکل فضای ذخیره سازی برای تمامی گوشی هوشمند در سراسر جهان یک مشکل کلی محسوب می‌شود، اما با توجه به اینکه گوشی‌ های آیفون از کارت‌ های حافظه پشتیبانی نمی‌کنند، این مشکل نمود بیشتری پیدا می‌کند.

مشکلات ذخیره سازی حتی منجر به محدود کردن عملکرد چندین برنامه و افزودن رسانه یا برنامه جدید به دستگاه شما می‌شود.

اگر شما نیز با مشکل پر شدن حافظه آیفون مواجه هستید، در اینجا چند نکته و ترفند برای حل سریع آن آورده شده است.

فضای ذخیره سازی

ترفند رایج برای رفع مشکل حافظه آیفون و آزاد کردن فضا، حذف برنامه‌ها، عکس‌ها، ویدئوها، موسیقی یا فایل‌های دیگر است.

با این حال، راه دیگری نیز وجود دارد و شما مجبور نیستید برای افزایش فضای ذخیره سازی فایل‌های خود را پاک کنید.

گزینه «داده‌های سیستم/ System Data» می‌تواند راهی مفید برای آگاهی از میزان فضای ذخیره‌سازی شما باشد.

ذخیره سازی «System Data» که در نسخه‌های قدیمی در بخش «گزینه‌های دیگر/ Others» آورده شده بود، اساسا یک درایو داده محلی است که کاربران برای انجام عملکردهایی خاص، به آن نیاز دارند.

شیوه بررسی «داده‌های سیستم» در آیفون


برای بررسی «اطلاعات سیستم» در گوشی آیفون خود، کافی است به تنظیمات دستگاه خود بروید. سپس روی گزینه General کلیک کرده و به قسمت iPhone Storage بروید.

در اینجا می‌توانید نموداری را در بالای صفحه مشاهده کنید که نشان می‌دهد چقدر فضای باقی مانده در تلفن همراه شما وجود دارد.

اگر نشان داد که فضای ذخیره سازی در گوشی شما کم است، داده‌های سیستم را حذف کنید. نحوه انجام این کار در ادامه آورده شده است.

۱. کَش را در سافاری پاک کنید

برای این کار وارد تنظیمات گوشی شوید. سپس روی برنامه «سافاری» ضربه بزنید و به پایین بروید کنید تا گزینه پاک کردن تاریخچه و داده‌های وب سایت را پیدا کنید. در بخش پایین صفحه روی گزینه پاک کردن تاریخچه کلیک کنید.

۲. پیام‌های خود را به صورت خودکار حذف کنید

تنظیمات را باز کنید. سپس روی «پیام ها» ضربه بزنید و به سمت پایین رفته و گزینه تاریخچه پیام را انتخاب کنید. در اینجا نیز باید گزینه «keep messages» را انتخاب کرده و در این بخش مدت زمانی که تمایل دارید پیام‌های شما ذخیره شوند را انتخاب کنید. بعد از انجام این تنظیمات پیام‌ها پس از مدتی به طور خودکار حذف می‌شوند.

۳. حذف اپلیکیشن‌های بدون استفاده

برنامه‌های سنگین بیشترین فضای دستگاه شما را اشغال می‌کنند. به همین منظور برنامه‌هایی را که مدت‌هاست از آن‌ها استفاده نکرده‌اید، لغو نصب کنید.

۴. حافظه پنهان را از شبکه‌های اجتماعی پاک کنید

شبکه‌های اجتماعی، پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های همراه هستند و از این رو با عکس‌ها، فایل های صوتی و فیلم‌های خود بیشترین فضا را در تلفن‌ها، به خود اختصاص داده اند. پاک کردن کَش این پلتفرم‌ها می‌تواند فضای زیادی از حافظه ذخیره سازی گوشی را تخلیه کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها